Kinderdoop

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 sep 2003 20:34

Chloë,

Ik zou eerlijk zijn dat ik hier niet precies duidelijkheid over hebt. Ik vermoed dat je wel eens wat van John Stott gelezen hebt, zijn boekje "doop en vervulling met de Heilige Geest" geeft wel wat ideeën weer op grond van de Bijbel. Ik ga niet de 100 bladzijden kopieren hier.

Wel wat opmerkingen:

In Samaria in Handelingen 8 viel het niet samen. Maar het kan om een uitzondering gaan, omdat het hier gaat om de eerste Christenen onder de niet volle Joden. Paulus lijkt er in zijn brieven vanuit te gaan dat iedere Christen de Heilige Geest heeft. Kan dit buiten de doop in de Heilige Geest omgaan?

Ik weet het niet precies.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Chloë

Berichtdoor Chloë » 01 sep 2003 20:52

Bedankt voor je antwoord, daar ga ik zeker mee aan de slag!

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 01 sep 2003 23:14

Chloe

De doop met de heilige geest is de wedergeboorte, als de Geest in je is komen wonen ben je wedergeboren. Maar mischien zit je niet op een antwoord van mij te wachten, omdat je het aan Joris, Parsifal of Klaas vroeg. In dit geval is het een bijbels antwoord.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 01 sep 2003 23:37

parsifal schreef:In Samaria in Handelingen 8 viel het niet samen. Maar het kan om een uitzondering gaan, omdat het hier gaat om de eerste Christenen onder de niet volle Joden. Paulus lijkt er in zijn brieven vanuit te gaan dat iedere Christen de Heilige Geest heeft. Kan dit buiten de doop in de Heilige Geest omgaan?

In handelingen 8 wordt de waterdoop bedoeld en niet de doop met de Heilige geest, De waterdoop garandeerd immers geen wedergeboorte

Chloë

Berichtdoor Chloë » 02 sep 2003 14:52

Harold schreef:Chloe

De doop met de heilige geest is de wedergeboorte, als de Geest in je is komen wonen ben je wedergeboren. Maar mischien zit je niet op een antwoord van mij te wachten, omdat je het aan Joris, Parsifal of Klaas vroeg. In dit geval is het een bijbels antwoord.
Zeker wel hoor! Ik had jouw naam even vergeten. Bedankt voor je antwoord!
Waar baseer je dit precies op?

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 21 sep 2003 16:06

Chloe,

Hier mijn late reactie

Over de doop van de heilige geest het

volgende.

http://members.lycos.nl/gsnel/
onderwerp: geen waterdoop

Terug naar “Archief”