Wonderlijke genezing en amputaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Wonderlijke genezing en amputaties

Berichtdoor Sjaan » 20 jun 2006 10:43

God geneest mensen soms onverklaarbaar. We spreken dan van een wonder. Een tumor verdwijnt bijvoorbeeld onverklaarbaar. Nou stelde iemand de vraag waarom God nooit geamputeerde ledematen weer aan laat groeien. Dat kan Hij toch best? Waarom het ene wonder wel en het andere niet? Ik weet het niet. Hebben jullie hier bepaalde gedachten over?
Ken uzelf.

Mijn web-log!

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 20 jun 2006 10:48

Het eerste dat bij mij opkomt is dat mensen graag willen dat God handelt zoals zij dat graag zien.

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 20 jun 2006 10:50

Toch was het God niet wonderlijk genoeg om mensen uit de dood weer levend te maken. Nu gebeurt dat trouwens ook niet meer. God werkt niet zo snel tegen de natuurwetten in. Gaat een geamputeerd ledemaat aan laten groeien meer tegen de natuurwetten in dan het laten genezen van een kankerpatient?
Ken uzelf.

Mijn web-log!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jun 2006 10:52

Dat God vrij is in wat Hij doet, staat natuurlijk voorop.

Wat mij verder te binnen schoot, is dit: Genezing van tumoren kan levensreddend zijn/is vaak levensreddend. Met een geamputeerd ledemaat kun je leven (niet 'gemakkelijk' dat realiseer ik me echt wel), maar eigenlijk zou je het feit dat de medische wetenschap in staat is te amputeren zonder dat daarbij allerlei infecties optreden enzo en daarmee de ziekte kunnen stoppen al als een genezing/wonder kunnen beschouwen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Wonderlijke genezing en amputaties

Berichtdoor Raido » 20 jun 2006 10:54

Sjaan schreef:God geneest mensen soms onverklaarbaar. We spreken dan van een wonder. Een tumor verdwijnt bijvoorbeeld onverklaarbaar. Nou stelde iemand de vraag waarom God nooit geamputeerde ledematen weer aan laat groeien. Dat kan Hij toch best? Waarom het ene wonder wel en het andere niet? Ik weet het niet. Hebben jullie hier bepaalde gedachten over?
God werkt via de logische(re) weg..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jun 2006 11:13

Ehm, er zijn genoeg verhalen van genezing die niet natuurlijk verklaarbaar zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 20 jun 2006 11:18

Maar waarom dan toch niet die geneesde amputaties?
Ken uzelf.

Mijn web-log!

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 20 jun 2006 11:28

waarom wel? Dat is net zo'n legitieme vraag. God heeft geen plichten tegenover mensen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jun 2006 11:42

Sjaan schreef:Maar waarom dan toch niet die geneesde amputaties?

Tja, of waarom overleeft iemand die voor de trein springt het niet... etc. Misschien omdat door de zondeval God moeilijker zichtbaar is geworden... Ik denk wel eens: Als iets zus of zo zou gebeuren zouden er heel veel mensen gaan geloven... Maar God heeft zich zichtbaar gemaakt door Christus (en moet je eens kijken wat een wonderlijke genezingen Hij deed, Hij wekte zelfs doden op en nog geloofden veel mensen niet in Hem) en daar hebben wij het mee te doen.

Verder belooft God ons in dit leven geen paradijs... maar na dit leven. Velen zijn ziek en worden niet genezen... of hebben een amputatie gehad en moeten daar mee leven. Meer over het "waarom" daarvan weet ik niet, dat zal je aan God moeten vragen... Maar uiteindelijk weet ik zeker dat Hij zelfs alle mensen met een geamputeerd lichaamsdeel geneest en hun lichaam weer puntgaaf maakt. De vraag is dus niet waarom God dat niet doet... maar waarom Hij dat wel doet, en waarom je daar nog op moet wachten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 jun 2006 13:02

Marnix schreef:Ehm, er zijn genoeg verhalen van genezing die niet natuurlijk verklaarbaar zijn.
Gebedsgenezing in onze tijd is zo goed als altijd verklaarbaar door psychogologische aspecten, gezwellen die 'opeens' verdwijnen etcetra..

Maar hoofden die aangroeien? harten die weer gaan kloppen? benen die weer kunnen bewegen? dwarsleasies die weg zijn?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jun 2006 13:05

Ze zijn lang niet allemaal verklaarbaar, hoewel het soms wel zo kan zijn... daarnaast proberen mensen het wel vanuit allerlei oorzaken te verklaren omdat ze niet in God geloven... het is dan makkelijker om maar te zeggen dat het puur pyschologisch was.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 jun 2006 13:24

Marnix schreef:Ze zijn lang niet allemaal verklaarbaar, hoewel het soms wel zo kan zijn... daarnaast proberen mensen het wel vanuit allerlei oorzaken te verklaren omdat ze niet in God geloven... het is dan makkelijker om maar te zeggen dat het puur pyschologisch was.
Er is past onderzoek naar geweest door een aantal goeroe's van de VU nogal kerkbreed van reformatorisch tot evangelisch, waaruit blijkt dat het vooral psychologisch is.

http://www.refdag.nl/artikel/1264250/%2 ... uo%3B.html

Waarom zouden er anders geen geamputeerde benen aangroeien? Overigens is psychologische genezing toch net zo goed werk van God?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jun 2006 13:48

Raido schreef:
Marnix schreef:Ze zijn lang niet allemaal verklaarbaar, hoewel het soms wel zo kan zijn... daarnaast proberen mensen het wel vanuit allerlei oorzaken te verklaren omdat ze niet in God geloven... het is dan makkelijker om maar te zeggen dat het puur pyschologisch was.
Er is past onderzoek naar geweest door een aantal goeroe's van de VU nogal kerkbreed van reformatorisch tot evangelisch, waaruit blijkt dat het vooral psychologisch is.

http://www.refdag.nl/artikel/1264250/%2 ... uo%3B.html

Waarom zouden er anders geen geamputeerde benen aangroeien? Overigens is psychologische genezing toch net zo goed werk van God?

Mee eens... ik wilde alleen aangeven dat God niet altijd via de natuurlijke weg werkt... maar op dit punt vaak wel.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 jun 2006 14:46

Daarmee ben ik het dan aardig eens :)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 20 jun 2006 16:06

Als je al die wonderen in de bijbel ziet, vraag je je soms af waarom de mensen het toch niet geloven voordat ze het zelf hebben gezien.
In de bijbel staat ook iets in de zin van, zalig zij die niet zien maar toch geloofd hebben(even uit mijn hoofd dus niet letterlijk).

Ik denk dat dat het antwoord ook wel een beetje is.

God wil dat wij zijn woord aannemen uit geloof, en niet pas nadat er bewijs is geleverd.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Terug naar “Archief”