sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 jun 2006 16:38

Hij vertelde dat hij er nu steeds meer moeite meer krijgt? Ik vergelijk dat met spijt krijgen. Aan de hand daarvan ging mijn antwoord over spijt. Dus niet iedereen :wink:
Maar ik neem aan, dat als je al sex hebt gehad met een ander dan je vaste partner, dat je dat toch niet zo leuk vind. Hoe kan je het nou leuk vinden, om met iemand anders dan degene waarmee je je verdere leven wilt en/of gaat delen, sex te hebben gehad?
Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 17:00

Hoe kan je het nou leuk vinden, om met iemand anders dan degene waarmee je je verdere leven wilt en/of gaat delen, sex te hebben gehad?

Dat is zéér moeilijk uit te leggen, maar het kan. Pas had ik een gesprek met iemand, die nu al weer een tijdje een relatie heeft, maar daarvoor ook al een serieuze relatie heeft gehad. Diegene is ontzettend gelukkig nu, maar vraagt zich af of het wel eerlijk is om vroeger met het heden te vergelijken. Of het nu beter is? En of je soms geen goede herinneringen kan hebben aan een vorige relatie? Ook op lichamelijk gebied. Eigenlijk vroegen we ons dat beide af en tenslotte zijn we tot de conclusie gekomen dat je wel degelijk goede herinneringen kan hebben. Die persoon had dus geen spijt. Ik ook niet, en ik geloof, (hoewel het enige verschil is dat diegene nu een serieuze relatie heeft en ik niet), dat ik er er ook never spijt van zal gaan krijgen.

Maar goed, dat ligt vooral aan je overtuiging. Als jij gelooft dat je moet wachten met seks hebben tot in je huwelijk, omdat je voelt dat God dat zo wil, dan moet je het zeker doen. Ik ben alleen bang dat veel mensen spijt hebben vanwege schuldgevoelens tegenover God, ipv dat ze oprécht spijt hebben tegenover hun partner..Oftewel; Ze hebben eigenlijk geen spijt van de daad in een vorige relatie opzich.

(ps; 'diegene' en ik hebben geen relatie gehad met elkaar, voor de duidelijkheid)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jun 2006 17:05

Inderdaad, ik kan er niet zo over meepraten, maar ik geloof niet dat ik er later spijt van zou krijgen. Wat nu fijn en goed is hoef je over vijf jaar niet te bagatelliseren om maar lekker romantisch tegen degene je dan hebt te kunnen zeggen dat hij/zij zo geweldig uniek en De Enige Echte Ware is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2006 17:07

Maarja, als je in je 'wilde' jaren met iemand het bed ingedoken bent, en je krijgt nu een relatie met een christelijk iemand, en wilt samen naar Gods Woord leven, en trekt je conclusie daaruit dat gemeenschap hebben met 1 persoon hoort, lijkt me dat je dan spijt hebt.
Ik geloof niet zo, dat christenen kunnen zeggen dat het prima is met meerderen in je leven gemeenschap te hebben. Misschien heeft iemand er wel redenen voor, ik kan ze niet zo vinden.
Ik denk zelf niet dat gemeenschap perse binnen een huwelijk moet, maar het is wel voor 1 persoon. En het lijkt me dat je dan wel spijt hebt daarna.

Maargoed, als je geen christen bent of je ziet in de Bijbel dat het niet fout is met meederen gemeenschap te hebben, snap ik idd dat je geen spijt hebt...Maar voor de ander blijft het echt rot!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jun 2006 17:09

Ja, er is natuurlijk ook een verschil of dat gewoon in een goede relatie was of dat je een beetje in het rond gen**kt hebt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 17:12

Hm, maar heb je dan oprecht spijt van je daad? Ik ben ervan overtuigd, dat als jij voor jouw gevoel goede seks hebt gehad, je daar geen spijt van kan krijgen. (Of het moet een enorme slechte ervaring geweest zijn)

Dat je het uiteindelijk vervelend vind voor je partner en tegenover God omdat het nu eenmaal gebeurd is, oke, dat is opzich te begrijpen. Maar de daad opzich? Begrijp je het verschil?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 17:14

Wacht, achterlijk voorbeeld; Je steelt een negerzoen van je moeder. Je biecht het later toch maar op, omdat je je er rot onder voelt. Oftewel, je hebt er spijt van, omdat je moeder er verdriet van heeft. Maar ondertussen heeft die negerzoen uitstekend gesmaakt..die heb je wel mooi achter je keizen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jun 2006 17:24

Nou, ik denk dat als je achteraf het een laffe actie vond om die negerzoen te jatten en je oprecht spijt hebt jegens je moeder, de herinnering aan die heerlijke negerzoen ook niet meer zo geweldig is.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 17:28

Misschien had een negerzoen niet moeten vergelijken met seks 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 17:35

Hm, tóch; Je hebt dan spijt van het feit dat je hem gestolen hebt, nog steeds niet van het opeten opzich. Op dát moment genoot je ervan.

Argh, begrijpt niemand wat ik bedoel? ](*,) 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jun 2006 17:38

Hehe, ik begrijp ook wel wat je bedoelt, maar als je er later spijt van hebt geniet je niet meer zo van de goede herinnering aan het oppeuzelen van de negerzoen denk ik. :)

Ik denk dat het best een goede vergelijking is. Zo is het mi. namelijk ook met seks: als je dat uit volle overtuiging en met iemand waar je ook een geestelijke band mee hebt doet zul je niet snel spijt krijgen, terwijl je dat ws eerder krijgt als je eerst voor de lol hier en daar wat schnabbelt en scharrelt en later een serieuze relatie krijgt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2006 17:43

Ja, daar zit wel duidelijk verschil in natuurlijk :) Hoewel je zelf ook nog eens de overtuiging kunt hebben dat je een goede relatie had en die ander het voor de lol deed..maar dat is weer een ander verhaal.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 jun 2006 17:43

Smurffie schreef:Hm, tóch; Je hebt dan spijt van het feit dat je hem gestolen hebt, nog steeds niet van het opeten opzich. Op dát moment genoot je ervan.

Argh, begrijpt niemand wat ik bedoel? ](*,) 8)

Ja, ik begrijp je helemaal :wink:

Tjah, ik vind het zelf ook een moeilijk onderwerp hoor! Maar na datgene wat jij zei Smurffie (dat je niet altijd spijt hoeft te hebben) kan ik me nu ook wel enigzins inleven, zoals ik jou stukje lees. Ik heb er zelf geen 'echte' ervaring mee, alleen maar 1 rot ervaring, en als ik dus alleen daar naar kijk, heb ik echt spijt. Aan de hand daarvan trok ik ook eigenlijk mn conclusie. Maar als ik nu naar mn relatie kijk, zou ik me nu toch ook weer niet in kunnen denken dat je er later ooit spijt van zal hebben, omdat je het nu ook niet zou hebben, maar dan kom je dus weer bij het zoen-verhaal (negerzoen is verboden toch :roll: :wink: ).

Moeilijk toch nog wel...
Afbeelding

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 23 jun 2006 17:52

Ik begrijp je wel smurf....Ik spreek ook uit ervaring, en de sex was in een relatie en goed. Ik ga dan niet schijnheilig doen tegenover een nieuwe vriendin om er spijt van te hebben. Het was fijn, lekker en wat dies meer zij. Ok, het geeft een extra touch als je voor elkaar de eerste bent, maar dat komt tegenwoordig steeds minder voor. En ik ga geen spijt hebben voor een nieuwe vriendin, zodat zij zich beter kan voelen. Ik vind het ook niet aardig tegenover mijn ex-en, om nu ineens spijt te hebben, terwijl het toen gewoon heel fijn was. Zo van: "ik heb er toch wel spijt van, want mijn nieuwe vriendin vind het niet zo fijn en wil dat ik er spijt van heb. Toen was het inderdaad heel fijn en had ik er geen spijt van, maar ja, alles voor de nieuwe liefde he...."

Pfff...ontboezeming zeg..... :oops:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jun 2006 17:54

Smurffie schreef:Ja, daar zit wel duidelijk verschil in natuurlijk :) Hoewel je zelf ook nog eens de overtuiging kunt hebben dat je een goede relatie had en die ander het voor de lol deed..maar dat is weer een ander verhaal.

Als zoiets mogelijk is heb je gewoon geen goede relatie. :P

Terug naar “Archief”