Alleen denk ik dat ik sterker zou staan in mijn geloof als ik wel Christelijk zou zijn opgevoed. Momenteel ben ik pas 20, wil later uiteraard wel kinderen krijgen. Maar ik heb nog geen idee met wie en wanneer

Moderator: Moderafo's
TheKeimpe schreef:Op welke leeftijd ga je met ze bidden? En wanneer ga je ze vertellen uit de Bijbel/kinderbijbel? Wanneer neem je ze me naar de kerk? Enz.
Ik wacht op reacties.
Marnix schreef:Je haalt twee dingen gigantisch door elkaar, namelijk boodschap en vormen. De boodschap hoef je echt niet eenvoudiger te maken dan hij is.... en inderdaad, vaak zal dat voor kinderen ook nog veel te moeilijk zijn.
TheKeimpe schreef:Als kersverse vader ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoe anderen de geloofsopvoeding van hun kinderen invullen. Of hoe je eigen opvoeding op dat gebied er uit heeft gezien.
Op welke leeftijd ga je met ze bidden? En wanneer ga je ze vertellen uit de Bijbel/kinderbijbel? Wanneer neem je ze me naar de kerk? Enz.
Ik wacht op reacties.
fem schreef:TheKeimpe schreef:Als kersverse vader ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoe anderen de geloofsopvoeding van hun kinderen invullen. Of hoe je eigen opvoeding op dat gebied er uit heeft gezien.
Op welke leeftijd ga je met ze bidden? En wanneer ga je ze vertellen uit de Bijbel/kinderbijbel? Wanneer neem je ze me naar de kerk? Enz.
Ik wacht op reacties.
ehm, ik ben pas zeventien en heb nog geen kinderen, maar dan kun je mss iets horen vanuit het perspectief van het kind:
ik vind het heel erg jammer dat het bij ons in het gezin niet gewoon is om over persoonlijke dingen, en dus ook over persoonlijke dingen over het geloof te praten. Dat kan bij ons eigenlijk niet. Het hoort gewoon niet zegmaar.
Ik raad je echt heel erg aan om daar gewoon al heel vroeg mee te beginnen, met vragen weet ik veel, wat vind je van Jezus of weet ik veel gewoon iets heel persoonlijks, zodat het de normaalste zaak van de wereld word om met je ouders daarover te praten. Dat is echt heel belangrijk! Vooral omdat ik denk dat kinderen vaak, niet altijd, maar vaak met dezelfde soort geloofsvragen worstelen in hun pubertijd bijvoorbeeld als hun ouders, omdat ze gewoon op hun ouders lijken, en hun ouders, die daarin natuurlijk veel verder zijn en antwoorden hebben gevonden kunnen hen dan heel goed helpen lijkt mij.
Marnix schreef:Klopt. Bijna alle jongeren praten liever met vrienden en zo over problemen dan met familie... die vertrouwelijke sfeer mist soms een beetje... Vooral in traditioneel kerkelijke gezinnen... de nuchterheid is daar soms iets tever doorgeslagen vrees ik.
TheKeimpe schreef:Kent een van jullie een morgengebed voor een kind om te zingen? 's avonds zingen we altijd "ik ga slapen, ik ben moe" maar we willen ook graag 's ochtends met Klaas-Jan bidden. Tips?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten