non-superchristenen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 mei 2006 15:38

Wij hoeven helemaal geen super christen te zijn, en dat kunnen we uit ons zelf ook helemaal niet.
Uit ons zelf kunnen we helemaal niets, elk beetje christelijkheid moeten we van Hem krijgen, en ik lees nergens dat we daar super christenen mee moeten worden.
Sterker nog, de eerste zal de laatste zijn.

Dat we soms door diepe dalen gaan is een feit, maar je hoeft geen super christen te zijn om daar weer uit te komen, we hoeven dan alleen het voetspoor van Jesus te volgen, Hij zal ons verhogen uit het dal.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 mei 2006 22:34

Gelukkig dat er meer nonsuperchristenen zijn. Ik ben nl ook zo iemand. Kan heel vroom praten tegen anderen, maar het schiet er zovaak bij in bijbellezen bidden etc. En in de kerk is het makkelijker om ergens anders aan te denken en dan de ds de schuld te geven van een saaie preek.

En dan hoor je idd die verhalen over die superchristenen, maar ik vind dat het daar vaak te gladjes verloopt en aan de andere kant hoor je vaak verhalen van: diepe wegen van zondekennis en smart etc, en dan geen lichtpuntje zien en dan aan het end loopt het toch goed af. Ik vraag me dan ook nog af: wie heeft er dan gelijk?? Moeilijk hoor

Stille tijd schiet er ook bij in. Dat is bij mij in de uitstelregel .: Als ik dit of dat eerst doe, dan...daarna......en dat werkt ook niet want dan gebeurt er van alles behalve de stille tijd.

Ben op bijbelstudie gegaan. daar wordt verteld dat je regelmatig dat stukje moet lezen en de vragen overdenken. Hoe gaat dit in de praktijk: even de avond van te voren 2x lezen en de vragen beantwoorden. met een half uur klaar. Ook al geen succes dus

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 mei 2006 09:21

Gelukkig dat er meer nonsuperchristenen zijn.

Verschrikkelijk bedoel je.

Het is een feit dat een mens, ook nadat hij genade heeft ontvangen, een mens blijft. Met daarin het falen van een mens. Maar dat is niet gelukkig, het is verschrikkelijk. En daarom is er geen enkel excuus voor onze laksheid en alle andere nonsuperchristenfouten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mei 2006 09:47

Ik denk ook niet dat pol dat bedoeld, ik denkt dat het haar steunt om te zien dat er in de gallerij der groten in Hebreeën 11 allerlei mensen staan die ook niet perfect waren.
Laatst gewijzigd door Raido op 09 mei 2006 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 mei 2006 11:35

Raido schreef:Ik denk ook niet dat pol dat bedoeld, ik denkt dat het hem steunt om te zien dat er in de gallerij der groten in Hebreeën 11 allerlei mensen staan die ook niet perfect waren.

hem=haar

Maar idd dat bedoel ik Raido, dat ik niet alleen ben die er zon puinhoop van maakt

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 15 mei 2006 19:45

Vader in de hemel
die zoveel om mij geeft
dat U in uw genade
Uw zoon gegeven heeft

Dank U voor uw liefde
Uw eindeloze trouw
Dat ondanks al mijn falen
U zegt: "Ik houd van jou"

Herstel mijn eerste liefde
die ik ooit had voor U
want ik wil van U houden
nog zoveel meer dan nu

Mijn hart moet weer gaan branden
zoals het heeft gedaan
vol van vuur en vol van hartstocht
die nooit meer weg zou gaan

De drukte van het leven
trok mij met zich mee
de liefde die vervaagde
de passie die verdween

Ik was U niet vergeten
maar nam de tijd niet meer
Om in Uw woord te lezen
bij U te zijn o Heer

Herstel mijn eerste liefde
die ik ooit had voor U
want ik wil van U houden
nog zoveel meer als nu

Vader in de hemel
Met eerbied vraag ik nu
of U mij wilt vergeven
ik kan niet zonder U

Dank U voor Uw liefde
Uw eindeloze trouw.
en Vader ik wil zeggen
dat ik zoveel van U houd
Laatst gewijzigd door meschianza op 10 jun 2006 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 mei 2006 19:58

die is mooi!!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 mei 2006 22:34

Ik ben mijn zonde moe en mijn berouw,
Ik ben mij zelve moede en ik ben
Het zoeken moe naar God, dien ik niet ken,
En dien ik toch zoo gaarne kennen zou.

Ik ben mijn zwakheid moe en mijn verdriet,
Mijn arbeid en mijn hoop en mijn genot,
Maar bovenal het zoeken naar mijn God!-
Ik ben het zoeken moede - maar God niet.

Hij ziet en kent mijn zonde en vergeeft
Ze zeventig maal zeven maal en meer.
Hij wil niet, dat mijn ziele sterft maar leeft.
O, wonderbare goedheid van den Heer,
Die naar zoo moedeloos een ziel nog vraagt,
Die alle dingen, en ook mij verdraagt.

Jacqueline van der Waals
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 mei 2006 06:59

PRACHTIG!!!!! HEEL ERG MOOI EN OPBEUREND

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 10 jun 2006 20:59

Herkent iemand ook het onbestemde gevoel bij het lezen van boeken als 'de Hemelse man'? Die prediker in china die enorm vervolgt is en mishandeld is en in vodden rondliep omdat hij nie tom materrie gaf en het enige waarvoor hij leefde was het evangelie. Ik heb het boek niet eens uitgelezen..ik vraag me af of mensen dat herkennen.

Het zijn zulke christelijke succestories dat ik me er een beetje van vervreemd voelt raken.
Hoewel ik echt van zulke boekjes leer en besef hoe rijk wij zijn om in een democratie te leven waar je niet vervolgd wordt om je geloof en ook realiseer ik mij dat de kerken in NL erg laks zijn en zemelen om dingen die er niet toe doen vanuit hemels perspectief terwijl er elders christenen gevangen worden gezet...Maar dergelijke verhalen zijn zo perfect christelijk: ze weerstaan martelingen, verleidingen, psychische druk, armoede, honger...doen allemaal moedige dingen en zeggen moedige dingen ook al lopen ze gevaar vermoord te worden. Ik toch liever het verhaal van koning David lees, die in de een na de andere fout vervalt en toch God als zijn Koning blijft zien en God hem als Zijn kind. Misschien past dat gewoon beter bij mijn belevingswereld.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 10 jun 2006 21:21

Dat herken ik ja.

Net als de christen in de tijd van keizer Nero die vervolgd werden, als ik die verhalen hoor dringt het niet helemaal tot me door dat dat werkelijk gebeurd is, het is zo..ja ondenkbaar, niet voor te stellen dat ze zo vol durven houden, voor hun geloof uit komen en daarna door de leeuwen verscheurd worden en ondertussen het publiek je uit zit jouwen vanaf de tribune.

Maar ook christenen om me heen, die altijd hartelijk en liefdevol zijn, en ik het idee krijg dat ze nooit één ding verkeerd doen, denken of zeggen.

Ik lees zelf dat soort boeken niet omdat het me niet bepaald helpt, maar ik het idee krijg dat ik faal.

André

Berichtdoor André » 10 jun 2006 21:24

meschianza schreef:Misschien past dat gewoon beter bij mijn belevingswereld.
Dat is ook wel redelijk logisch denk ik, als je de eer mag hebben om in een vrij land als Nederland is mag leven.
Hoewel die verschrikkelijke dingen o.a. in Mat. 24 redelijk duidelijk beschreven worden.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 jun 2006 22:42

En dan denk ik nog wel eens: stel dat ik in Eritrea of Korea of weet ik wat voor land waar gemarteld wordt woon, wat gebeurd er dan. Je geloof maar gauw aan de kant zetten?! Moedig van al die mensen dat ze ondanks alle pijn en folteringen toch op Jezus zien.
Stel dat dat in Nederland gaat beuren, wat gebeurd er dan met de christenen die hier nog wonen?

Jeneverjuf
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jeneverjuf » 19 jun 2006 10:52

Wat herkenbaar allemaal.

Vaak schaam ik me tegenover God dat ik zo ben, dan vraag ik me wel is af hoe kan God zo geduldig zijn met mij, maar tegelijkertijd is dat toch ook weer een vertroosting.

Een tijdje geleden zongen we een psalm (weet niet meer welke psalm het was) maar daar stond in dat Hij je Leidsman zal wezen en je brengen in het recht spoor. Ikzelf heb daar zoveel troost aangehad dat ondanks dat je gedachten afdwalen bij een gebed of een preek of andere dingen dat Hij je altijd zal leiden in het rechte spoor. Dan hoeven we helemaal geen superchristen te zijn. Wat bereiken we er mee om superchristen te zijn? De genade die God je geeft kan je niet verdienen door allerlei dingen helemaal geweldig te zijn. Zegt God zelf niet in Zijn Woord ik ben gekomen voor diegenen die de medicijnmeester nodig hebben?

Groetjes JJ

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 jun 2006 11:38

Psalm 25 toch?

Wie heeft lust de Heer te vrezen
als het hoogst en eeuwig goed
God zal zelf zijn leidsman wezen,
leren hoe hij wandelen moet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”