sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2006 14:03

marina87 schreef:
Aragorn schreef:Ja, en na die eisprong ben je dus toch vruchtbaar? Ik dacht dat je daar niet zoveel van voelde..

Sommige vrouwen voelen het fiks :P
En sommige ook niet...

haha idd, ik ben nogal onregelmatig ongesteld, maar wanneer die eisprong is weet ik op de minuut af, bij wijze van ;)
Tja, de een heeft heel erge last van de menstruatie, de ander nergens van, de ander weer van de eisprong.

\vrouw zijn is niet altijd even makkelijk ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 27 jun 2006 14:07

Aragorn schreef:
marina87 schreef:
Aragorn schreef:Ja, en na die eisprong ben je dus toch vruchtbaar? Ik dacht dat je daar niet zoveel van voelde..

En sommige ook niet...

Heb je het nu over ongesteld zijn of over die eisprong en het vruchtbaar zijn?

Over de eisprong :wink:

Ja dat andere voel je ook fiks *heeft buikpijn* :?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 14:16

och... liever dat dan bevallen 8)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 27 jun 2006 14:20

Lalage schreef:och... liever dat dan bevallen 8)

ah jakkes hou op! :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2006 15:06

Aragorn schreef:Tsja, ik heb er ook ervaring mee en ik kan er tot nu toe alleen maar positief over zijn. :)

@marnix: wat versta jij precies onder seks dan?

Het begrip seks is gewoon best breed en omvat veel meer dan alleen geslachtsgemeenschap, zoals ik jou vast niet hoef uit te leggen. En nee Aragorn, zoenen is geen seks ;) Kijk anders ff in de van Dale.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jun 2006 16:10

Dippie schreef:
Lalage schreef:Denk nou even na. Als je (nog) geen kinderen wilt, dan is het toch niet zo moeilijk om geen geslachtsgemeenschap te hebben. Dan kijk je wel uit hoor... dat doe ik al bijna 4 jaar ;) Het kan echt wel!

Dat is echt geen sterk argument Lalage. Bij jou lukt het misschien wel, maar bij vele anderen niet, ook niet als ze eraan denken dat het een groot risico met zich mee kan brengen. Op zo'n moment zet je je verstand op nul, en dat moet je dus eigenlijk nooit doen, maar tgebeurd wel.

Als je beide echt niet wilt voor het huwelijk, dan lijkt mij dat het je ook lukt! Daarbij speelt denk ik ook mee hoe je met elkaar omgaat. Ben je al heel snel erg close (in de volksmond: klef 8) ) dan begrijp ik dat het sneller moeilijk wordt om niet te ver te gaan.
Ken je grenzen en bewaak die. Ga er niet langs lopen maar blijf er een stuk vandaan, des te minder snel ga je er over heen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jun 2006 16:13

Dippie schreef:
Lalage schreef:Hm nouja het helpt mij wel, anders hadden we het vast al gedaan. En dan nu het laatste stukje nog even goed volhouden, nouja dat lukt dan ook wel. Als je de verleiding niet kan weerstaan, denk ik dat je je grens anders moet stellen. Ik ken een stel dat niet zoent voor ze getrouwd zijn. Dat kan ook.

Ja, ik heb een boekje wat daar over gaat. Een vriend van mij was er van overtuigd dat hij dat ook zo wilde, omdat volgens hem zoenen al bij seks hoorde. Ik heb altijd tegen hem gezegd, dat ik toch bijna zeker wist dat hij die verleiding niet kon weerstaan, als hij ooit een vriendin zou krijgen. en hij kreeg een vriendin, hij heeft geprobeerd het vol te houden, maar het lukte hem niet. Zoenen vind ik zelf weer een ander verhaal, want als je ook niet zoent met je partner, bouw je dus helemaal niets lichamelijks op, en ik denk toch wel dat dat heel belangrijk is.

Elkaar knuffelen is toch ook lichamelijk contact? zoenen is misschien intiemer, maar daarom bouw je buiten zoenen ook lichamelijk contact op.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2006 17:39

marina87 schreef:
Aragorn schreef:
marina87 schreef:

En sommige ook niet...

Heb je het nu over ongesteld zijn of over die eisprong en het vruchtbaar zijn?

Over de eisprong :wink:

Ja dat andere voel je ook fiks *heeft buikpijn* :?

Oh ok, ik had nog nooit gehoord dat je dat ook kon voelen. :)

Marnix schreef:Het begrip seks is gewoon best breed en omvat veel meer dan alleen geslachtsgemeenschap, zoals ik jou vast niet hoef uit te leggen. En nee Aragorn, zoenen is geen seks :wink: Kijk anders ff in de van Dale.

Ja, dat begrijp ik. Maar sommige scharen zoenen ook onder seks, terwijl anderen alleen de coitus seks plegen te noemen. En wat van Dale zegt is ook vrij breed te interpetreren vind ik. :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 jun 2006 10:40

Als je het allebei fijn vond zou ik denk ik later beslist geen spijt hebben.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2006 11:10

Hm en wat als het vervolgens uitgaat en je nieuwe vriendin vindt het niet fijn dat je het niet voor haar hebt bewaard? Er zijn meer partijen in het spel dan alleen jij en je vriendin.... Je aanstaande partner.... en God. Bovendien kan je iets op een moment fijn vinden maar er achteraf spijt van hebben?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 jun 2006 12:17

Marnix, wijze woorden!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 jun 2006 12:24

Tja misschien zou je inderdaad wel spijt moeten voelen dan, dat lijkt mij inderdaad nog niet eens onredelijk als ik naar de wijze woorden van Marnix kijk. Maar ik ken mezelf en vraag me dus af of ik dan spijt zou gaan voelen. Ik zal iig niet zeggen dat het me spijt louter en alleen om haar tevreden te stellen, als ik zeg dat iets me spijt dan spijt het me ook.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2006 12:33

Ben je dan niet wat te egocentrisch ingesteld? Gericht op jezelf en totaal niet op de ander... en op God? Zijn regels houden doe je toch niet alleen als je zelf ook het gevoel hebt dat het wel goed is?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 jun 2006 12:39

Nou dat is maar de vraag. De diepere reden om de liefde te bedrijven, om het zo maar eens te noemen, is natuurlijk de liefde voor de ander. Als je het alleen voor je eigen genot doet is m.i. het inderdaad verwerpelijk. Ik vraag me bovendien nog steeds af in hoeverre het ten diepste bijbels is, maar dat poog ik nog te ontdekken :wink: Maar idd, het is niet altijd fijn en/of makkelijk om regels te gehoorzamen, soms zijn ze min of meer tegen je natuur. Maar aan de andere kant kan het ook wel weer voldoening geven als het lukt. Gehoorzamen is niet altijd simpel :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2006 12:41

Weet ik, de vraag is alleen: Als je niet gehoorzaamt maar je krijgt geen spijt ervan, klopt er dan iets niet helemaal toch? Dat kan je niet relativeren met "gehoorzamen is nou eenmaal niet simpel" toch?

Terug naar “Archief”