Raido schreef:En over bezems en zaken wat dan weg zou moeten op refoweb omdat het seculier is, godslasterlijk of 'niet bij de achterban'. Ik wil er wel even tien noemen.
(1) WK-Voetbal, (2) U2 kerkdienst, (3) Leuke auto's, (4) make-up, (5) Muzikale ontdekkingen, (6) duivelsteken ?!, (7) de paus, "Christelijke" complottheorieën, sprekend beeld en merkteken en bijvoorbeeld het alziend oog van horus (vrijmetselarij) (kabbalah). (8) Ik heb geen enkel probleem met grenzen, maar dan rechte lijnen.
1. hoort naar mijn idee idd niet op Refoweb, genoeg andere platforms om te bespreken
2. Maar net welke kant je op wilt. Een discussietopic hierover lijkt me prima, het is wel refo-related. Een aankondiging van iets dergelijks lijkt me idd ongewenst (zie ook mn posting hier net iets boven.
3. Hoe zwaarder de refo, hoe dikker de auto. Ik zie je punt niet

(Tuurlijk zie ik dat wel, materialisme is ook niet goed, niettemin vind ik het punt een beetje gezocht)
4. Een beetje het zelfde als twee, ligt gevoelig bij sommigen, maar als je elkaar in elkaars waarde laat hoeft make-up helemaal geen no-go te zijn.
5. Zie 2. Welke kant wil je er mee op ? 'Jippie, ik heb nu toch een lekker heidense band gevonden, dat moet je allemaal horen' of 'Wat vinden jullie van {insert band}
6. De duivel is niet direct een taboe op RW, maar ga er voorzichtig mee om. Maar: wat wil je over een duivelsteken discussieren ?
7. Het feit dat refo's het niet eens zijn met de paus wil niet zeggen dat de paus niet relevant is voor refo's ! De paus bekleedt een hoge functie bij een best wel grote kerk.
8. Je hebt geen moeite met een bekeuring voor te hard rijden, als dan iederéén die een (willekeurige) overtreding begaat maar een bekeurig krijgt ? Muziek is voor RW gewoon veel minder relevant dan kerk-gerelateerde zaken. Als je over kerk-gerelateerde zaken praat komt daar ook de duivel in ter sprake, dat is onontkoombaar, maar ook niet erg, aangezien het dan relevant is. Dubieuze concerten aanprijzen heeft niet zo gek veel zin, mensen die dergelijke concerten kennen kunnen het elders wel bediscussieren, en hier zieltjes winnen voor dergelijke zaken, ik zag het liever nog vorig jaar stoppen dan vorige week.
Raido schreef:henkie schreef:Concerten van de meeste seculiere bands zijn de ver-van-mijn-bed-show van de meeste christenen. Laat staan refo's Wink Ze zullen er nooit komen, ze willen er niets mee te maken hebben en dat is mijns inziens helemaal terecht. Waarom moet dat dan zo nodig hier geplaatst worden?
De meeste christenen die ik ken gaan graag naar concerten van christelijke bands; zowel expliciet als inpliciet christelijk,
Helaas, maar het beleid van RW hoeft zich niet aan te passen aan de bezoekers, het ligt net andersom.
Raido schreef:en dan vooral het hoekje van pop, punkrock, hardcore, screamo en indie. Bands als Zao, Underoath of The Chariot maken meer herrie, springen hoger, zwepen het publiek meer op en schreeuwen harder dan DJ Hell maar hebben tóch christelijk teksten, zijn tóch christen en zijn dus verantwoord; maar sluiten in niets aan bij de refo's.
Dan hebben ze dus ook weinig te zoeken op refoweb, als het toch niet op RW aansluit. Wat is dan de meerwaarde van het posten van zulke dingen ?
Raido schreef:Ik loop gewoon er tegen aan wat mag nou wel. Ik mag geen herrie meer posten, ik mag geen schreeuwbands posten maar alleen christelijke bands. Wat nou als het christelijke schreeuwbands zijn? En wat als een christelijke niet-schreeuwband niet aansluit bij de refocultuur? Alsof Kees Kraayenoord, Michael Smith en Woven Hand wel passen bij refo's..
Gelukkig is refoweb wat anders als refo's

Als je nou bij twijfel gewoon niet post ? Je geeft een paar regels hoger aan dat die christelijke schreeuwbands niet aansluiten bij de refowereld. Dat onderscheid voel je kennelijk wél aan. Als jij die andere voorbeelden die je post ook niet bij refo'w vindt passen laat je de eer om het te posten toch lekker aan een ander ? En dan kun je altijd nog wel zien of het afgekeurd wordt. Ik denk dat het een hoop zou schelen als er het beleid was: 1 x fout concert posten, waarschuwing, tweede keer tijdelijke ban, derde keer, opzouten. Dan kan iedereen ineens haarfijn aanvoelen of het mag of niet, of hoeft het ineens niet zo nodig gepost te worden.
Nu wil jij, en dat geldt natuurlijk ook voor ieder ander, maximaal tot de grens gaan qua posts over concerten, maar waarom zou je dat willen ?