sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2006 12:56

En als ze geen maagd meer is maar die andere man heeft haar niet tot vrouw genomen? In Deutoronomium wordt overigens gesproken over het stenigen van een vrouw die geen maagd meer is, moet dat dan ook nog? En als dat niet meer hoeft, waarom zou het dan wel verboden blijven om sex voor het huwelijk te hebben? Ik vind het nog steeds een beetje vaag. In het O.T. is regelmatig sprake van polygamisch gerommel, in 2 Samuel 12:8 geeft God David zelfs die mogelijkheid.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 12:56

Dippie schreef:
Lalage schreef:Denk nou even na. Als je (nog) geen kinderen wilt, dan is het toch niet zo moeilijk om geen geslachtsgemeenschap te hebben. Dan kijk je wel uit hoor... dat doe ik al bijna 4 jaar ;) Het kan echt wel!

Dat is echt geen sterk argument Lalage. Bij jou lukt het misschien wel, maar bij vele anderen niet, ook niet als ze eraan denken dat het een groot risico met zich mee kan brengen. Op zo'n moment zet je je verstand op nul, en dat moet je dus eigenlijk nooit doen, maar tgebeurd wel.

Hm nouja het helpt mij wel, anders hadden we het vast al gedaan. En dan nu het laatste stukje nog even goed volhouden, nouja dat lukt dan ook wel. Als je de verleiding niet kan weerstaan, denk ik dat je je grens anders moet stellen. Ik ken een stel dat niet zoent voor ze getrouwd zijn. Dat kan ook.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 12:59

Rafaell: de argumenten zijn niet alleen bijbelse. Het is ook bekend dat iemand die al verschillende seksuele relaties heeft hogere verwachtingen heeft van z'n partner, die wil namelijk alle goede dingen van vorige relaties bij elkaar. Dat kan te hoge verwachtingen geven en dat is niet gezond. Verder vinden veel mensen het mooi om zich alleen totaal te geven aan degene waar ze waarschijnlijk hun hele leven mee delen. Zelf vind ik het ook wel een veilig idee, soort van zelfbescherming, maar dat is voor vrouwen denk ik sterker dan voor mannen. Feit is wel dat je van tevoren je grens moet bepalen, dus denk er goed over na wat je wel en niet wilt.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 jun 2006 13:00

Lalage schreef:
Dippie schreef:
Lalage schreef:Denk nou even na. Als je (nog) geen kinderen wilt, dan is het toch niet zo moeilijk om geen geslachtsgemeenschap te hebben. Dan kijk je wel uit hoor... dat doe ik al bijna 4 jaar ;) Het kan echt wel!

Dat is echt geen sterk argument Lalage. Bij jou lukt het misschien wel, maar bij vele anderen niet, ook niet als ze eraan denken dat het een groot risico met zich mee kan brengen. Op zo'n moment zet je je verstand op nul, en dat moet je dus eigenlijk nooit doen, maar tgebeurd wel.

Hm nouja het helpt mij wel, anders hadden we het vast al gedaan. En dan nu het laatste stukje nog even goed volhouden, nouja dat lukt dan ook wel. Als je de verleiding niet kan weerstaan, denk ik dat je je grens anders moet stellen. Ik ken een stel dat niet zoent voor ze getrouwd zijn. Dat kan ook.

Ja, ik heb een boekje wat daar over gaat. Een vriend van mij was er van overtuigd dat hij dat ook zo wilde, omdat volgens hem zoenen al bij seks hoorde. Ik heb altijd tegen hem gezegd, dat ik toch bijna zeker wist dat hij die verleiding niet kon weerstaan, als hij ooit een vriendin zou krijgen. en hij kreeg een vriendin, hij heeft geprobeerd het vol te houden, maar het lukte hem niet. Zoenen vind ik zelf weer een ander verhaal, want als je ook niet zoent met je partner, bouw je dus helemaal niets lichamelijks op, en ik denk toch wel dat dat heel belangrijk is.
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2006 13:03

Tja seks voor je huwelijk wil niet zeggen dat je er maar direct flink op los moet seksen 8) En binnen een relatie lijkt me het altijd de bedoeling om bij elkaar te blijven, helaas kan het altijd verkeerd gaan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2006 13:25

Tsja, ik heb er ook ervaring mee en ik kan er tot nu toe alleen maar positief over zijn. :)

@marnix: wat versta jij precies onder seks dan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2006 13:38

Lalage schreef:
Dippie schreef:

Ach, je bent maar 24 uur ofzo in de maand vruchtbaar. En ik voel altijd precies wanneer dat is, lekker buikpijn enzo. Dus als 'nog geen kids' mijn argument zou zijn. zouden we nog 3 weken over hebben om 'het' wel te doen ;)
Het geeft ons gewoon een supertof gevoel, om te weten dat we dat laatste bewaren voor als we Gods zegen over ons huwelijk hebben gevraagd. En tja, dat is voor iedereen anders denk ik, dat gevoel
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 13:44

hfm ik ben zeker een angsthaas, zwanger zijn lijkt me maar eng.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2006 13:47

MissF schreef:Ach, je bent maar 24 uur ofzo in de maand vruchtbaar. En ik voel altijd precies wanneer dat is, lekker buikpijn enzo.

Je bent toch altijd 2 weken voor je ongesteld wordt vruchtbaar?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 27 jun 2006 13:50

Aragorn schreef:
MissF schreef:Ach, je bent maar 24 uur ofzo in de maand vruchtbaar. En ik voel altijd precies wanneer dat is, lekker buikpijn enzo.

Je bent toch altijd 2 weken voor je ongesteld wordt vruchtbaar?

2 weken voor je ongesteld wordt is er eisprong (als je niet aan de pil bent). Dat vruchtbaar ZIJN is niet zo bar lang.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 13:52

maar je weet nooit zeker wanneer het is, omdat je niet precies weet hoeveel dagen het voor je menstruatie is en je weet ook niet precies wanneer je ongesteld wordt (tenzij je ontzettend regelmatig bent, maar bij mij kan het soms wel 7 dagen verschillen)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2006 13:52

Ja, en na die eisprong ben je dus toch vruchtbaar? Ik dacht dat je daar niet zoveel van voelde..

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 27 jun 2006 13:53

Aragorn schreef:Ja, en na die eisprong ben je dus toch vruchtbaar? Ik dacht dat je daar niet zoveel van voelde..

Sommige vrouwen voelen het fiks :P
En sommige ook niet...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 13:54

bedenk erbij dat zaadcellen wel een tijdje kunnen leven, het maximum schijnt een week te zijn. Dus als je een of twee dagen voor je eisprong seks hebt, is de kans het grootste om zwanger te worden. Dus als je die eisprong voelt, is het eigenlijk al te laat ;) (zoow even lesje voorlichting)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2006 13:55

marina87 schreef:
Aragorn schreef:Ja, en na die eisprong ben je dus toch vruchtbaar? Ik dacht dat je daar niet zoveel van voelde..

Sommige vrouwen voelen het fiks :P
En sommige ook niet...

Heb je het nu over ongesteld zijn of over die eisprong en het vruchtbaar zijn?

Terug naar “Archief”