Wat moet ik met Jezus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jun 2006 12:57

Marnix schreef:Wat wil je precies voelen dan?
Het bestaan van God :)

Jaja... het chronische raido-relidip-topic
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 26 jun 2006 13:09

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben nogal en boekenwurm. :wink:
K heb dus nog wel een boekentip voor je van een boek wat ikzelf ookgelezen heb.

Het is een boek uit de serie "jongeren perspectief" met de titel "levend geloof" geschreven door Ds CG Vreugdenhil.
Het boek is opgebouwd uit 2 delen, 1 over komen tot het geloof, en 2 over groeien in het geloof, waarin het onder andere gaat over het navolgen van Jezus en de zekerheid van het geloof.
ISBN: 90-5829-247-9

Misschien heb je er wat aan.
(de hele jongeren perspectief serie is trouwens zeer lezenswaardig, naar mijn mening)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 26 jun 2006 13:31

het mooie van het geloof is dat je niets hoeft te voelen, geen bijzondere openbaringen zijn verreist om te geloven.

laatst las ik ergens dat een kind van God, een gelovige dus maar gemiddeld 4x in zijn leven een bijzondere openbaring krijgt en de rest van leven moet je het doen met God's Woord.
Er zijn gelovigen die dus nooit een 'apart gevoel' krijgen. dat hoeft dus niet.
Je kan soms wel in eenzaamheid Zijn nabijheid ervaren maar dat schaar ik niet onder bijzondere openbaringen.
voor mij is 'Mijn genade is u genoeg' genoeg.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 14:00

Raido schreef:
Marnix schreef:Wat wil je precies voelen dan?
Het bestaan van God :)

Jaja... het chronische raido-relidip-topic

Raido, volgens mij gaat het om GELOOF dat Hij bestaat. Doe je dat? Ga dan eens na wat je allemaal van God hebt gekregen in je leven, wat Hij je allemaal ook wil geven, wat Hij voor je overheeft, waarom Hij Christus naar de aarde stuurde. Hou dat eens niet algemeen maar maak het persoonlijk. Hoe meer je daaraan denkt, hoe meer je gaat ontdekken hoeveel God van je houdt... Als je die liefde gaat voelen en ook voor God en anderen krijgt voel je volgens mij het bestaan van God, want Hij is liefde... en wat je als kind van God van Hem voelt is: Liefde.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 14:12

De laatste tijd ervaar ik ook regelmatig Gods liefde doordat ik met liefde naar andere mensen kan kijken en van ze kan houden. Dan lijkt het net alsof ik door Jezus' ogen naar ze kijk en ik snap soms zelf amper waarom ik dan die liefde voel voor zo iemand. (uitzonderingen daar gelaten, helaas ben ik nog niet zo ver als Jezus op dit vlak)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jun 2006 14:47

Raido, volgens mij gaat het om GELOOF dat Hij bestaat. Doe je dat?
Ja, Hij bestaat, Jezus bestaat.

Als je die liefde gaat voelen en ook voor God en anderen krijgt voel je volgens mij het bestaan van God, want Hij is liefde... en wat je als kind van God van Hem voelt is: Liefde.
Wat houdt dat in? Houdt dat in zoals mijn kerk dat leert dat ik de zonde (dat is: allerhande verderfelijkheid zoals popmuziek, kleding, uiterlijke dingen... culturele dingen). Of houdt dat in dat ik moet proberen bepaalde dingen te doen, lief moet zijn voor mensen (nou ja, houden van), je kent de lijst.

Het komt er gewoon op neer dat ik hopeloos wordt van wanhoop (of andersom), omdat ik gewoon totaal niet het gevoel heb dat er ook maar iets klopt van mijn manier van geloven, om de stomme reden dat God schijnbaar niet bestaat buiten de Bijbel om, geloof ik dan in een God van een boekje die opgesloten zit in dat Boek? Ik lees hier allerlei mooie dingen, waar personen 'God', 'Liefde' of 'Jezus' in ervaren.. Maar het meeste is gewoon afhankelijk van intrepetatie.. eigenlijk.

Ik ken namelijk genoeg mensen die exact dezelfde gevoelens hebben en belijdend paganist zijn..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 14:53

Raido schreef:

Als je die liefde gaat voelen en ook voor God en anderen krijgt voel je volgens mij het bestaan van God, want Hij is liefde... en wat je als kind van God van Hem voelt is: Liefde.
Wat houdt dat in? Houdt dat in zoals mijn kerk dat leert dat ik de zonde (dat is: allerhande verderfelijkheid zoals popmuziek, kleding, uiterlijke dingen... culturele dingen). Of houdt dat in dat ik moet proberen bepaalde dingen te doen, lief moet zijn voor mensen (nou ja, houden van), je kent de lijst.

Het komt er gewoon op neer dat ik hopeloos wordt van wanhoop (of andersom), omdat ik gewoon totaal niet het gevoel heb dat er ook maar iets klopt van mijn manier van geloven, om de stomme reden dat God schijnbaar niet bestaat buiten de Bijbel om, geloof ik dan in een God van een boekje die opgesloten zit in dat Boek? Ik lees hier allerlei mooie dingen, waar personen 'God', 'Liefde' of 'Jezus' in ervaren.. Maar het meeste is gewoon afhankelijk van intrepetatie.. eigenlijk.

Ik ken namelijk genoeg mensen die exact dezelfde gevoelens hebben en belijdend paganist zijn..

Nee dat houdt het niet in. En als je in de Bijbel kijkt naar wie Jezus is en wat Hij op aarde deed en hoe Hij dat deedt had je dat kunnen weten. Dat er verkeerd mee omgegaan wordt door velen is bijzonder jammer... maar staar je daar niet op blind. Kijk niet naar mensen en wat die doen, zelfs niet als ze dat in Jezus naam doen, want dan nog gaan ze regelmatig de fout in. Kijk in de Bijbel naar wat Jezus deed.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 26 jun 2006 17:25

Raido schreef:

Raido ik begrijp zo precies helemaal wat je voelt. Voel ik namelijk ook vaak :wink: Ook dat vijf jaar. In de brugklas begon ik met bidden en ik zit nu in de vijfde. Mijn vrienden waarmee ik eigenlijk opgegroeid ben in het geloof zegmaar, hebben ondertussen allemaal vette dingen meegemaakt, tongentaal ontvangen, aangeraakt door Gods Geest, één heeft er zelfs de gave van genezing ontvangen. En ik doe alles met de bijbel en mn verstand. Ik ken ook je wanhoop af en toe, wáaaaarom ik niet!!!!! whaaaaaaa. waarom ervaart iedereen opeens weer leiding in zn leven, waarom word die en die weer aangeraakt, en waarom voelen zij zo Gods liefde, en ik niet??

Maar ik sta er iets anders in dan jij geloof ik. Het gaat mij niet echt om een bewijs dat God bestaat. Dat geloof ik. En ik zzeg jou, wat voor fantastische ervaring je ook zult krijgen, satan is machtig genoeg om jou daaraan te laten twijfelen, of het van God is enzo. Op grond van ervaringen kun je niet geloven. Oefen je dus nu in de sterkte van je geloof. Nu je niks ervaart.

Ik heb een hele tijd niet zeker geweten of ik nou een kind van God was. Ik ervaarde niks dus ben ik wel een kind van God? Feit is dat er in de bijbel nergens staat, en wie God ervaart is behouden. Er staat wel triljoen keer: en wie gelooft is behouden. Geloof het alsjeblieft want het verandert je leven als je dat met je hart gelooft. Dat deed het bij mij tenminste wel. Niet dat ik opeens God ging ervaren, maar alleen de wetenschap dat ik een kind van God was gaf al onwijs veel blijdschap en vrijheid toen ik dat ontdekte.

Mijn tactiek is momenteel niet zoeken naar allemaal ervaringen ofzow. Deed ik vroeger wel, bij elke dienst enzow waar je maar naar voren kon gaan ging ik naar voren, af en toe naar de nazorg.
Ik leef nu gewoon in vertrouwen dat God me alles wel zal leren. Als ik weer in een situatie kom waarin mensen ervaringen hebben en ik niet probeer ik blij te zijn voor hen, maar het is wel moeilijk. Af en toe word ik er ook gek van mja. Maar het lukt me ff niet om te zeggen wat ik wil zeggen, beetje irritant.

God is mijn Vader. Hij houd van mij. Ik vind het soms moeilijk om te zeggen dat ik ook van Hem houd, want ik voel onwijs veel bewondering voor Hem, ik vind Hem geweldig, Hij is prachtig, machtig, krachtig, fantastisch, maar liefde voel ik niet echt. Maar toch houd Hij van mij. Ik mag zo veel aan Zijn hoofd zeuren als ik wil. Dat doe ik dus ook :P Ik mag altijd tegen Hem praten, Hem alles vragen, ik mag Hem vertellen over leuke jongens, en vragen wat Hij vind, ik mag al mijn moeites bij Hem leggen. Ik mag zelfs tegen Hem zeggen dat ik even niet meer weet of Hij nou bestaat. Ik mag ook zeggen dat ik iets eigenlijk niet op wil geven voor Hem, ik mag Hem vragen om kracht en de verandering in mijn wil om het wel te doen. Hij is zo GEWELDIG!!!!

Ik ben de laatste tijd geloof ik meer tegen Hem aan het praten, en het verandert wel. Ik kan niet zeggen dat ik ervaar dat Hij wat terugzegt, maar eigenlijk, door bijbelkennis weet ik vaak wat Hij zou zeggen als Hij iets zou zeggen. Vertrouwen op God is erg belangrijk. Ik weet niet of je op dit moment ergens mee zit, ehm, dat weet ik wel sorry, hiermee dus, nou leg het gewoon in Gods handen. Zeg, Vader, ik weet niet. (dat zeg ik altijd :p dat is mijn stopzinnetje als ik bid) Vader ik snap niks van dat hele ervaren enzo, en waarom andere mensen wel en ik niet, en ik heb een ziel, en niet alleen verstand, dus Vader waarom ervaar ik niks? Wilt u me helpen en het me allemaal uitleggen, en ik wil nu op U vertrouwen dat U dat gaat doen en ik ga gewoon relaxt zijn en wandelen met U, en dan zie ik wel wat er gaat gebeuren. Dankuwel dat U mijn Vader bent.
En nu ga ik mn huiswerk maken.

En ga gewoon relaxt zijn. Ga gewoon vertrouwen op God.
marehm is niet altijd even makkelijk, wat ik allemaal tegen jou zeg zeg ik ook tegen mezelf hoor. En bid God alsjeblieft om goede vrienden want dat is zooooooo belangrijk. Ik bedoel zegmaar echt vrienden die je zussen zijn. Waarmee je samen kan bidden ook, of in ieder geval samen mee kan praten over dingen.

maar ik moet nu eten.

veel liefs
Femmeke
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 26 jun 2006 18:21

verder ben ik nog niet op wat moet ik met Jezus ingegaan :oops:

Jezus is degene die ervoor gezorgd heeft dat jij nu kunt bestaan, en dat je met God kan praten. Dat jij zijn kind ben. Alles is eigenlijk afhankelijk van dat Jezus is beloofd, gekomen, gestorven, opgestaan, opgevaren en regeert. Als Jezus niet beloofd was had satan alle macht hier op aarde en was het hier een grote klerezooi geweest. Als hij niet opgestaan was had jij nu niet Gods kind geweest.

Vergelijk Hem met een vriend op aarde. Hij houd onwijs veel van je, al vanaf toen je klein was, en wil niets liever dan dat jij gelukkig bent. Het is geen egoïstische liefde, hij houd niet van je omdat hij iets van je wil, jouw liefde ofzo, hij houd gewoon van je. Hij weet dat je ongelukkig bent en hij weet ook een manier hoe je ultiem gelukkig kunt worden. Maar hij zal daarvoor moeten sterven. Die vriend van je, die denkt niet aan zichzelf, hij denkt niet aan dat hij nu verkering met je wil ofzow, hij sterft. Voor jou. Zie je hoe speciaal je bent?

en hoe speciaal Jezus dus is. Hij is helemaal niet verzekerd van jouw liefde voor Hem, maar Hij sterft toch voor je, zodat je hem in ieder geval kúnt liefhebben. Zodat je vrij kúnt worden.

When times get harder, sing this song:

Zie, hoe Jezus daar loopt in Jeruzalem,
met een kruis op zijn rug
en een doornenkroon.
Hoor, de meningte schreeuwt en roept:
'Kruisig Hem!'
Zo gaf God zijn eigen Zoon

Zie het Lam aan het kruis daar op Golgotha,
als de Koning der Joden wordt Hij veracht.
Zie de liefde voor ons in Zijn ogen staan
als Hij roept: 'Het is volbracht'.

Refrein:
Ja, ik dank U voor uw genade, o Heer,
dat U het kruis voor mij droeg.
U bewijst uw genade aan mij telkens weer.
Uw genade is mij genoeg.

In het rijk van de dood is Hij neergedaald.
Ja, uit liefde voor ons heeft Hij dit gedaan.
Maar de steen van het graf is nu weggehaald,
Jezus leeft, Hij is opgestaan.

(Refrein)

En nu kom ik tot U met vrijmoedigheid,
met ontzag en respect kniel ik voor U neer
U ben Koning en God tot in eeuwigheid,
U ben Jezus, de hoogste Heer.

Refrein:
Ja, ik dank U voor uw genade, o Heer,
dat U het kruis voor mij droeg.
U bewijst uw genade aan mij telkens weer.
Uw genade is mij genoeg,
uw genade is mij genoeg.

pfff, nu moet ik weer afwassen :S
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

Terug naar “Archief”