werkende moeders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 sep 2003 15:42

trijntjejohanna schreef:en ten tweede ik heb een vriend die net zo lief thuis blijft..

Jij ook? mijn vriendin ook al :D
maar ik blijf thuis en we nemen een werkster, later, als we groot zijn :mrgreen:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 sep 2003 15:42

TJ:
als we alles moeten doen zoals het vanaf het beginne geweest is dan mogen we nog veel veranderen

Dat wij op vele punten dwalen ontslaat je niet van de plicht de dwaling, zo gauw ze je bekend is, op te geven.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 sep 2003 15:44

trijntjejohanna schreef:ja dus?? dan moest je je kind aan de uier van een koe hangen ofzo?? :mrgreen: zo oud ben ik niet hoor trouwens... toen ik geboren werd hadden ze dat niet meer hoor

Nee toen ik geboren werd ook niet, gek he? (Gershwin = 20)
Maar dat komt door de uitvinding van de fles, logischerwijs...

Goodbye.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 sep 2003 15:45

Klaas schreef:TJ:
als we alles moeten doen zoals het vanaf het beginne geweest is dan mogen we nog veel veranderen

Dat wij op vele punten dwalen ontslaat je niet van de plicht de dwaling, zo gauw ze je bekend is, op te geven.

Klaas

hmm eerlijk gezegd heb ik nog niet echt een goede reden gehoord waarom een vrouw nou thuis moet blijven?! :roll: :roll:

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 18 sep 2003 15:45

Wow! Ben ik eindelijk es op t forum tref ik zowaar ook nog een onderwerp wat mij biezonder aanspreekt!
Eerlijk gezegd lijkt het mij wel wat, die tijd dat de mannen nog op mammoetenjacht gingen, toen lagen de zaken tenminste nog duidelijk!
Wat is mogen/moeten werken?
In een ver verleden was t ook anders, werkten mannen én vrouwen vaak noodgedwongen om het broodnodige brood op de plank te brengen.
Rolverdeling? Daar kun je toch samen uitkomen? Je hoeft je toch niet de wil van anderen op te laten leggen? Als je samen daarin een weg kan zoeken op een manier dat niemand van het gezin er onder lijdt, wat is daar dan mis mee? Als iemand vind dat zij als moeder fulltime voor haar gezin moet zorgen...prima! Maar die norm moet zij dan niet aan anderen op gaan leggen. Andersom moeten werkende moeders ook niet zo vaak neerbuigend doen over hun thuisblijvende 'collegae'. Laat ieder in zijn/haar waarde. Bovendien hoor ik zelden in gezinnen met een christelijke achtergrond dat er door beide ouders fulltime gewerkt wordt, dus een discussie over kinderen een hele week in de creche is m.i. niet eens relevant. Pffff ik stop er mee anders blijf ik maar doortikken maar het lijkt me zo wel duidelijk genoeg!

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 18 sep 2003 15:45

maar aan de fles is niets verkeerds aan, maar het ging er alleen maar om dat een man een kind als het er op aan komt niet kan voeden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 sep 2003 15:46

Tirreg schreef:maar aan de fles is niets verkeerds aan, maar het ging er alleen maar om dat een man een kind als het er op aan komt niet kan voeden.

want??

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 sep 2003 15:50

trijntjejohanna schreef:
Tirreg schreef:maar aan de fles is niets verkeerds aan, maar het ging er alleen maar om dat een man een kind als het er op aan komt niet kan voeden.

want??

Nou niet flauw doen, de vrouwen zijn de fles, pardon, klos :mrgreen:

Goodbye.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 sep 2003 15:51

Gershwin schreef:
trijntjejohanna schreef:

want??

Nou niet flauw doen, de vrouwen zijn de fles, pardon, klos :mrgreen:

'nee oke dan snap ik het... het was ook niet om flauw te doen, maar omdat ik dus dacht van : ja maar je hebt toch de fles.. dus als het erop aan komt (en anders ook) kunnen mannen heel goed de fles geven

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 sep 2003 15:59

Ja, snap ik wel, ik loop maar te stangen, joh :D
Maar denk jij trouwens niet dat er een bepaalde natuurlijke rangorde is tussen man en vrouw?

Goodbye.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 sep 2003 16:04

Gershwin schreef:Ja, snap ik wel, ik loop maar te stangen, joh :D
Maar denk jij trouwens niet dat er een bepaalde natuurlijke rangorde is tussen man en vrouw?

oh dat is er vast wel... maar ik vind dat je er creatief mee om moet gaan.. niet per definitie er van uitgaan dat vrouwen maar thuis moeten blijven en mannen gaan werken... waarom wordt er toch zo vanuit gegaan?? waarom?? hoe het vroeger was... zo hoeft het nu niet persé meer te gaan.. er mag ook wel wat veranderen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 sep 2003 16:36

ik zou gestoord worden om hele dagen thuis te zitten als een moeder zijnde.

Natuurlijk zijn er oplossingen wat joepie noemde: oppasmoeder etc.

En als je van wege je gezondheid niet meer kan werken, ja dan houd dat ook op. (het werken)

Maar toch zie je vaak genoeg dat de moeder thuis blijven.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 sep 2003 17:20

Dat antwoord van de scheppingsorde was zo gek nog niet.
Denk maar eens wat voor opdracht adam kreeg:
Gen 3:16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen. 17 En tot de mens zeide Hij: Omdat gij naar uw vrouw hebt geluisterd en van de boom gegeten, waarvan Ik u geboden had: Gij zult daarvan niet eten, is de aardbodem om uwentwil vervloekt; al zwoegende zult gij daarvan eten zolang gij leeft, 18 en doornen en distelen zal hij u voortbrengen, en gij zult het gewas des velds eten; 19 in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.

Dus de man kreeg de opdracht om te werken voor het dagelijks eten, en de vrouw kreeg de kinderen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 sep 2003 17:45

joepie schreef:Dat antwoord van de scheppingsorde was zo gek nog niet.
Denk maar eens wat voor opdracht adam kreeg:
Gen 3:16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen. 17 En tot de mens zeide Hij: Omdat gij naar uw vrouw hebt geluisterd en van de boom gegeten, waarvan Ik u geboden had: Gij zult daarvan niet eten, is de aardbodem om uwentwil vervloekt; al zwoegende zult gij daarvan eten zolang gij leeft, 18 en doornen en distelen zal hij u voortbrengen, en gij zult het gewas des velds eten; 19 in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.

Dus de man kreeg de opdracht om te werken voor het dagelijks eten, en de vrouw kreeg de kinderen.

maar dat betekent toch niet dat vrouwen niet zouden mogen werken???

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 sep 2003 18:59

Wat maar weinig mensen weten is dat dat bijbelgedeelte (Gen. 3) ook aantoont dat vrouwen geen volwaardige mensen zijn.

16 Tot de vrouw zeide Hij (...)

17 En tot de mens zeide Hij:

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Terug naar “Archief”