Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Lees eens goed, elbert... de moeilijkheid is niet dat God zich manifesteert in die verschillende vormen, maar wel dat ze worden gezien als verschillende personen.
Joh. 14:16 En Ik zal den Vader bidden, en Hij zal u een anderen Trooster geven, opdat Hij bij u blijve in der eeuwigheid;
17 Namelijk den Geest der waarheid, Welken de wereld niet kan ontvangen; want zij ziet Hem niet, en kent Hem niet; maar gij kent Hem; want Hij blijft bij ulieden, en zal in u zijn.
Lalage schreef:Dat laatste overtuigt me absoluut niet.
Volgens mij is de Geest geen aparte persoon.
En dan kom ik er toch op uit dat Jezus niet hetzelfde is als God, Hij is het beeld van God, dat is was anders. De mens Jezus is een andere persoon dan God de Vader, om de verzen die jij noemt.
De genade van den Heere Jezus Christus, en de liefde van God, en de gemeenschap des Heiligen Geestes, zij met u allen. Amen
Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.
1. Jes 14,12
Hoe zijt gij uit den hemel gevallen, o morgenster, gij zoon des dageraads! hoe zijt gij ter aarde nedergehouwen, gij, die de heidenen krenktet!
2. 2 Petr 1,19
En wij hebben het profetische Woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de Morgenster opga in uw harten.
3. Op 2,28
En Ik zal hem de morgenster geven.
4. Op 22,16
Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster.
Lalage schreef:Gods geest werkt in Christus, Jezus is het beeld van God. Dan is dat toch geen probleem?![]()
Lalage schreef:Nouja ik snap er geen hout van
Ik ook niet, maar dat hoeft toch niet?
Ah, dus onbewust geloof je wel in de Drie-eenheid (Rom. 10:9 is een trinitarische tekst).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten