werkende moeders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 sep 2003 07:16

Trijntje, ik vind niet dat vrouwen thuis moeten blijven, maar wel vind ik dat de man het hoofd van het gezin is, dus is het eigenlijk de normaalste gang van zaken dat de man het hoofd inkomen heeft, dit moet niet de vrouw zijn.

Dit kan natuurlijk onder bepaalde omstandigheden wel zo zijn en daar is dan ook niks mis mee!!

Tuurlijk mag de vrouw ook werken, als het maar niet ten koste van eventuele opvoeding van kinderen gaat.
Laatst gewijzigd door Ikke21 op 19 sep 2003 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 sep 2003 10:06

Wat mij altijd opvalt, is dat de vrouw altijd veel moet kunnen als ze buitenshuis gaat werken.
Ze moet zorgen voor de oppas, dat ze der komen en weer gehaald worden, ook nog zorgen voor het huishouden, dat er eten op tafel komt, kinderen in bed, als er zieke kinderen zijn dat haar baas bereid is haar vrij te geven enz. Als een vrouw ziek is verwacht de man dat alles gewoon door draait. Eten op tafel, kinderen op school, van school enz.
Als een man ziek is, sjonge wat is tie dan zielig.
Als een man gewerkt heeft en thuis komt, is hij moe, gaat op de bank liggen voor een dutje, schuift aan tafel om te eten en na het eten op zijn stoel voor zijn krantje. Eigenlijk zijn het wel zwakke wezens die mannen.
Kunnen naast hun werk niks meer. Moet je de vrouw zien.
Nee ik weet ondertussen wel wie er echt het sterke geslacht is!

joris

Berichtdoor joris » 19 sep 2003 10:21

dan ben je misschien met een uitzondering getrouwd?

Het lijkt mij dat je naar de meest praktische oplossingen zoekt?

mijn zus neemt mijn neefje twee dagen mee naar de plaats waar ze werkt, want daar heeft ze een oppasmoeder gevonden. De andere twee dagen werkt ze thuis of werkt mijn zwager thuis.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 sep 2003 10:30

Ja Joris, mijn man is inderdaad een uitzondering.
Maar dan in de goede zin van het woord. Hij voldoet niet aan de beschrijving die ik hier boven gegeven heb, gelukkig.
Maar als ik kijk naar alleen maar mijn eigen broers, dan moet ik helaas zeggen dat ze allen (4) voldoen aan bovengenoemde. Dan heb ik nog niet eens mijn man zijn familie genomen.
En ik kom ze jammer genoeg nog steeds tegen, hier zelfs (of misschien wel juist) op refoweb.
Mannen die vinden dat vrouwen niet in de ICT kunnen werken, maar in de zorg. En dat de vrouw achter het aanrecht hoort. Zulk type man voldoet aan mijn bovengenoemde verhaaltje.

Maar je zus heeft het samen met haar man dus heel mooi opgelost.
Als ze dan ook samen het huishouden doen :wink:

joris

Berichtdoor joris » 19 sep 2003 10:35

yep dus.
en een vriendin van mij blijft bewust thuis omdat ze een baan had die niet in deeltijd kan en omdat mijn vriend ook in een sektor werkt waarin het onhandig is. Dus zij kiezen bewust voor zij thuis, hij werken. Ook vanuit praktisch oogpunt.

En ik ken een gezinnetje waarvan de vrouw werkt omdat zij nu eenmaal meer kan verdienen dan haar man. Ook weer praktisch dus.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 sep 2003 11:14

Nou ik ben blij dat ik deze ervaring ook helemaal niet heb joepie, ook al zijn we nog niet getrouwd, we zijn een vaak genoeg samen thuis geweest, op vakantie e.d., maar hij doet mega veel in het huishouden, kookt vaak eten voor me of we doen het gezellig samen.

We zijn allebei best schoon, je mag zien dat er in een huis geleefd wordt, maar het moet niet vies zijn....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 sep 2003 11:17

Ikke21 schreef:Nou ik ben blij dat ik deze ervaring ook helemaal niet heb joepie, ook al zijn we nog niet getrouwd, we zijn een vaak genoeg samen thuis geweest, op vakantie e.d., maar hij doet mega veel in het huishouden, kookt vaak eten voor me of we doen het gezellig samen.

We zijn allebei best schoon, je mag zien dat er in een huis geleefd wordt, maar het moet niet vies zijn....

mijn vriend en ik zijn ook nog niet getrouwd... maar hij woont alleen in een huurhuis.. heeft dus eigen huishouden.. en als ik daar een weekend ben dan nog is hij de huisman.. dan kookt hij en doet ie van alles... nou ja we verdelen het eerlijk zo ongeveer dan wel...

als je er samen tevreden mee bent zoals het gaat dan is het toch goed...

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 sep 2003 11:21

vind ik ook trijntje....het is leuk als het lekker vanzelf gaat... Het scheelt ook vaak als de jongen uit een groot gezin komt.....dan zijn ze zo en zo al gewend om aardig wat te doen....

Volgend jaar kan ik elke dag voor mn vriendje zorgen... :P

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 sep 2003 11:23

Ikke21 schreef:vind ik ook trijntje....het is leuk als het lekker vanzelf gaat... Het scheelt ook vaak als de jongen uit een groot gezin komt.....dan zijn ze zo en zo al gewend om aardig wat te doen....

Volgend jaar kan ik elke dag voor mn vriendje zorgen... :P

hmm dat is bij mij dus niet zo... bij mijn vriend dan.. maar hij kan het dus wel :wink: :wink: hij zou ook wel thuisblijven als ik ga werken, maar ja ik wil niet werken als er kinderen zijn :roll: :roll:

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 19 sep 2003 11:57

soms moet een moeder werken,

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 sep 2003 11:59

oke huibers, maar als het niet anders kan dan is er volgens mij ook niks mis mee!!

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 19 sep 2003 12:56

joepie schreef:Wat mij altijd opvalt, is dat de vrouw altijd veel moet kunnen als ze buitenshuis gaat werken......

Klopt, en ik heb het er graag voor over.
Verder denk ik dat joepie en ik tot ongeveer dezelfde generatie behoren, en die heeft het niet gemakkelijk :? :wink:
Wij hebben geen voorbeelden van werkende moeders, de generatie vòòr ons bleef (grotendeels) thuis. Bij de volgende generatie weet gelukkig ook het manlijk deel van aanpakken.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 sep 2003 14:46

Ikke21 schreef:oke huibers, maar als het niet anders kan dan is er volgens mij ook niks mis mee!!

ook als het wel anders kan is er niks mis mee

joepie

Berichtdoor joepie » 19 sep 2003 18:23

Cathy schreef:
joepie schreef:Wat mij altijd opvalt, is dat de vrouw altijd veel moet kunnen als ze buitenshuis gaat werken......

Klopt, en ik heb het er graag voor over.
Verder denk ik dat joepie en ik tot ongeveer dezelfde generatie behoren, en die heeft het niet gemakkelijk :? :wink:
Wij hebben geen voorbeelden van werkende moeders, de generatie vòòr ons bleef (grotendeels) thuis. Bij de volgende generatie weet gelukkig ook het manlijk deel van aanpakken.

Ik heb het niet echt moeilijk hoor. Ik ben nooit tegen werkende vrouwen geweest. Alleen zie ik door mijn jarenlange oppas moeder periode wat de vrouwen voor moeite moeten doen. En hoe gemakkelijk sommige mannen alles aan hun vrouw over laten. En dat zijn nu toch gewoon moderne mannen.
Het enige waar wij moeite mee hadden is dat mijn man dus wel mee hielp, en de kinderen in bad deed, of achter de kinderwagen liep, of met de kangeroezak op de buik, net zo goed een baby kon verschonen als ik. En dat met stoffen luiers! Daar werd hij nogal eens op aangekeken. En betiteld als een watje. Maar gelukkig is het tegewordig normaler om dat als man te doen. Behalve in de streng reformatorische kringen dan.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 sep 2003 18:55

joepie schreef:En ik kom ze jammer genoeg nog steeds tegen, hier zelfs (of misschien wel juist) op refoweb.
(...)
Mannen die vinden dat vrouwen niet in de ICT kunnen werken, maar in de zorg. En dat de vrouw achter het aanrecht hoort. Zulk type man voldoet aan mijn bovengenoemde verhaaltje.

Ik denk toch dat je je vergist, ik doe mijn vrouw-onvriendelijke uitspraken hier puur om een paar mensen te stangen :D en dat lukt nogal aardig. Volgens mij is het met Klaas ook zo... Die leidt zijn vrouw ook al 40 jaar door de woestijn, denk ik (gokje, klaas)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”