Lelijke vrouw....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

...

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 10:08

Naar zijn beeld dan :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 27 jun 2006 10:35

Ik denk dat als je iemand beter ga leren kennen; en diegene ga waarderen of meer, je dan niet meer zo let op het uiterlijk.
Mijn vriend zal voor veel vrouwen (dat is een feit omdat ze het zeggen) ongetwijfeld niet als een knappe gozer betitteld worden omdat hij volslank is, een flinke hoop borsthaar heeft, weinig haar op hoofd enz. Toch krijg ik raketten met straalmotoren in mn buik als ik hem zie, gewoon om wie hij is. En dan doet het heus wel eens pijn als er wordt gezegd; goeie wat is hij dik (ja duh, dat wis ik nie), maar dan denk ik: ben ik ff blij dat ik hem beter ken!
Ik ben het er zéker wel mee eens dat uiterlijk mee speeld, maar ik weet ook zeker dat iemands uiterlijk wordt gereflecteerd door iemands innerlijk (goeie wat een zin). Als je dan voor bepaalde mensen erg mooi ben (na 10 kilo make up) en je foto in elk blad gezet wordt, maar je alleen maar de hele dag met uiterlijk bezig ben en verder geen interesses heb, heb ik liever iemand die niet zo perfect wil zijn en een bredere belangstelling heeft.

(zo ik heb gezegd geloof ik) :wink:
Psalm 25:2 (ber.)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 10:36

degene waarop je verliefd bent vind je toch wel mooi :)
Toch vind ik het stiekem wel leuk als anderen mijn lief ook mooi vinden, al is het 1000 keer belangrijker dat ze hem aardig vinden.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 27 jun 2006 11:00

Lalage schreef:degene waarop je verliefd bent vind je toch wel mooi :)
Toch vind ik het stiekem wel leuk als anderen mijn lief ook mooi vinden, al is het 1000 keer belangrijker dat ze hem aardig vinden.

snap et... :wink:
Psalm 25:2 (ber.)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 11:01

saartje schreef:
Lalage schreef:degene waarop je verliefd bent vind je toch wel mooi :)

snap et... :wink:

btw mijn vriend heeft lang haar, dus er zijn ook genoeg mensen die dat niet mooi vinden. Ik vind het wel heel mooi :P

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

....

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 11:14

maar uiterlijk zegt ook vaak iemand over iemand zijn/haar karakter al hoeft dat niet altijd zo te zijn :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2006 11:16

Ach, vrouwen hebben altijd wat over zichzelf te klagen :P

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

...

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 11:19

Check 1 bladzij terug :wink: en dan mn berichtje maar.... :P

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2006 11:30

rafaell schreef:Ach, vrouwen hebben altijd wat over zichzelf te klagen :P

Inderdaad.

Bah, mijn haar zit vandaag totaaaaaal niet. Rafaell, vind je dat ik dik ben? Oh nee, op die foto <---- zie ik er echt niet uit. Nee, ik wil vandaag niet cammen, ik heb nog geen make-up op... etc :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

...

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 11:36

Dat zeg ik nooitt :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 jun 2006 13:03

De één heeft meer te klagen dan de ander. Dat ligt helemaal aan de persoon zelf. Ik klaag ook regelmatig over mezelf. En al zegt mn vriend 100 keer dat ik mooi ben, en dat er niemand is zoals ik :oops: (voor hem), als ik alleen ben, komt dat andere gevoel toch weer naar boven. Want hij kan toch veel leukere meiden krijgen? Maar tlig aan mij, ik heb gewoon een negatief zelfbeeld, en dat is heel moeilijk om er van af te komen, ook al heb je en vriend, die jou de mooiste vind, het gevoel bij jezelf blijft er vaak toch.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jun 2006 15:26

Dippie schreef:De één heeft meer te klagen dan de ander. Dat ligt helemaal aan de persoon zelf. Ik klaag ook regelmatig over mezelf. En al zegt mn vriend 100 keer dat ik mooi ben, en dat er niemand is zoals ik :oops: (voor hem), als ik alleen ben, komt dat andere gevoel toch weer naar boven. Want hij kan toch veel leukere meiden krijgen? Maar tlig aan mij, ik heb gewoon een negatief zelfbeeld, en dat is heel moeilijk om er van af te komen, ook al heb je en vriend, die jou de mooiste vind, het gevoel bij jezelf blijft er vaak toch.

hm, dat herken ik helemaal! Mijn vriend vindt mij ook mooi zoals ik ben, terwijl ik mezelf echt lelijk vind...
Afbeelding

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 jun 2006 15:32

Mijn zelfbeeld is wel positiever geworden sinds ik weet dat mijn vriend me mooi vind..
maar heb nooit een heel erg negatief zelfbeeld gehad, alhoewel ik mezelf ook nooit bijzonder heb gevonden.. :)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 27 jun 2006 15:56

dat jezelf vergelijken met de anderen om je heen is ook deels cultuur/media bepaald

stond ook leuk artikel over in de Quest deze maand.

wat me o.a. opviel daarin is dat de globale media er dus voor zorgt dat Aziatische vrouwen zichzelf te donker van huidskleur vinden :|

als je dat dus leest vraag je je af, of we niet al teveel door de vele modellen op tv/reclame's beinvloed worden...
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 jun 2006 16:01

Ah jah, welke site was dat ook al weer, waarop je een foto van jezelf kon vergelijken met het perfecte gezicht en zo kon zien hoe 'knap' je was? Ik ben eigenlijk wel benieuwd namelijk 8)

Wel vreemd ja, dat de media zo erg bepaald wat mooi is, en wat niet :?

Terug naar “Archief”