EO-Jongerendag 2006

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 18 jun 2006 11:03

ik snap de dominee haast nooit..(die van ons praat zo af en toe gewoon vaag :roll: vind ik dan..) en daarom wou ik naar de EOjd..
*hoopt dat omega nou leest* :mrgreen: :mrgreen:
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 18 jun 2006 11:28

GM schreef:
ik snap de dominee haast nooit..(die van ons praat zo af en toe gewoon vaag vind ik dan..) en daarom wou ik naar de EOjd..

Misschien dat je eens goed naar de dominee moet luisteren. Hij had vandaag een geweldige en bemoedigende preek en een bijzonder heldere uitleg: "Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven" (Matt. 11:28 ).

Het van Jezus alleen te leren en te verwachten, dat heb ik gisteren tijdens de EOJD zo gemist. Daar stond de mens centraal die het moest doen (Grandia). Er werd een machteloze God gepreekt Die onbeweeglijk afwacht tot er mensen zijn die tot Hem komen. Jij moet het doen. Jij moet naar Jezus gaan en de deur opendoen. Gods Woord zegt het precies andersom. Klopt (!) en u zal opengedaan worden (Matt 7:11). Het is een kwestie van ontvangen, niet van nemen. Maar die er om vraagt, zal het ook krijgen!

Nu heb ik de middagbijeenkomst niet bijgewoond, dus het is goed mogelijk dat de preek van Grandia toen weer rechtgezet is.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 jun 2006 12:59

Omega schreef:Misschien dat je eens goed naar de dominee moet luisteren. (Matt. 11:28 ).

Het van Jezus alleen te leren en te verwachten, dat heb ik gisteren tijdens de EOJD zo gemist. Daar stond de mens centraal die het moest doen (Grandia). Er werd een machteloze God gepreekt Die onbeweeglijk afwacht tot er mensen zijn die tot Hem komen. Jij moet het doen. Jij moet naar Jezus gaan en de deur opendoen. Gods Woord zegt het precies andersom. Klopt (!) en u zal opengedaan worden (Matt 7:11). Het is een kwestie van ontvangen, niet van nemen. Maar die er om vraagt, zal het ook krijgen!

Nu heb ik de middagbijeenkomst niet bijgewoond, dus het is goed mogelijk dat de preek van Grandia toen weer rechtgezet is.

Hm, misschien moet jij wat beter naar Grandia luisteren :wink: Hij heeft wel 4, 5, 6, 10 keer gezegd dat het ging om de kracht van de Heilige Geest die alles teweegbrengt (de windmachine) en dat Jezus die deur is, en dat het zonder Hem niet kon.
Laatst gewijzigd door Acire op 18 jun 2006 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 18 jun 2006 13:00

Omega schreef:Misschien dat je eens goed naar de dominee moet luisteren. Hij had vandaag een geweldige en bemoedigende preek en een bijzonder heldere uitleg: "Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven" (Matt. 11:28 ).

ik luister altijd ;)
en vanochtend zat ik niet in de kerk! dat weet je zelf ook :) ik moest oppassen :P
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 jun 2006 14:48

Idd, ik heb niet gehoord dat Jezus overbodig zou zijn en dat je het allemaal zelf wel kunt!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 jun 2006 14:52

TKF schreef:Niet dat ik zo'n preek ook klakkeloos overneem (wat je als jongere overigens wel geneigd bent als er vaak geen plaats is voor iets anders), ik verwacht zelf ook niet mijn hele leven in een reformatorische kerk te vertoeven, er is niet alleen hel en verdoemenis, maar God ís ook goéd! Alleen komt zo'n EOJD een beetje blij over (misschien dat ik het ooit nog een zal bezoeken wie weet...)

Het komt een beetje blij over? Het is toch om blij van te worden? Of is christen zijn iets om somber van te worden? Misschien komt het in eerste instantie zo op je over omdat je in een andere traditie groot bent gebracht, maar die traditie is geen universele waarheid van hoe het zou moeten.

Dat is zeker geen verkeerde instelling. Maar ik krijg het gevoel dat het iets is van handen ophouden en het komt allemaal vanzelf van Boven, maar goed, ik kan het ook mishebben, wie voor zichzelf God echt op de eerste plaats heeft en in Jezus Christus gelooft als Zaligmaker, wie ben ik dan om dat tegen te spreken.

Ik denk idd dat je het mis hebt. Er is nergens gezegd dat je maar je handen op moest houden en dat het dan maar vanzelf van boven komt, alhoewel je het inderdaad allemaal voor niets krijgt en je geestelijk gezien dus zeker je handen op moet houden :wink:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 jun 2006 14:57

Het volgende nummer van BarlowGirl is soms helaas maar al te herkenbaar:

Grey

Grey’s my favorite color
Black and white has never been my thing
I’ll take my drink lukewarm now
Hot and cold is not the thing for me

Absolutes are hidden
I’ve buried my convictions

Chorus:
I cannot be blind no more
Numb to what I’m living for
Help me stop this compromise that justifies these lies
I need Your passion in this life

I don’t want to impose
Who really needs to know what I believe
Cause no one likes rockin’ boats
And who would care to see the way I see

So give me the fire, yeah
God give me Your fire
And raise this life higher

Maar gisteren weer kracht mogen ontvangen om er met frisse moed tegen aan te gaan :)
Laatst gewijzigd door rafaell op 18 jun 2006 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Voda

Berichtdoor Voda » 18 jun 2006 15:03

Omega schreef:"Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven" (Matt. 11:28 )

Komt herwaarts
Keer je om
Bekeer je

en kòm (loop) naar Mij ("Ik zit achter die automatische schuifdeur") TOE !

Het gaat er helemaal niet om of ik dat in mijn eentje doe. ALS je het doet komt en gaat de Geest met je mee ! Wij zijn een tempel van de Heilige Geest. De Geest is bìj ons als wij in alle onvolkomenheid woorden spreken/wankele passen doen. En mensen die vermoeid en belast zijn hebben gewoon niet veel praatjes meer en ze staan al evenmin krachtig in hun (geloofs)schoenen. De kracht die nodig is komt absoluut bij God vandaan. Maar als we niet kònden komen tot de Vader dan zou deze tekst niet in de Bijbel hebben gestaan. Er is niet 1 mens op aarde die tòt de Heere Jezus gaaat en die dat helemaal in eigen kracht/kunnen doet: een natuurlijke mens PEINST er niet over om zoiets te zeggen/doen.

We worden opgeroepen om iets te doen: KOM HERWAARTS !! of BEKEERT U !! Kunnen we dat zelf ? NEE ! Maar door Zijn kracht mogen wìj doen wat Hij van ons vraagt namelijk: KOMEN ! Er is in de hele wereld geen mens die achteraf, na zijn bekering, zegt: kijk dàt heb ik nu eens lekker helemaal in mijn eentje gedaan.. Nee ze zullen allemaal getuigen van de liefde van de Heere die als eerste begon. Vaak wordt het als een teken van rechtzinnigheid gezien als we allerlei oproepen "om Jezus aan te nemen" "Om te komen zoals we zijn" etc veroordelen als "mensenwerk", Ik wil er voor pleiten om de oproepen uit het evangelie eens letterlijk te nemen zoals b.v. in deze tekst hierboven:

GAAA eens naar de Heere Jezus
INclusief al je ballast
EXclusief alles van wat je meeent te mòeten bezitten
Vertel Hem eens HARDOP wat je voelt/niet voelt, wat je mist, wat je ervaart/niet ervaart
Dan ZAL Hij je rust geven en merk je HOE lìef Hij is voor een arme zondaar
Die niets van zichzelf bezit
Die niets uit zichzelf waardig is
Want wij worden zalig uit 100% genade
Voor mìjn redding kwam NIETS van mìj aan te pas
ALLES wat nodig was voor mìjn redding is VOLKOMEN aangebracht door de Heere Jezus
Wij zijn volkomen afhankelijk van de Heere

En dat laatste sluit ons eigen handelen niet uit ! Hoe dat dan kan ? Dat kan omdat wij tempelen zijn van de Heilige Geest ! Dat staat op meerdere plaatsen in de Bijbel. Wij zijn geen slàchtoffer van God, wij zijn schepsel van God. Hoewel we afhankelijk van Hem zijn, kunnen en moeten we wel degelijk HANDELEN we worden er zelfs toe opgeroepen.

Ik vond het een erg fijne dag. Ik vond de woorden van Wim Grandia erg duidelijk en het beeld met de schuifdeuren vond ik erg treffend. Beter kon hij het niet inzichtelijk maken.

Met respect voor ieders voorliefde voor artiesten, vond ik, zoals eigenlijk altijd al, de Ronduit Praiseband het mooiste. Samen zingen en samen de Heere loven op een melodie en woorden die je kent, dat vind ik de EOJD bijzonder maken.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 jun 2006 15:07

Juischt! Amen!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jun 2006 18:08

rafaell schreef:En ik heb Omega en FloeFloe nog gespot :) Een minpuntje: de organisatie was helaas vergeten een vertegenwoordiger van de VLA uit te nodigen om een Jongerenbijbel aan te overhandigen.

Vind je het heel erg dat ik mijn promotie tot des Aartsbisschop persoonlijke adjudant niet voor Bart van Leeuwen laat vallen? Daar jij, olieboer, afwezig was, heb ik het voorrecht ontvangen, de ABvU te assisteren in een door God gezegende dienst, waarin twee van Zijn dienaren mochten vieren dat zij beide vijftig jaar het priesterlijke ambt mogen bedienen. Een dienst, geheel in het teken van trouwe dankbaarheid aan God.

Overigens, kan. Kinneging vroeg nog naar je. Je krijgt de groeten van hem.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 18 jun 2006 18:55

Omega schreef: Jij moet naar Jezus gaan en de deur opendoen. Gods Woord zegt het precies andersom. Klopt (!) en u zal opengedaan worden (Matt 7:11). Het is een kwestie van ontvangen, niet van nemen. Maar die er om vraagt, zal het ook krijgen!

Er staat ook dat Jezus zegt: zie Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand open doet, Ik zal binnen komen en maaltijd met hem houden. (even in mn eigen woorden)

Bovendien heeft Wim ook nadrukkelijk gewezen op het werk van de Geest.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 18 jun 2006 19:01

Vond het een fantastische dag! Het begon al geweldig met een super aanbiddingsmoment!
Mijn hoogtepunt was het zingen van het nummer: Dank U voor het kruis Heer (waardig is het Lam). Zooooo mooi, God alle eer geven die Hij toekomt! Ook Blessed be Your name met alle artiesten was prachtig!

Dat Salvador Friend of God ging zingen vond ik echt super :) Das zo'n gaaf nummer! He calls me friend, amazing toch!

Barlow Girl vond ik echt tof! Goeie teksten, goeie muziek. En erg leuke meiden zeg! Heb de persconferentie bijgewoond, en ze zijn erg spontaan en grappig. En absoluut vol van God, great!

Rebecca St James vond ik erg goed ook. Vooral dat ze het nummer You make me come alive ging zingen. Da's de absolute waarheid!

Kheb Voda en Ezri gezien. Kan ook niet missen he Ezri :mrgreen:

Hier nog wat plaatjes:

http://i31.photobucket.com/albums/c379/jufjac/JacBarlowG.jpg Ik met Barlow Girl

http://i31.photobucket.com/albums/c379/jufjac/JansJacNic.jpg Mn zusje en ik met Nic en mn gloednieuwe Ronduit hoed 8)

http://i31.photobucket.com/albums/c379/jufjac/JansJacSalvador.jpgBandleden Salvador

http://i31.photobucket.com/albums/c379/jufjac/Nic.jpg Nic

http://i31.photobucket.com/albums/c379/jufjac/BarlowGPC.jpg BG

fotos door moderator in link veranderd, ze waren te groot!

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 18 jun 2006 19:01

Wow, hoe verklein ik die pics? :oops:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 jun 2006 19:12

Mensch! Ik ben jaloers! Waarom sta jij met Barlowgirl en met die mooie man van Salvador op de foto en ik niet :shock: :x :wink:

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 18 jun 2006 19:23

ik heb ook een geweldige dag gehad gisteren!

voor mij waren er heel veel goede momenten, maar het hoogtepunt was 'blessed be your name' aan het eind met alle artiesten.
salvador vond ik niet zo geweldig, maar barlow girl was erg goed en rebecca ook.
verder een goede sfeer en leuke mensen

ik heb voda gezien en omega (jij zag me niet) en (natuurlijk :)) ook sweap (leuke fotos zeg!)

en die inhoudelijke kritiek van een aantal refowebbers op de eojd... daar ga ik maar even niet op in :)
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Terug naar “Archief”