Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 jun 2006 22:16

met de oude bedoel ik de echte oude. JH Velema

de prof vind ik ook een pracht vent. Kzal de laatste preek nooit meer vergeten van hem. Ging over de uitverkiezing. Zooo mooi..en zo gunnend!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 21 jun 2006 22:21

o was dat op de Bijbelstudieconferentie van LCJ?
Daar was ik ook en dat was zeker een hele mooie preek!

De laatste preek die ik van em gehoord had ging over 'Zalig die genodigd zijn voor het avondmaal van de bruiloft van het Lam!'
Zooo mooi..en zo gunnend!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 jun 2006 22:27

ah leuk! id bsc van het lcj :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 21 jun 2006 23:55

Velema is oud. Heel oud. Hij deed overigens een uitspraak di emij heel erg raakte:

"Geen enkele dominee is er van verzekerd dat hij naar de hemel gaat. We mogen dan het evangelie verkondigen, dat is geen garanatie dat we naar de hemel gaan. Ook een dominee kan onbekeerd zijn en toch prediken."

Ongeveer dan.

Westerink uit Urk, Ds van 't Spijker uit Baarn. Hij is met emeritaat vanwege zijn ziekte. Het si onze pastoraal medewerker.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 jun 2006 08:01

Om het duidelijk te stellen ik sprak professor Velema die is rond de 80 en een krasse man :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 22 jun 2006 08:23

Toch het jaarboekje er maar even bijgepakt ;-)

Raido heeft het dus over prof. dr. W.H. Velema. Die wordt 77 dit jaar.

En ik denk dat de anderen het over J.H. Velema hebben, die woont in Nunspeet en wordt 89 dit jaar. Schijnt nog wel wekelijks te preken.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 jun 2006 12:54

idd!. Soms beetje moeite om de preekstoel op te komen. Maar zodra hij er eenmaal op staat... is hij niet te stuiten :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 jun 2006 14:51

Wat mij opvalt bij de oude Velema (zo noemen we hem thuis liefkozend :wink: ) Dat hij vaak dingen die erg actueel zijn in zijn preek gebruikt.
Wat kandidaat Leegemaate betreft, ik vind hem ook niet echt een 'rechtste' predikant.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 jun 2006 16:09

Leegemaate 8)

Wauw. Ja, zijn 'thuis' is hier vlakbij en wij hebben hem twee keer op het weekend van de JV gehad om de bijbelstudie te leiden. Grandioos, ik vond het beide keren echt heel goed.
Hij heeft al verschillende keren bij ons gepreekt. Heel gek, hij was soms wel wat aan de lange kant, maar het was me helemaal niet opgevallen. (en ja, dat doet het bij mij snel...) Lekker levendig enzo.

Jammer dat onze (vacante) gemeente wat te groot/ingewikkeld is voor een kandidaat...
pobody's nerfect

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 26 jun 2006 16:42

nou ik ken een candidaat die "beter" is dan menig dominee die al een paar jaar in het vak zit zegmaar. Maar goed.

Heeft iemand enig idee wie kandidaat de Boer is? (ik weet niet waar hij vandaan komt, PKN in ieder geval)
Wij hebben hem beroepen, maar hij klonk een beetje als een drie in een dozijn dominee.
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 26 jun 2006 17:23

kandidaat de Boer, binnen de CGK?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 jun 2006 18:26

Volgende week weer Ds. Van 't Spijker. Ik had liever een ander gehad :oops: (Ds. G. van 't Spijker, ik kan niet echt uitleggen wie het is, maar heb ik dat al niet eens gedaan?)

'smiddags Ds. Korving. Weet iemand wie dat is?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 26 jun 2006 18:29

ik weet wie je bedoeld met van 't Spijker

ds Korving staat nu in Leerdam. Daarvoor in Kerkwerve. Is nu beroepen door Zeewolde. Ik persoonlijk vind het een fijne ds. Op bijbelstudieconferentie gehoord, en laatst preekte hij bij ons. Begrijpelijk. Durft dingen concreet te noemen.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 17 jul 2006 12:04

mw schreef:kunnen jullie hem niet beroepen BJ?

Dit ging over Kandidaat Legemate. En inderdaad, wij (Delfzijl CGK) heeft gisteren een beroep uitgebracht op hem. Dit houd wel in dat hij nu 7 beroepen heeft (als ik goed getelt heb).

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jul 2006 12:17

ah! ik ben benieuwd

Terug naar “Archief”