Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Dat is toch zo? Want als anderen met verstand van de grondtekst iets anders beweren, en die zijn er op dit punt meer dan genoeg, waarom geloof je wat de mensen die de kanttekeningen schreven zeggen dan wel en die ander niet? Dan kan je niet stellen dat je dat doet op grond van professie, want dan heb je geen reden wat anderen met net zulke kennis zeggen wel af te wijzen. Wat is dan de reden om het een aan te nemen en het ander niet?
PeterD schreef:Marnix schreef:Dat is toch zo? Want als anderen met verstand van de grondtekst iets anders beweren, en die zijn er op dit punt meer dan genoeg, waarom geloof je wat de mensen die de kanttekeningen schreven zeggen dan wel en die ander niet? Dan kan je niet stellen dat je dat doet op grond van professie, want dan heb je geen reden wat anderen met net zulke kennis zeggen wel af te wijzen. Wat is dan de reden om het een aan te nemen en het ander niet?
Beste knul, als er 100 mensen om me heen staan te beweren dat het gras blauw is, en ik zie dat het er fris groen bij staat, verklaar ik alle 100 mensen voor gek, en volg ik mijn eigen inzicht.
Als ik 100 mensen om me heen heb die beweren dat de SV bagger is, en ik zie (en hoor) om me heen alleen maar vertalingen die slechter zijn dan de SV, volg ik mijn gevoel en kies ik voor de SV.
En stop hier nou maar mee, dit is een zijspoor, en hoe je ook trekt of duwt, de SV blijft op nummer 1 van de vertalingen staan bij mij. Wie weet komt er nog een keer een n'g betrouwbaardere vertaling welke ook goed leesbaar is.
Punt.
Marnix schreef:Petra, het is nogal een essentieel verschil of God wist wie er gaan geloven... en of Hij al vast had gelegd dat mensen niet zouden gaan geloven. In het ene geval is het alwetendheid (en ik geloof in een alwetende God) en in het andere geval gaat het er om dat alles wat God wil gebeurt en dat God wil dat mensen naar de hel gaan. En dat is gewoon niet waar, anders was de zondeval niet gebeurd. Daarom zegt de Bijbel dat God niet wil dat er iemand verloren gaat.... maar dat allen geloven en behouden worden... en gebeurt dit toch niet. Omdat de mens de mogelijkheid heeft tegen Gods wil in te gaan, en dat doen ze helaas maar al te vaak.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten