Ervaringen met antidepressiva.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 16 jun 2006 11:36

amigo schreef:Ja ik moest ook antidepressiva gaan slikken. Ik moest het op gaan halen bij mijn huisarts. Dus ik dacht die schrijft een recept uit en dan halen. Niet dus. Die man heeft mij over alles zitten uitmelken, en vind dat ik geen antidepressiva nodig heb. Terwijl de 'kenner' dat wel vindt :?

Tja, thangt er vanaf wie die kenner is natuurlijk, maar ik snap je huisarts wel en vind hem wel verstandig. Bij ons in de opleiding (geneeskunde) wordt je er ook mee doodgegooid dat te veel huisartsen te snel antidepressiva voorschrijven en dat je dat niet moet doen, wegens gevaar op afhankelijkheid van het middel, en dan ben je veel verder van huis. Verder hebben antidepressiva vaak ontzettend veel bijwerkingen waar je ook niet op zit te wachten. Het is ook de afweging die je maakt tussen psychotherapie/cognitieve therapie en medicatie. Wat werking betreft maakt het bij gemotiveerde mensen niet heel veel uit.
Sterkte ieg met alles!

Jij ook sterkte Leilah

André

Berichtdoor André » 16 jun 2006 11:47

Em. schreef:Wat werking betreft maakt het bij gemotiveerde mensen niet heel veel uit.
Dus dat niet iedere patiënt op sommige momenten de motivatie meer kan opbrengen, daar zou je dan psychologie e/o psychiatrie voor moeten gaan studeren?

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 17 jun 2006 14:14

Even een kleine update:

Ik zit nu 5 dagen aan de Zoloft en daarbij dus 3 maal daags Oxazepam. Lopen is vreselijk moeilijk en pijnlijk daarom heb ik sinds gisteren een rolstoel. Ik heb al vaker een tijd in een rolstoel gezeten en elke keer hoopte ik dat het de laatste keer zou zijn maar helaas, dit is best een klap voor me maar ik ben ondertussen zo vreselijk verdoofd door alle medicijnen dat ik me nog om weinig druk kan maken.
Het ergste vind ik dat ik niet meer zelfstandig naar buiten kan, ik woon op 4 hoog en er is geen lift, ik moet me wel heel erg sterk voelen eer ik bij mijn rolstoel in de berging kan komen. Ik báál en voel me totaal invalide :(old
Gelukkig is DeeKaa nu hier en hij doet de boodschapjes e.d. maar ik vind het zo erg voor hem dat ik nu zo ben enzo :?

Nahja, ik ga maar weer liggen en verder met niets doen.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 jun 2006 21:19

Wat terrible.....Je gaat er echt heftig door!!!!

Sterkte, IPFY

*hug*

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 17 jun 2006 21:38

*Hug* Sterkte! Afbeelding

Het is niet leuk om afhankelijk te moeten zijn, maar wel lief dat hij zo voor je wilt zorgen. :)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 19 jun 2006 08:40

Sterkte Leilah! Moeilijk zeg!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 19 jun 2006 09:09

Sterkte Leilah!

Zoloft is stom! :x
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 19 jun 2006 10:18

André schreef:
Em. schreef:Wat werking betreft maakt het bij gemotiveerde mensen niet heel veel uit.
Dus dat niet iedere patiënt op sommige momenten de motivatie meer kan opbrengen, daar zou je dan psychologie e/o psychiatrie voor moeten gaan studeren?

Tja, je stipt idd wel het probleem aan denk ik, waar men in de psychiatrie mee te maken heeft, welk beleid je gaat voeren. Psychotherapie vergt veel van een mens en kost veel energie en dat moet je aankunnen. een dubbel beleid zou ook kunnen (beide naast elkaar), medicijnen in het algemeen ook. Maar ik weet er te weinig van af om er iets specifieks over te kunnen zeggen.
Dit vind ik een van de moeilijke dingen in de geneeskunde in het algemeen. De mogelijkheid om medicijnen te slikken die waarschijnlijk helpen, maar aan de andere kant de (soms ernstige!) bijwerkingen die het middel kan hebben, waar doe je dan goed aan? Dat is moeilijk, maar dat terzijde
I.e.g. veel sterkte Andre!

Leilah, jij ook heel veel sterkte de komende tijd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jun 2006 21:43

Met hyperventilatie klachten op de huisartsen post komen en oxazepam voorgeschreven krijgen om tot rust te komen........ is dat wat?

de persoon in kwestie vond het reuze eng en nam met angst en beven een pilletje in. Heeft lekker geslapen die nacht maar heeft gezegd om nooit meer zo'n ding in te nemen ivm al die mensen die hier aan "verslaafd" zijn.
ja, dat is mijn mening dan he.....

André

Berichtdoor André » 21 jun 2006 22:18

*Annet* schreef:Met hyperventilatie klachten op de huisartsen post komen en oxazepam voorgeschreven krijgen om tot rust te komen........ is dat wat?

de persoon in kwestie vond het reuze eng en nam met angst en beven een pilletje in. Heeft lekker geslapen die nacht maar heeft gezegd om nooit meer zo'n ding in te nemen ivm al die mensen die hier aan "verslaafd" zijn.
Soms heb je wat ondersteuning van medicatie nodig Annet.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 jun 2006 22:39

Ik slikt 3 prozac per dag....daarna 2 en heb er deze maand weer 1 afgebouwd...gaat goed met 1! Als het in September net zo goed gaat,gaat ook de laatste eraan!

@Annet..Ja , tijdelijk lijkt me dat een goede oplosssing, zeker voor de nacht! Daarna is het zaak om naar de oorzaak van de hyperventilatie te zoeken!

aurora
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 21 jun 2006 22:43

/me heeft zanax geprobeert. (ook voor hyperventiatie) Niet zo'n succes, eerste die ik innam was véél te heftig, werd er een beetje tè rustig van, begon om te vallen en slap te worden en was niet meer helemaal op de wereld. Daarna een beetje huiverig geworden om in te nemen (ook een mindere dosis).
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 22 jun 2006 14:07

aurora schreef:/me heeft zanax geprobeert. (ook voor hyperventiatie) Niet zo'n succes, eerste die ik innam was véél te heftig, werd er een beetje tè rustig van, begon om te vallen en slap te worden en was niet meer helemaal op de wereld. Daarna een beetje huiverig geworden om in te nemen (ook een mindere dosis).

Ja, dat heb ik ook eens een week geslikt, Xanax. Troep is het!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 jun 2006 15:23

Heb zelf ook oxazepam gehad, ach, verslaafd raken gaat niet zo snel hoor. Ok, ik nam het dan in lichte dosis, dus dat scheelt denk ik ook wel.

Heb zelf een paar maanden aan de paroxetine gezeten, niet echt lekker dat spul. Vooral in het begin wennen geblazen. Daarnaast een beetje vervelende bijwerking voor een man, wat het lichamelijke aspect in je relatie ook niet echt bevorderd, zal ik maar zeggen. Blij dat ik er vanaf ben.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 jun 2006 21:17

Leilah, ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat!

Terug naar “Archief”