...en dan weer terug van de
Refowebmeeting. Dan is het 's avonds laat, en dan wil ik snel thuis zijn. Dus ik heb de verleiding niet weerstaan om af en toe even een beetje stevig door te pezen.
Het was trouwens de eerste keer dat ik met die motor in donker reed.
Nee, teruggetuned is 'ie bepaald niet door de dealer. Hij gaat nog steeds moeiteloos hard.
Het grappigste voorval was nog bij de rechte weg, waaraan de afslag ligt die ik moet nemen om bij mijn flat-buurt te komen. Ik dacht: even lekker doortrekken, dat stukkie. En laat dat schakelen dan maar even zitten, het toerenbereik is groot zat. Hij kan tot 13.000 als het moet. Maar dat ding bouwt zó'n snelheid op, dat is werkelijk niet normaal. Daar kom je achter als je op de snelheidsmeter kijkt - ik vertel niet hoe hoog, weet ik ook niet zo precies, maar het was een hoogst illegale snelheid waartoe hij klom - en als je moet remmen. En ja, voor die bocht moet je dus remmen. En je kunt nog slecht zien in donker ook. Dus toen ik die snelheid had, dacht ik: 'het lijkt me verstandig om eens aan remmen te denken, voor ik de bocht voorbijschiet.' En ja hoor, daar was die afslag ineens bliksemsnel. Ik dook maar niet gelijk de bocht in, aangezien ik nog volop aan het remmen was. Maar de motor stond nog wel snel genoeg stil om de bocht in te kunnen rijden na een stop.
Hij stond trouwens nog helemaal niet in zijn 1, toen ik de bocht indraaide. Zal wel 2 geweest zijn. Maar hij slikte het gelukkig wel. O ja, hij sloeg eerst wel een keertje af. Dat heb je als je vanuit 2 probeert weg te rijden. Dat kan op zich makkelijk, maar moet je wel genoeg gas geven.
Tsjongejonge, dan merk je wel wat voor beestachtige dingen je met 100 pk op je achterwiel uit kan halen...
En toen stond mijn richtingwijzer nog aan. Bij een motor moet je die met een druk op de knop uitschakelen. Normaal gesproken kijk ik dan even waar die knop zit. Maar in donker kon ik hem niet zien. Ik wist alleen ongeveer waar ik moest wezen met mijn duim. Ik drukte waar ik dacht waar hij moest zitten, maar dat bleek niet helemaal raak te zijn. Er vlak onder zit namelijk de claxon. Daar drukte ik per ongeluk op, en wel twee keer. Reed ik dus toeterend door mijn buurt waar ik woon!