Berichtdoor bloempie » 24 jun 2006 00:39
Ff nog wat betreft dat ze er moeite mee zal hebben: Daarin herken ik me wel. Toen ik verkering kreeg met mijn huidige vriend, spraken wij ook over onze vorige relaties. Het bleek dat mijn vriend meerdere losse relaties had gehad. Hij had niet daadwerkelijk seks gehad, maar was wel verder gegaan. En ik was echt nog een groentje, had veel minder ervaring op seksueel gebied als mijn vriend.
Daardoor heb ik me heel lang ongemakkelijk gevoeld. En soms nu zelfs nog, terwijl we al 4,5 jaar verkering hebben en bijna gaan trouwen. Eén meisje met wie hij eerder een losse relatie heeft gehad, ken ik goed. Het is een knap meisje en als ik naar haar kijk en bedenk dat hij haar lichaam kent, dan voel ik me onzeker, bang dat mijn vriend me niet voldoende en knap genoeg vindt.
Ik ga me dus vergelijken met de vorige meisjes die hij heeft gehad. Dat heeft als gevolg, dat ik heel vaak heb gevraagd of ik wel mooi genoeg ben. En dan benoemde ik ook daadwerkelijk: (...) heeft grotere borsten, of; (...) zij is slanker, enz, enz....
Maar ik moet zeggen, dat de angst me af en toe aanvliegt, maar dat ik weet hoe mijn vriend er over denkt en naar mij kijkt, want daarin zijn we van begin af aan eerlijk over geweest. Was hij dat toen niet geweest, dan weet ik niet of onze relatie stand had gehouden. Eerlijkheid op het gebied van seks is zooo belangrijk! Het is de meest intieme manier om met iemand samen te zijn; dat mag je niet achter houden voor je huidige vriendin.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009