Wonderlijke genezing en amputaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 24 jun 2006 12:26

Marnix schreef:
Wullimpie schreef:
Sjaan schreef:Waarom worden die zonden, die de zieke evt. gedaan heeft, er dan nog speciaal bij genoemd?

Laat ik het anders zeggen dan, met ziekte wordt bedoeld de zondige staat.

Volgens mij wordt dat niet bedoeld, volgens mij ga je nu een beetje creatief dingen bedenken omdat het anders niet bij je denken aansluit, maar dat lijkt me niet de juiste manier van bijbellezen. De kanttekeningen verwijzen duidelijk naar lichamelijke ziekte, dat zal in de grondtekst ook wel duidelijk zijn.

Inderdaad, uit de kanttekeningen kun je opmaken dat het om lichamelijke ziekten gaat, daar had ik beter eerst even naar kunnen kijken.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Wonderlijke genezing en amputaties

Berichtdoor fem » 24 jun 2006 19:10

Sjaan schreef:God geneest mensen soms onverklaarbaar. We spreken dan van een wonder. Een tumor verdwijnt bijvoorbeeld onverklaarbaar. Nou stelde iemand de vraag waarom God nooit geamputeerde ledematen weer aan laat groeien. Dat kan Hij toch best? Waarom het ene wonder wel en het andere niet? Ik weet het niet. Hebben jullie hier bepaalde gedachten over?

heeft Hij wel gedaan.

Vertelde pas een spreker nog. Was een klein meisje die haar vinger verloren had. Ze hadden hem opgepakt, de losse vinger, en de dokters hadden hem met een paar steekjes vastgemaakt aan de hand. Daarna hadden ze er een heel strak verband omheen gedaan in de hoop dat het weer vast zou groeien. Na een tijdje begon het verschrikkelijk pijn te doen en het meisje vroeg aan haar vriendinnen of ze voor haar wilden bidden. Dat deden ze. Op een gegeven moment voelde het meisje geen pijn meer. Ze haalde het verband eraf, en een zwarte afgestorven vinger rolde eruit. Aan haar hand zat een volmaakte nieuwe vinger!

Nou is dit "alleen maar" een vinger, maar ik denk dat God ook benen en armen weer laat aangroeien. We horen alleen niet altijd alles. Doden worden opgewekt, ook nu nog. Ik neem aan dat dus armen en benen ook aangroeien.
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2006 11:20

De EO heeft een artikel in de visie staan en komt binnenkort met een serie over wonderlijke genezingen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 25 jun 2006 11:35

interesting.
op wat voor manier? verslag geven van, of onderzoeken naar?
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2006 13:28

Volgens mij worden het documentaires... dus zal wel veelzijdig zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 jun 2006 16:28

Interessant. Ben hier de laatste tijd ook veel mee bezig en nog lang niet over uit. Wel ben ik er vast van overtuigd dat wij nuchtere Nederlanders vaak véél te weinig in wonderen geloven. In Gods kracht gebeuren nog steeds zoveel wonderlijke dingen!
In Zuid-Amerika en Afrika zijn aangroeien van ledematen en opwekkingen uit de dood aan de orde van de dag. En ja, er gaan ook ontzettend veel mensen wél dood.
Het moeilijke punt eraan vind ik dus : de één wel, de ander niet. Het zegt niets over de echtheid je geloof. Wat het wel zegt? Ik weet het ook niet. Dat we er meer op mogen vertrouwen is denk ik wel zeker. Ben benieuwd naar die serie van de EO.

(Even voor het goede beeld: zelf stond ik hier altijd een beetje sceptisch/twijfelachtig tegenover. Door een vriendin ben ik meegenomen naar een avond over gebedsgenezing waar echt hele mooie dingen zijn gebeurd. Het heeft mij wel weer bewust gemaakt van Gods grootheid! Maar, het neemt de vragen zeker niet allemaal weg.)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jun 2006 18:34

Bedenk dat God weet wat je nodig hebt! Bovendien heeft Hij een plan met deze wereld. Hij zal alles zo besturen dat Zijn doel bereikt wordt. En soms is daar ziekte voor nodig en soms genezing.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 jun 2006 00:04

Zonder mijn 'ziekte' was ik God misschien nooit, of veel later, tegengekomen. In die zinb was het blijkbaar nodig. Maar daarom zou ik nu wel beter willen zijn.

Maargoed:

'K stel mijn vertrouwen op de HEER mijn God. Want in Zijn Hand, ligt heel mijn levenslot.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jun 2006 08:27

Jo'tje schreef:In Zuid-Amerika en Afrika zijn aangroeien van ledematen en opwekkingen uit de dood aan de orde van de dag. En ja, er gaan ook ontzettend veel mensen wél dood.
Waarom zou God iemand laten sterven, zijn ziel al oordelen om kort daarna die ziel weer terug testuren?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 10:03

Zo iemand is dus nog niet geoordeeld. Ik vraag me sowieso af of dat direct na je sterven gebeurd, dat is een leer waarvan ik me afvraag of die klopt. Volgens mij vindt het oordeel bij de wederkomst en de opstanding van de doden plaats. Maar goed, dat is een andere discussie.

Anywayz Raido, in het nieuwe testament zie je ook voorbeelden van mensen die uit de dood opstaan, denk aan de jongeman die uit het raam valt in een van die plaatsen waar Paulus de mensen toespreekt, denk aan Dorkas.

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 26 jun 2006 16:39

je hebt ook wel eens verhalen dat mensen in de hemel komen, of ze denken in ieder geval dat ze daar zijn, misschien is het alleen nog maar een voorhof, en dat God dan wat tegen ze zegt, en dat ze dan teruggestuurd worden omdat mensen "beneden" om ze bidden. Dan hebben ze dus op aarde een openbaring van God ontvangen.
In het verhaal dat ik hoorde vertelde God de vrouw dat ze niet zou sterven omdat Hij tijdens haar leven nog zou terugkomen.
Ze is nu ver in de zestig of zeventig.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jun 2006 16:47

En aangezien God zelf heeft gezegt dat niemand de ure zal weten, en de mens maximaal 120 wordt geloof ik daar niet in.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 jun 2006 18:12

Ik heb gisteravond gekeken naar het EO programma 'Op zoek naar een Wonder'. Op zich een leuk idee. Met zieke mensen reizen ze door 7 landen om te zoeken naar genezing.
Voor de dichtbij-heid hadden ze het voor mij net zo goed in NL mogen doen, maar ok. Ik ben benieuwd hoe deze serie verder gaat verlopen en natuurlijk naar de ingezonden brieven in de Visie. Want reken maar dat die er komen ;)
Meer mensen die het hebben gezien?
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”