WK

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 23 jun 2006 13:51

Eerlijk gezegd heb ik een beetje moeite met het beperkte beeld van God dat jij schetst.
Je denkt wel heel erg voor God en wat hij zou kunnen zeggen. Als God jou ziet als Zijn kind dan staat Hij je met open armen op te wachten.
bij de verloren zoon begon die pa toch ook niet over wat hij verkeerd had gedaan?
Dit argument word in het algemeen te veel gebruikt door mensen die een wat meer bekrompen leefwijze voorstaan en eigenlijk vinden dat anderen dat ook zo moeten doen.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 jun 2006 15:24

@Marnix: Als je het spel Kwistet kent, kan dat wel degelijk ja! Wat is er op zo'n dag beter dan bezig zijn met Gods Woord? En daarvan doormiddel van een spel van te leren? Dus ja, ik vind dat wel verantwoord.
Afbeelding

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 23 jun 2006 17:54

Marnix schreef:
Wullimpie schreef:Met voetbal an sich is niet zo veel mis, maar een toernooi als het WK misbruikt het spel.
De nadelen zijn denk ik allemaal al wel genoemt

Nu kun je zeggen dat je daar kunt evangeliseren en je geloof kunt uiten, wat opzich ook waar is, echter dat kun je zonder het WK ook.
Dat kan dus nooit een reden zijn om het WK goed te praten.

Ik praat het WK daarmee ook niet goed... maar net zo min kan je met het noemen van een aantal negatieve punten het WK an sich foutpraten.

Wel als die negatieve punten steekhoudend zijn.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2006 19:55

Dippie schreef:
MissF schreef:Ik kijk ja :D
Op dagen als het geen zondag is in een cafeetje, met een heel stel vrienden. Suuupergezellig. Ik hou echt van die sfeer die er hangt, iedereen in het oranje, iedereen uit zn dak bij doelpunten (helaas, gisteren bleef het rustig ;) )
Op zondag ga ik waarschijnlijk wel ff bij een vriend kijken, mits het niet onder kerktijd is.

Ik vind het wel tof, dat eenheisgevoel als Hollanders. En ik zie het persoonlijk totaaaaal niet als afgod. En als anderen het wel zo zien, is het hun probleem, niet het mijne.
Voor sommigen is geld een afgod, ik gebruik nog steeds gewoon geld, voor anderen is hun auto een afgod, ik rij nog steeds lekker in mn autootje, voor sommigen is de voetbal hun afgod, ik kijk gewoon dit WK lekker de voetbal, zonder dat het de plaats van God in mijn leven inneemt...

En jij kunt God verantwoorden, dat je op Zijn dag, die Hij speciaal voor ons geheiligd heeft, je aandacht besteed aan een afgod van Hem?
Dat is in mijn ogen heel erg tegenstrijdig met jouw geloof. Ik denk het niet. Daar heeft Hij zijn Dag niet voor gegeven!
En ja, je hebt gelijk wat betreft je argumenten wanneer je iets als afgod ziet, want bijna iedereen heeft nou eenmaal een auto en heeft geld nodig om te kunnen leven, dat vind ik ook. Maar kan je dan die ene Dag, die er is om met de dingen van de Eeuwigheid bezig te zijn, je lekker voelen als je mensen er blij mee maakt omdat ook jij weer één van de vele kijkers bent? En jij hun dus de aandacht geeft, ipv God?
Tuurlijk geldt dit ook voor de gehele week, maar de dag van God vind ik toch wel weer een stapje verder.
Stel je voor dat je die dag voor Hem moet verschijnen, en Hij zal jou vragen wat je met Zijn tijd hebt gedaan. Zal je da durven te zeggen dat je juist die dag nog Zijn aandacht aan de kant hebt gezet, en je aandacht op 11 van die prof-voetballes hebt gericht? Als je hierbij nadenkt, kan ik het niet verantwoorden om op Zijn dag te kijken.
En natuurlijk geld ook hier weer, dat je je dat eigenlijk bij alles af moet vragen wat je doet.

Nou sorry hoor, maar ik geloof er geen snars van dat jij op zondag continu met God bezig bent. Echt niet.
En ik zie ook nog altijd nergens in de bijbel staan dat dat MOET van God. Je roept hier nu dingen, die je blijkbaar in je eigen kerk hoort, maar die je niet eens in de bijbel onderzoekt. Passief luisteren? Aan de ene kant prima hoor, echt waar, maar het lijkt me soms wel zinnig om ook dingen zelf te onderzoeken van de bijbel, zoals zondagsheiliging in de bijbel...
Maargoed, als ik niet voetbal kijk, ben ik bij mijn vriend (net als jij op zondag bij je vriend bent) en besteeds ik op een avond al mijn aandacht aan hem (net als jij). Je kunt mij dus echt NIET wijsmaken, dat jij dat op een zondag niet doet...
Dus wat zeg jij als God op dat moment verschijnt? Dat je op dat moment even helemaal in je vriend opging?
Ik geloof nooit dat dat fout is....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jun 2006 20:56

Dippie schreef:En jij kunt God verantwoorden, dat je op Zijn dag, die Hij speciaal voor ons geheiligd heeft, je aandacht besteed aan een afgod van Hem?

Ik weet niet wat jij doet met voetbal, maar ik lig niet geknield voor een doelpaal hoor. Voor mij is het geen afgod, maar ontspanning en een gezellige aangelegenheid. Ik moet er niet aan denken als ik op zondag de hele dag met mijn kat op schoot moet gaan zitten mokken. Ik ben gek op katten, ook op zondag, maar dit gaat toch erg ver.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 jun 2006 22:24

MissF schreef:
Dippie schreef:
MissF schreef:Ik kijk ja :D
Op dagen als het geen zondag is in een cafeetje, met een heel stel vrienden. Suuupergezellig. Ik hou echt van die sfeer die er hangt, iedereen in het oranje, iedereen uit zn dak bij doelpunten (helaas, gisteren bleef het rustig ;) )
Op zondag ga ik waarschijnlijk wel ff bij een vriend kijken, mits het niet onder kerktijd is.

Ik vind het wel tof, dat eenheisgevoel als Hollanders. En ik zie het persoonlijk totaaaaal niet als afgod. En als anderen het wel zo zien, is het hun probleem, niet het mijne.
Voor sommigen is geld een afgod, ik gebruik nog steeds gewoon geld, voor anderen is hun auto een afgod, ik rij nog steeds lekker in mn autootje, voor sommigen is de voetbal hun afgod, ik kijk gewoon dit WK lekker de voetbal, zonder dat het de plaats van God in mijn leven inneemt...

En jij kunt God verantwoorden, dat je op Zijn dag, die Hij speciaal voor ons geheiligd heeft, je aandacht besteed aan een afgod van Hem?
Dat is in mijn ogen heel erg tegenstrijdig met jouw geloof. Ik denk het niet. Daar heeft Hij zijn Dag niet voor gegeven!
En ja, je hebt gelijk wat betreft je argumenten wanneer je iets als afgod ziet, want bijna iedereen heeft nou eenmaal een auto en heeft geld nodig om te kunnen leven, dat vind ik ook. Maar kan je dan die ene Dag, die er is om met de dingen van de Eeuwigheid bezig te zijn, je lekker voelen als je mensen er blij mee maakt omdat ook jij weer één van de vele kijkers bent? En jij hun dus de aandacht geeft, ipv God?
Tuurlijk geldt dit ook voor de gehele week, maar de dag van God vind ik toch wel weer een stapje verder.
Stel je voor dat je die dag voor Hem moet verschijnen, en Hij zal jou vragen wat je met Zijn tijd hebt gedaan. Zal je da durven te zeggen dat je juist die dag nog Zijn aandacht aan de kant hebt gezet, en je aandacht op 11 van die prof-voetballes hebt gericht? Als je hierbij nadenkt, kan ik het niet verantwoorden om op Zijn dag te kijken.
En natuurlijk geld ook hier weer, dat je je dat eigenlijk bij alles af moet vragen wat je doet.

Nou sorry hoor, maar ik geloof er geen snars van dat jij op zondag continu met God bezig bent. Echt niet.
En ik zie ook nog altijd nergens in de bijbel staan dat dat MOET van God. Je roept hier nu dingen, die je blijkbaar in je eigen kerk hoort, maar die je niet eens in de bijbel onderzoekt. Passief luisteren? Aan de ene kant prima hoor, echt waar, maar het lijkt me soms wel zinnig om ook dingen zelf te onderzoeken van de bijbel, zoals zondagsheiliging in de bijbel...
Maargoed, als ik niet voetbal kijk, ben ik bij mijn vriend (net als jij op zondag bij je vriend bent) en besteeds ik op een avond al mijn aandacht aan hem (net als jij). Je kunt mij dus echt NIET wijsmaken, dat jij dat op een zondag niet doet...
Dus wat zeg jij als God op dat moment verschijnt? Dat je op dat moment even helemaal in je vriend opging?
Ik geloof nooit dat dat fout is....

1) Zeg je nu wat, wat je zo uit je duim zuigt. Ik heb zelf ook nog een geweten, en die hoor ik niet altijd in kerk. Maar goed, je moet toch wat hebben, om de kerk er weer bij te halen, toch?

2) Als ik bij mijn vriend ben, ga ik niet net als jij helemaal in hem op. Ik hou van sociaal zijn, dus zijn we of ergens op visite, of doen we bij hem, of mij een spelletje of iets dergelijks.

Zowiezo heb je mij helemaal niet horen zeggen dat ik de zondag zo goed invul, maar ik heb alleen gezegd dat ik voetbal kijken iig niet vind kunnen. Tuurlijk doe ik ook foute dingen, ook op zondag, maar je moet ze niet bewust opzoeken, en dat doe je met voetbal kijken wel.
De zondag moet ook een dag van afzondering zijn, dus besteed ik die dag op een hele andere manier dan een doordeweekse dag. Het is onmogelijk om 24 uur met Zijn dienst bezig te zijn, dat wordt ook niet van je verwacht, maar voetbal kijken vind ik persoonlijk te ver gaan. En dat is gewoon MIJN mening.
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jun 2006 23:48

Dippie schreef:Zowiezo heb je mij helemaal niet horen zeggen dat ik de zondag zo goed invul, maar ik heb alleen gezegd dat ik voetbal kijken iig niet vind kunnen.

Misschien dat jij dan eerst je eigen zondag eens "zo goed" moet invullen en daarna pas eens moet gaan tetteren wat anderen vooral niet moeten doen. Dat belerende vingertje van je moet stilaan kramp krijgen...
Laatst gewijzigd door Optimatus op 23 jun 2006 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2006 23:48

Dippie schreef: En dat is gewoon MIJN mening.

En zo is elke poging tot discussieren uitgesloten...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jun 2006 23:52

Tja, een dogmatica onderbouwt geen mening, maar tettert net zo lang rond dat zij gelijk heeft totdat iedereen het strijdperk verlaten omdat er toch niets mee te beginnen is.

Dit bedoelde ik dus met het topic over de regeltjes, de verdeeldheid en het belemmerde zicht op Christus. Allerhande haarkloverij, regelfokkerij en gepeuzel ontnemen veel gelovigen het zicht op Christus en daardoor alle vreugde in het geloof. Maar degenen die dit rookgordijn plaatsen, zijn schuldig, schuldig, schuldig aan het afhaken van velen.

caprice

Re: WK

Berichtdoor caprice » 24 jun 2006 08:40

pol schreef:Hoe kijken jullie als christen zijnde naar het WK?
Kijk je wel/niet. En waarom?

Nee, het is een afgoderij die een christen niet kan dienen. Koning voetbal verslaat zijn miljoenen. Voetballers worden als godenzonen vereerd, en alles staat in een schril contrast met het suizen van de zachte stilte die er is als de Heilige Geest werkt.
Waar wordt minder gevloekt dan daar in die afgodstempel die rondom een grasveld is gebouwd, en achter de televisie waar miljoenen hun tijd achter verkwisten? Is dat vóór God? Of een vulling van het eigen lege bestaan? Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde.
En dan nog te bezien al die dwaasheid er om heen, onmatigheid, ontucht en wat er al meer gevonden wordt. Grijpen die vreselijke zonden die er nationaal tegen de Heere bedreven worden ons niet aan dan? Wanneer zullen wij in ons land de maat volgezondigd hebben tegen de Heere?

Wat arm als je het met een wk moet doen. Dat is iets wat voorbij gaat. Je ziet mensen rijden met vlaggetjes op de auto, maar dat symbool van koning voetbal gaat er na een paar weken weer af. Maar dat visje wat op een auto zit kan er zolang op blijven zitten als de auto bestaat. Zoek hier de diepere betekenis maar achter. Het Koninkrijk van God zal altijd blijven bestaan, ja, de toekomst is daarboven, waar Hij ook heengevaren is om plaats te bereiden voor Zijn arme treurenden te Sion.

Hoe leeg is koning voetbal. Wat gebeurt er al Nederland verliest? Dan hoor je er niets meer over. Wat gebeurt er als Nederland wint? Ja, dan krijgen ze een beker. Een beker, maar o, hoe droevig, die beker is leeg. Helemaal leeg. En de bevolking die de afgod dient krijgt helemaal niets. Maar er is een ander volk dat het mag weten dat er Eén is die Verwinnaar is in de strijd, ja, en Die Zijn volk de zegen geeft! Ja, een volk die met de dichter van Psalm 23 ook wel eens een beker heeft. Nee, geen lege beker, maar die beker is overvloeiende. Een goed dat niemand schenken kan, dan alleen Hij die het verworven heeft. Een goed dat nimmermeer vergaat. De gezegende Christus die al het schoon verre te boven gaat.

En dan zinkt die armzalige godsdienst van koning voetbal weg in het niet. Die heeft zijn glans volledig verloren. Ja, al die onderdanen zullen ook eens een beker krijgen. Maar dat is een andere beker. Een beker waar Psalm 75 vers negen over spreekt: Want in des HEEREN hand is een beker, en de wijn is beroerd, vol van mengeling, en Hij schenkt daaruit; doch alle goddelozen der aarde zullen zijn droesemen uitzuigende drinken.
Dat zal wat wezen als wij, die de weg geweten hebben, die niet bewandeld hebben, maar een andere koning, koning satan hebben gevolgd. Dan zullen wij die beker van Gods eeuwige toorn eenmaal moeten drinken. En de kanttekeningen bij dit vers zijn duidelijk met wat er bedoeld wordt met die droesemen. Dat is, de zwaarste straffen met het eeuwig verderf.
Och, laat ons toch wijzer wezen, en die koning en zijn armzalige dienst verwerpen. Laat ons toch eerst het Koninkrijk Gods zoeken en Zijn gerechtigheid. Nu kan het nog, het is nóg het heden der genade.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2006 11:37

Zowiezo heb je mij helemaal niet horen zeggen dat ik de zondag zo goed invul, maar ik heb alleen gezegd dat ik voetbal kijken iig niet vind kunnen. Tuurlijk doe ik ook foute dingen, ook op zondag, maar je moet ze niet bewust opzoeken, en dat doe je met voetbal kijken wel.
De zondag moet ook een dag van afzondering zijn, dus besteed ik die dag op een hele andere manier dan een doordeweekse dag. Het is onmogelijk om 24 uur met Zijn dienst bezig te zijn, dat wordt ook niet van je verwacht, maar voetbal kijken vind ik persoonlijk te ver gaan. En dat is gewoon MIJN mening.

Ehm, afzondering? De zondag is anders dan doordeweekse dagen, om twee redenen: 1. Je mag uitrusten, je hoeft niet te werken en 2. het is de dag waarop je extra tijd hebt om God te eren. Dat wil niet zeggen dat je op zondag geen andere dingen daarnaast mag doen zoals wandelen, monopoly, fietsen, voetballen, iets op tv kijken of wat dan ook.

Maar goed, je mag dat vinden, als je het maar niet erg vind dat ik zondagavond wel ga kijken ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jun 2006 11:49

Nee, het is een afgoderij die een christen niet kan dienen. Koning voetbal verslaat zijn miljoenen. Voetballers worden als godenzonen vereerd, en alles staat in een schril contrast met het suizen van de zachte stilte die er is als de Heilige Geest werkt.
Waar wordt minder gevloekt dan daar in die afgodstempel die rondom een grasveld is gebouwd, en achter de televisie waar miljoenen hun tijd achter verkwisten? Is dat vóór God? Of een vulling van het eigen lege bestaan? Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde.
En dan nog te bezien al die dwaasheid er om heen, onmatigheid, ontucht en wat er al meer gevonden wordt. Grijpen die vreselijke zonden die er nationaal tegen de Heere bedreven worden ons niet aan dan? Wanneer zullen wij in ons land de maat volgezondigd hebben tegen de Heere?

Die zonden zijn overal om ons heen en ik zie dat niet als een reden om de maatschappij te mijden, integendeel. Raar dat altijd wordt gedaan alsof dit bij het voetbal erger is dan op andere plaatsen in de maatschappij waar we wel gerust komen.

Wat arm als je het met een wk moet doen. Dat is iets wat voorbij gaat. Je ziet mensen rijden met vlaggetjes op de auto, maar dat symbool van koning voetbal gaat er na een paar weken weer af. Maar dat visje wat op een auto zit kan er zolang op blijven zitten als de auto bestaat. Zoek hier de diepere betekenis maar achter. Het Koninkrijk van God zal altijd blijven bestaan, ja, de toekomst is daarboven, waar Hij ook heengevaren is om plaats te bereiden voor Zijn arme treurenden te Sion.

Het is niet arm als je het met een WK mag doen, als je weet dat het slechts aards geluk is... De Bijbel verbiedt genieten van aardse zaken niet aan christenen.

Hoe leeg is koning voetbal. Wat gebeurt er al Nederland verliest? Dan hoor je er niets meer over. Wat gebeurt er als Nederland wint? Ja, dan krijgen ze een beker. Een beker, maar o, hoe droevig, die beker is leeg. Helemaal leeg. En de bevolking die de afgod dient krijgt helemaal niets. Maar er is een ander volk dat het mag weten dat er Eén is die Verwinnaar is in de strijd, ja, en Die Zijn volk de zegen geeft! Ja, een volk die met de dichter van Psalm 23 ook wel eens een beker heeft. Nee, geen lege beker, maar die beker is overvloeiende. Een goed dat niemand schenken kan, dan alleen Hij die het verworven heeft. Een goed dat nimmermeer vergaat. De gezegende Christus die al het schoon verre te boven gaat.

Je slaat mijns inziens nu wat door in je vergelijking. Ik heb laatst een tafeltennistoernooi gewonnen en kreeg ook een beker... Die was ook leeg. Je gaat nu vreemde paradoxen trekken die totaal niet kloppen. Want of iets leeg is of niet ligt niet aan het voetbal, maar aan hoe de voetballers in het leven staan. Zo was er een braziliaanse verdediger die oprecht christen is. Hij werd wereldkampioen, relativeerde het, gaf aan dat het leuk is om kampioen te worden maar dat Jezus de echte Overwinnaar is. Dat soort opties horen bij jou verhalen niet tot de mogelijkheid. Volgens jou gaat geloven en voetballen of geloven en voetbal kijken niet samen, en dat is jou denkfout. Je komt er nog wel achter dat er ook oprechte gelovigen zijn die voetballen of voetbal kijken.

Meer ga ik er niet over zeggen, ik word een beetje moe van dit soort onzin. Als jij mij als een afgodendienaar zie omdat ik voetbal kijk, fijn... dat is jou probleem dan. God is het die vrijspreekt, dus wie zal veroordelen. Jou oordeel is niet zo belangrijk.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 24 jun 2006 17:12

Ik kijk zeker :D

Ik vind het een spannend spel om naar te kijken. Verder ben ik natuurlijk een klein beetje nationalistisch, net als elke nederlander, en vind ik het superleuk om "voor mijn land te zijn"

en mag ik iets heeeel onreformatorisch zeggen? Die Deutsche voetballers zijn erg leuk om naar te kijken :mrgreen: (in ieder geval tijdens het EK vorige keer, ik weet niet wie er nu in hun team voetballen) much better dan onze witteboterham en kindersurprise eitjes zoals rafael vd vaart en wesley sneijder enzow :D

marehm, het hele gedoe eromheen, om het voetbal gaat nergens over, maar gewoon een wedstrijd kijken op tv heb ik weinig problemen mee. Ik slaap er ook geen nacht slechter om als nederland de volgende wedstrijd verliest ofzow. Kon je namelijk van te voren al weten :mrgreen:
met laatste zin wilde ik dus even aangeven dat ik ons team niet verafgood :)
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 24 jun 2006 22:09

Ik kijk niet. :wink:

Wat ik een beetje belachelijk vind, is dat iedereen ineens van voetbal houdt als het WK is. Als het je nooit interesseert, is het onzin dat je het met het WK ineens wel leuk vindt.
Veel mensen doen het dan waarschijnlijk om het sfeertje, maar het sfeertje is eigenlijk goed beschouwd nogal primitief (een beetje bleren voor de tv en met oranje vlaggetjes zwaaien).
Ook iets wat me opvalt: we moeten overal kritisch over zijn, alles wordt onder de loep gelegd, maar als het WK is, moet iedereen ineens dezelfde mening over het WK hebben, namelijk dat het leuk is.
Net zoals het niet logisch is dat heel Nederland VVD stemt, is het ook niet logisch dat heel Nederland van voetbal houdt.

Ik heb het nu natuurlijk niet over de voetballiefhebbers. Ik vind het volkomen begrijpelijk dat zij het WK leuk vinden. En hoe ze dat dan verder invullen (de hele gekte er omheen) moet ieder voor zich maar uitmaken en verantwoorden.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 jun 2006 22:14

Vonkie schreef:
hijwel schreef:
Maar ik geloof echt dat God ook een plan heeft met voetbal, amusement en bakken met geld die binnen komen..

Hoe bedoel je dit? Ik volg het niet helemaal gelooof ik.

Verder vind ik voetbal best leuk. Ik vind het ook wel leuk dat ze winnen, je krijgt er een beetje een wij-gevoel van. Maare..we hebben geen TV dus kijken kan ik niet en ik weet niet of dat ik het wel zo interessant vind.

Wat ik hier mee bedoel is.. Dat god niet alleen een God is van vrome kerk mensen. Maar dat God zich ook bezig houd in de rest van de wereld. Ik geloof dat een voetballer op zijn positie kan leven volgens Gods wil. Net zo goed als een computerprogrameur die in een groot bedrijf werkt waar massa's geld in door worden gepomd.

Ik geloof ook dat God ons mogelijkheden heeft gegeven om elkaar te amuseren. Om dat gene (vreugde, en blijdschap) uit hetgeen te halen wat God geschapen heeft.

Ik geloof niet dat je kan zeggen dat God niet van amusement (voetbal WK) houd. Net zo goed niet als dat je kan zeggen dat God niet van thegnologie houd.

Wat ik wel denk is dat we als christen de opdracht hebben om van het WK iets te maken wat tot eer van God is! (en ik geloof best dat er dingen zijn die niet tot eer van God zijn) maar ook zeker dingen die tot eer van God zijn.. (ooit een braziliaan zien scoren?)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”