Wat doe je wel en niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 apr 2006 10:43

Katlheen schreef:Als jij met dat gevoel van wantrouwen/jaloezie zit, kan je jezelf beter gaan afvragen waar dat gevoel vandaan komt! Zeg je dat ook tegen je vriend? Dat jij die gevoelens hebt als hij is uitgeweest? En dan ook nog eens met een meisje heeft zitten praten?
Dat zeg ik toch helemaal niet????

Ik ben absoluut NIET jaloers aangelegt en hij al helemaal neit
Maar het beetj gezonde jaloerzie en bezitterigheid is er gelukkig wel.
ik zou geen vriend willen hebben die zegt:' ach, maakt mij het uit, ga jij maar lekker met jongens om hoor, alsof je amper verkering hebt.
Nee, ik ben van hem, en dat laat hij merken ook, al is het totaaaal niet claimerig, en ga iknog zat met jongens om en hij met meiden...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 apr 2006 17:13

Hm, mn toenmalige vriend had alleen maar vrienden, geen vriendinnen (Ja, een paar vage kennissen waar hij amper mee omging). Ik kan je vertellen; Hád hij maar een paar vriendinnen, zat ik tenminste niet hele avonden met alleen maar jongens opgescheept, dat gaat nl. best vervelen op den duur 8)

arrebar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor arrebar » 17 jun 2006 21:49

ik ken het probleem! ik zelf vond het ook altijd vreselijk als mijn vriendin met andere jongens iets ging doen of daar ging eten. ik vind het ook niet eerlijk tegenover je partner je hebt een relatie maar ondertussen ga je wel prive met andere jongens om dat klopt niet. het is een gevoel dat je niet kunt uitleggen maar dan denk ik dat je nog niet helemaal klaar bent voor een relatie maar nog op zoek bent naar de goeie bevrediging (om het maar ff zo te beschrijven) je geeft je helemaal voor je vriend of vriendin of je hebt gewoon geen relatie!

groet arjan
het leven is een feest! (je moet alleen zelf de slingers ophangen)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 jun 2006 21:56

Ik denk eigenlijk eerder dat je nog niet helemaal klaar bent voor een relatie als je ervanuitgaat dat diegene alleen maar met jou om zou mogen gaan en niet met de rest van je seksegenoten.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 jun 2006 22:11

arrebar schreef:ik ken het probleem! ik zelf vond het ook altijd vreselijk als mijn vriendin met andere jongens iets ging doen of daar ging eten. ik vind het ook niet eerlijk tegenover je partner je hebt een relatie maar ondertussen ga je wel prive met andere jongens om dat klopt niet. het is een gevoel dat je niet kunt uitleggen maar dan denk ik dat je nog niet helemaal klaar bent voor een relatie maar nog op zoek bent naar de goeie bevrediging (om het maar ff zo te beschrijven) je geeft je helemaal voor je vriend of vriendin of je hebt gewoon geen relatie!

groet arjan

Hmz, je laat al je vrienden en vriendinnen links liggen? Buiten dat het niet erg aardig is tegenover je vrienden, zit je zelf behoorlijk in de shit als je relatie stuk loopt. Je hoeft dan echt niet meer bij je vrienden aan te kloppen namelijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jun 2006 09:39

Smurffie schreef:
arrebar schreef:ik ken het probleem! ik zelf vond het ook altijd vreselijk als mijn vriendin met andere jongens iets ging doen of daar ging eten. ik vind het ook niet eerlijk tegenover je partner je hebt een relatie maar ondertussen ga je wel prive met andere jongens om dat klopt niet. het is een gevoel dat je niet kunt uitleggen maar dan denk ik dat je nog niet helemaal klaar bent voor een relatie maar nog op zoek bent naar de goeie bevrediging (om het maar ff zo te beschrijven) je geeft je helemaal voor je vriend of vriendin of je hebt gewoon geen relatie!

groet arjan

Hmz, je laat al je vrienden en vriendinnen links liggen? Buiten dat het niet erg aardig is tegenover je vrienden, zit je zelf behoorlijk in de shit als je relatie stuk loopt. Je hoeft dan echt niet meer bij je vrienden aan te kloppen namelijk.

juist, en het is juist niet eerlijk om alles van je vriend(in) te verwachten, die is toch niet perfect! Er zijn ook dingen die hij/zij je niet kunt geven en die je dus bij God of bij andere vrienden moet zoeken.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 19 jun 2006 11:49

Tis maar net hoe hoog het jaloers-zijn-gehalte van je partner of van jezelf is.

als je erg jaloers bent, dan krijg je eerder bedenkingen als je vriendin iets teveel met iemand optrekt.

ik vertrouw mijn vriedin daar wel 100% in! We zijn ontzettend zeker van elkaar.
What a wonderfull girl!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 jun 2006 13:16

peentje schreef:Tis maar net hoe hoog het jaloers-zijn-gehalte van je partner of van jezelf is.

als je erg jaloers bent, dan krijg je eerder bedenkingen als je vriendin iets teveel met iemand optrekt.

Dat vind ik toch echt eerder het probleem van die jaloerse persoon dan van zijn/haar partner... Dat bedoel ik in die zin dat ik echt niet het contact-waar-mijn-vriend-jaloers-om-is helemaal zou verbreken of op een laag pitje zou zetten ómdat hij jaloers zou zijn. Hij (of zij natuurlijk) zal vertrouwen moeten leren... (Waarmee ik weer niet wil zeggen dat je die jaloezie helemaal moet negeren o.i.d.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

.......

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 11:57

Vertrouwen is belangrijk naar elkaar toe...

Bij mn ex en mij was het zo, dat ik een grote vriendengroep heb (jongens dus) en hij geen meisjes als vriendinnen heeft.

Hij vond het in het begin moeilijk als ik met vrienden ging winkelen...

Maar dat deed ik daarvoor ook, en ik wil niet mijn vrienden ineens laten vallen!

Dus nam ik mn vriend ook vaak mee als we uit gingen zodat hij die jongens leerde kennen, en toen vond hij het okee :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 12:00

Ik heb het ook gehad bij een ander vriendje dat ik het moeilijk vond als hij met meiden omging..

Ik wist dat hij uit ging..

Ik belde hem, dat deden we elke avond..

En een meisje pakte op, en zei met de vriendin van blablabla (die jongen) wat is er?!

ik heb m opgegooid..

En voor de fun gestuurd: gefeliciteerd en veel geluk jullie samen!

Krijg ik een smsje terug: Niek.. vertrouwen...

En toen dacht ik ja tzit goed, ik moet hem inderdaad meer vertrouwen :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

schwesterchen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor schwesterchen » 09 nov 2006 13:55

ik denk dat het inderdaad heel belangrijk is om elkaar te vertrouwen.

Maar is het zo gek dat je n beetje jaloers bent? Zeker als je elkaar nog niet zo goed kent, is het belangrijk om uit te spreken als je jaloers bent/het moeilijk vind elkaar te vertrouwen. Gewoon open met elkaar bespreken deze dingen. Dan leer je elkaar beter kennen, en weet je ook dat je elkaar kunt vertrouwen.

En inderdaad is het goed om ook met anderen om te gaan en niet alleen met je vriend/vriendin. En hen aan hem/haar voor te stellen.

Ik zou wel over over lichamelijk contact vallen. Tenminste, even een hug als groet/bemoediging...tuurlijk! Maar knuffelen vind ik n beetje té klinken.
Ik zal u niet begeven en Ik zal u niet verlaten!

André

Berichtdoor André » 09 nov 2006 14:00

schwesterchen schreef:Maar is het zo gek dat je n beetje jaloers bent?
Nee denk ik niet, het komt niet voor niets terug in Gods wet (tien geboden)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 nov 2006 14:00

André schreef:
schwesterchen schreef:Maar is het zo gek dat je n beetje jaloers bent?
Nee denk ik niet, het komt niet voor niets terug in de Gods wet (tien geboden)

Jaloersheid?

André

Berichtdoor André » 09 nov 2006 14:01

Gij zult niet begeren enz.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 nov 2006 14:04

Heeft dat iets met jaloersheid te maken?

Terug naar “Archief”