EO-Jongerendag 2006

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 jun 2006 22:27

daatje schreef:Ik ga ook :mrgreen:

heeeel goed!!!

topkok

Berichtdoor topkok » 17 jun 2006 05:43

ik wens jullie allemaal een toffe dag toe en Let's PRAISE the Lord!!!!!!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 17 jun 2006 09:34

Ik wou et ff kijken op internet, maar hij doet het niet...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 jun 2006 19:19

Ah dat was me het feestje wel :D De stemming zat er bij binnenkomst al gelijk goed in, de wave rolde door het stadion. De sprekers waren erg goed, vooral Martin Koornstra. Salvador blijf ik slechts middelmaat geven maar BarlowGirl en Rebecca St. James rockten lekker 8) Al met al kan er met recht gesproken worden over een gezegende dag :D

En ik heb Omega en FloeFloe nog gespot :) Een minpuntje: de organisatie was helaas vergeten een vertegenwoordiger van de VLA uit te nodigen om een Jongerenbijbel aan te overhandigen.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 17 jun 2006 19:35

Rafaëll schreef:

Al met al kan er met recht gesproken worden over een gezegende dag

En ik heb Omega en FloeFloe nog gespot

Je moet niet zo spotten ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 jun 2006 19:45

Hehe, de foto's staan overigens al op eo.nl

topkok

Berichtdoor topkok » 17 jun 2006 19:53

wat mij ook dat onze grote vriend bas van de vlies, of die ander kerel er niet bij was, zou dit uit geloofsovertuigingen zijn!! dat lijkt me heel erg jammer, trouwens barlow girl en Rebecca waren helemaal te gek!! die rockte echt goed, dat nr met zn 2e was gewoon echt briljant!! van salvador vond ik alleen dat laatste nr mooi!! met aan het eind het hele stadion dansen,!!!!!!
super dag!!
AAN GOD ALLE EER!!!!!!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 jun 2006 20:04

Mwa, ik had al eerder geconstateerd dat de rechtse partijen afwezig waren :wink: Misschien wouden ze uit rechtse overtuigingen de linkse boodschap van liefde niet aanhoren 8)

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 17 jun 2006 21:21

Ik heb zo eens wat foto's bekeken en het een en ander vernomen (zelf ben ik niet geweest) en vond het eerlijk gezegd meer rock dan eer aan God. Er kwamen meer mensen om lekker te 'rocken' dan God te eren.

Ik krijg de indruk dat de essentie van de Boodschap niet naar voren komt. Het is meer de aandacht van jongeren trekken door met 'wereldse elementen' naar voren te komen. Ik had verwacht dat de Boodschap ook een echte plaats zou krijgen, maar als ik zo het een en ander verneem en zie op de site valt mij dat tegen, maar goed, ik ben er ook niet geweest.

Met alle respect, maar als er eerst een verhaaltje komt over hoe goed de artiesten zijn en daarna nog even snel: God is goed (oid) dan denk ik dat je aandacht meer uitging naar de artiesten dan naar God.

Het leven is maar een zandkorrel in een grote emmer als je het vergelijkt met de eeuwigheid hierna! Natuurlijk is het niet goed om alleen nadelige dingen in het geloof te benadrukken (ik wordt daar meestal ook niet vrolijk van in de reformatorische kerken), maar het moet niet 'te' blij worden.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 17 jun 2006 21:35

TKF schreef:Met alle respect, maar als er eerst een verhaaltje komt over hoe goed de artiesten zijn en daarna nog even snel: God is goed (oid) dan denk ik dat je aandacht meer uitging naar de artiesten dan naar God.
Hoe weet jij dat er eventjes snel vertelt word: "God is goed"?
je hebt, zoals je zelf gezegd hebt, alleen de foto's gezien.
hoe kan je dan weten wat er allemaal gezegd is?
ik weet het zelf ook niet, maar aan de verhalen te horen was het wel meer dan alleen eventjes snel: "God is goed"
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 jun 2006 21:38

Welja, de bekende cliché-bezwaren worden weer eens uit de kast getrokken..

Overigens zijn er ook genoeg psalmen die weinig anders zeggen dan: God is goed.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 jun 2006 21:57

TKF schreef:Ik heb zo eens wat foto's bekeken en het een en ander vernomen (zelf ben ik niet geweest) en vond het eerlijk gezegd meer rock dan eer aan God. Er kwamen meer mensen om lekker te 'rocken' dan God te eren.

Tjah ik heb geen enquete gehouden, maar jij misschien wel? Onee, je was er helemaal niet maar dat zag je op de foto's :wink: Ik kwam inderdaad om lekker te rocken, wat is er nou lekkerder dan rocken tot eer van God :D?

Ik krijg de indruk dat de essentie van de Boodschap niet naar voren komt. Het is meer de aandacht van jongeren trekken door met 'wereldse elementen' naar voren te komen. Ik had verwacht dat de Boodschap ook een echte plaats zou krijgen, maar als ik zo het een en ander verneem en zie op de site valt mij dat tegen, maar goed, ik ben er ook niet geweest.

Denk aan de doelgroep. Overigens steekt menige toespraak van Jezus schraal af tegen het betoog dat de gemiddelde reformatorische dominee zondag aan zondag in den tale Kanaans placht te houden :wink:

Met alle respect, maar als er eerst een verhaaltje komt over hoe goed de artiesten zijn en daarna nog even snel: God is goed (oid) dan denk ik dat je aandacht meer uitging naar de artiesten dan naar God.

Ik merk inderdaad dat je verstek hebt laten gaan, de artiesten zongen immers constant over God en de bijbelse boodschap en niet over zichzelf :wink:

Het leven is maar een zandkorrel in een grote emmer als je het vergelijkt met de eeuwigheid hierna! Natuurlijk is het niet goed om alleen nadelige dingen in het geloof te benadrukken (ik wordt daar meestal ook niet vrolijk van in de reformatorische kerken), maar het moet niet 'te' blij worden.

Niet 'te' blij? Hoezo? Het is toch de Blijde Boodschap :D De allerbeste boodschap die er is? Is dat niet meer om 'te' blij te worden? En nadelige dingen in het geloof, noem er eens wat? En waarom zouden we tijdens deze zandkorrel niet blij mogen zijn? Straks is het de hele grote emmer lang God prijzen met zang!

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 17 jun 2006 22:08

Aragorn schreef:Welja, de bekende cliché-bezwaren worden weer eens uit de kast getrokken..

Overigens zijn er ook genoeg psalmen die weinig anders zeggen dan: God is goed.

Deze reactie wilde ik dus voorkomen. Het 'nee, nee, nee' in de reformatorische kerken ondersteun ik ook niet, en ik verwacht zelf ook niet dat ik daar nog jaren naar ga luisteren...
Maar het kan ook 'te blij'. Als we het over God hebben, dan met eerbied.

Denk aan de doelgroep. Overigens steekt menige toespraak van Jezus schraal af tegen het betoog dat de gemiddelde reformatorische dominee zondag aan zondag in den tale Kanaans placht te houden Wink

Niet dat ik zo'n preek ook klakkeloos overneem (wat je als jongere overigens wel geneigd bent als er vaak geen plaats is voor iets anders), ik verwacht zelf ook niet mijn hele leven in een reformatorische kerk te vertoeven, er is niet alleen hel en verdoemenis, maar God ís ook goéd! Alleen komt zo'n EOJD een beetje blij over (misschien dat ik het ooit nog een zal bezoeken wie weet...)

Niet 'te' blij? Hoezo? Het is toch de Blijde Boodschap Heel Vrolijk De allerbeste boodschap die er is? Is dat niet meer om 'te' blij te worden? En nadelige dingen in het geloof, noem er eens wat? En waarom zouden we tijdens deze zandkorrel niet blij mogen zijn? Straks is het de hele grote emmer lang God prijzen met zang!

Dat is zeker geen verkeerde instelling. Maar ik krijg het gevoel dat het iets is van handen ophouden en het komt allemaal vanzelf van Boven, maar goed, ik kan het ook mishebben, wie voor zichzelf God echt op de eerste plaats heeft en in Jezus Christus gelooft als Zaligmaker, wie ben ik dan om dat tegen te spreken.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 jun 2006 22:13

Ik heb het idee dat er nu mensen enorm tegen hun eigen geweten inpraten.. :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 17 jun 2006 22:18

'rocken' klinkt ook zo wereldsch! Anderzijds ook weer zo refo. 8)

Terug naar “Archief”