Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jun 2006 19:11

Aragorn schreef:Die conclusie komt helemaal voor je eigen rekening Markie. Ik ken die hele DJ Hell niet en weet dus ook niet hoe hij aan z'n naam komt (maar kan me goed voorstellen dat hij zomaar wat gedaan heeft, zoals de meeste DJ's dat doen), maar stipte dit prachtige voorbeeld van oppervlakkige veroordeling op basis van een naam aan.

Overigens, al zou ik hem onschuldig noemen, dan is dat nog steeds niet hypocriet aangezien hypocrisie een discrepantie tussen woorden en daden is. En dat is hier helemaal niet aan de orde.

Nee, die conlusie trok jij.
Je kan er nu wel met mooie woorden omheen proberen te praten, maar je hebt het toch echt gezegd net hierboven.

Nu doe je het opeens af met een voorbeeld.
Met alleen woorden kun je ook hypocriet overkomen in elk geval. Dat zei je zelfs over anderen ook.
Als hypocrisie een discrepantie tussen woorden en daden is, hoe kun jij dan anderen wél betichten van hypocriet gedrag? Anderen die ook alleen maar woorden gebruiken hier op het forum?
Je spreekt jezelf in de onderste regel ook nog tegen want daar zeg je dat een discrepantie tussen woorden en daden hier niet aan de orde is...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 jun 2006 19:12

Dit lijkt me niet echt het topic om op die naam in te gaan, maar toch ff een ding...... De hel is de plaats waar God niet is. Als je jezelf zo noemt in een dwaze bui neem je zowel God als de hel totaal niet serieus lijkt me. En dat lijkt me genoeg reden voor een reformatorisch om de naam van zo'n dwaas niet in een link te willen hebben.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jun 2006 19:19

Smurffie schreef:
Wie val ik aan, en waarmee dan wel?

Ik citeer alleen maar volgens mij...

Of bedoel je mij niet?

Ja, ik bedoelde jou wel. Je beweert in-direct dat Aragorn hypocriet is. Hij heeft zelf al uitgelegd dat wat hypocriet is, maar het ging mij even om het feit dat je mensen persoonlijk aanvalt. Dat heb ik al vaker gemerkt (destijds een opmerking over mijn onderschrift, in een discussie waar dat totaal niet van toepassing was) en het is op zijn minst vervelend te noemen. Laat ik het zo zeggen; Het komt denigrerend over.

Hoe jij een posting van mij opvat zal mij een worst wezen.
Bovendien dit:

Ten eerste lees je niet goed.
Ten tweede beschuldig je mij van het feit dat ik mensen persoonlijk aanval, wat al helemaal niet zo is. Ik val meningen aan ipv mensen.

Ten derde: Dat jij dingen vervelend vind interesseert me totaal niks. Wel val je daar mij persoonlijk over aan hier nu. En nog eens onterecht ook. Je beticht iemand van zaken waar je jezelf schuldig aan maakt dus.

Bovendien heb je zelf hier op het forum gezegd dat je nogal hard kan zijn etc. Maar zelf kun je er dus duidelijk niet tegen om op je plaats gezet te worden.

En over wat ik zei over je onderschrift: Je hebt wel zelfkennis :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jun 2006 19:21

Markie schreef:
Aragorn schreef:Die conclusie komt helemaal voor je eigen rekening Markie. Ik ken die hele DJ Hell niet en weet dus ook niet hoe hij aan z'n naam komt (maar kan me goed voorstellen dat hij zomaar wat gedaan heeft, zoals de meeste DJ's dat doen), maar stipte dit prachtige voorbeeld van oppervlakkige veroordeling op basis van een naam aan.

Overigens, al zou ik hem onschuldig noemen, dan is dat nog steeds niet hypocriet aangezien hypocrisie een discrepantie tussen woorden en daden is. En dat is hier helemaal niet aan de orde.

Je kan er nu wel met mooie woorden omheen proberen te praten, maar je hebt het toch echt gezegd net hierboven.

Ik zie nog steeds niet waar ik DJ Hell onschuldig zou noemen. Ken jij hem overigens? En is hij vreselijk?

Wat doe ik nu weer af met een voorbeeld? Als je leest zie je dat ik het gezeur over een DJ een illustratief voorbeeld vind van de manier waarop zaken veroordeeld worden zonder al teveel kennis van zaken.

Met alleen woorden kun je ook hypocriet overkomen in elk geval. Dat zei je zelfs over anderen ook.
Als hypocrisie een discrepantie tussen woorden en daden is, hoe kun jij dan anderen wél betichten van hypocriet gedrag? Anderen die ook alleen maar woorden gebruiken hier op het forum?

Omdat men zelf ook lang niet altijd een levensstijl bewandelt die strikt reformatorisch te noemen is en door 'de achterban' gewaardeerd zal worden.

Maargoed, ik vind dit een vrij zinloos gesprek in dit topic..

@Acire: dus het is reformatorisch om geen links op je site te hebben waar namen van mensen die zelf niet reformatorisch zijn in voorkomen? Dan wordt het wel heel eng zeg..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jun 2006 19:27

Markie schreef:
Smurffie schreef:

Of bedoel je mij niet?

Ja, ik bedoelde jou wel. Je beweert in-direct dat Aragorn hypocriet is. Hij heeft zelf al uitgelegd dat wat hypocriet is, maar het ging mij even om het feit dat je mensen persoonlijk aanvalt. Dat heb ik al vaker gemerkt (destijds een opmerking over mijn onderschrift, in een discussie waar dat totaal niet van toepassing was) en het is op zijn minst vervelend te noemen. Laat ik het zo zeggen; Het komt denigrerend over.

Bovendien dit:

Ten tweede beschuldig je mij van het feit dat ik mensen persoonlijk aanval, wat al helemaal niet zo is. Ik val meningen aan ipv mensen.

Ten derde: Dat jij dingen vervelend vind interesseert me totaal niks. Wel val je daar mij persoonlijk over aan hier nu. En nog eens onterecht ook. Je beticht iemand van zaken waar je jezelf schuldig aan maakt dus.

Bovendien heb je zelf hier op het forum gezegd dat je nogal hard kan zijn etc. Maar zelf kun je er dus duidelijk niet tegen om op je plaats gezet te worden.

Neem me niet kwalijk; vind je dit nou geen hypocriet gedrag van jezelf? Heb je momenteel wel door waar je mee bezig bent?

Ik val je niet persoonlijk aan, maar je gedrag.

Je laatste opmerking is duidelijk sarcastisch bedoeld. Je wilt er mee zeggen dat ik labiel ben. Helaas is dat een geheel verkeerde gedachtengang, aangezien je mij niet persoonlijk kent. Mocht het dus je wens zijn mij hiermee een hak te zetten, dan zit je er iig goed naast. Het lijkt me zeer verstandig mij niet meer te linken met mijn onderschrift. Dit was al de 2e keer en ik zeg je; Ook de laatste keer.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jun 2006 19:30

Aragorn schreef:
Markie schreef:

Ik zie nog steeds niet waar ik DJ Hell onschuldig zou noemen. Ken jij hem overigens? En is hij vreselijk?

Wat doe ik nu weer af met een voorbeeld? Als je leest zie je dat ik het gezeur over een DJ een illustratief voorbeeld vind van de manier waarop zaken veroordeeld worden zonder al teveel kennis van zaken.

Omdat men zelf ook lang niet altijd een levensstijl bewandelt die strikt reformatorisch te noemen is en door 'de achterban' gewaardeerd zal worden.

Maargoed, ik vind dit een vrij zinloos gesprek in dit topic..

@Acire: dus het is reformatorisch om geen links op je site te hebben waar namen van mensen die zelf niet reformatorisch zijn in voorkomen? Dan wordt het wel heel eng zeg..

Ik ken hem niet, maar jij blijkbaar wel. Anders zeg je niet zo stellig dat hij de naam djhell in een dwaze bij gekozen heeft lijkt me?
Daarmee wek je bij anderen dus de illusie dat het onschuldig zou zijn, en zo was het ook bedoeld ;)

Ik begrijp overigens wel dat je het zinloos vind dit gesprek. Zou ik ook vinden als ik gepakt wordt op dingen die niet helemaal juist zijn ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jun 2006 19:32

Ik zie niet in hoe je in een post deze twee opmerkingen kunt maken en ondertussen je geloofwaardigheid behouden:

Markie schreef:Ik val meningen aan ipv mensen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jun 2006 19:33

Smurffie schreef:
Markie schreef:
Smurffie schreef:

Of bedoel je mij niet?

Bovendien dit:

Neem me niet kwalijk; vind je dit nou geen hypocriet gedrag van jezelf? Heb je momenteel wel door waar je mee bezig bent?

Ik val je niet persoonlijk aan, maar je gedrag.

Je laatste opmerking is duidelijk sarcastisch bedoeld. Je wilt er mee zeggen dat ik labiel ben. Helaas is dat een geheel verkeerde gedachtengang, aangezien je mij niet persoonlijk kent. Mocht het dus je wens zijn mij hiermee een hak te zetten, dan zit je er iig goed naast. Het lijkt me zeer verstandig mij niet meer te linken met mijn onderschrift. Dit was al de 2e keer en ik zeg je; Ook de laatste keer.

Ik heb heel goed door waar ik mee bezig ben. Ik reageer op meningen van mensen en val geen mensen persoonlijk aan zoals jij.

Enne...

Je zit in de ontkenningsfase :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jun 2006 19:35

Markie schreef:Ik ken hem niet, maar jij blijkbaar wel. Anders zeg je niet zo stellig dat hij de naam djhell in een dwaze bij gekozen heeft lijkt me?
Daarmee wek je bij anderen dus de illusie dat het onschuldig zou zijn, en zo was het ook bedoeld ;)

Ik heb gezegd dat ik aanneem dat het bij hem - net als bij de meeste andere dj's - waarschijnlijk zo gegaan is. Of het daardoor onschuldig is of niet mag je zelf concluderen, ik heb daar iig geen uitspraak over gedaan. En hoe ik iets bedoel, daar weet jij al helemaal niets van.

Ik begrijp overigens wel dat je het zinloos vind dit gesprek. Zou ik ook vinden als ik gepakt wordt op dingen die niet helemaal juist zijn ;)

Nah, het is meer dat ik geen zin heb om de opzich nuttige discussie in dit topic te doen verzanden in welles-nietes-spelletjes met hardhoofdigen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jun 2006 19:37

Aragorn schreef:Ik zie niet in hoe je in een post deze twee opmerkingen kunt maken en ondertussen je geloofwaardigheid behouden:

Markie schreef:Ik val meningen aan ipv mensen.

Tja, wie kaatst...

Overigens, geen commentaar meer op mn posting van net.

Heb je namelijk nog steeds niet over het feit gehoord waarin je de naamkeuze van djhell is nader uit de doeken doet...

Of was het echt gewoon een dwaze bui? En je kent ze dus echt persoonlijk?

Strookt het volgens jouw wel met het reformatorische gedachtengoed?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jun 2006 19:42

Tja, wie kaatst...

Ten derde: Dat jij dingen vervelend vind interesseert me totaal niks.

Je zou je bijv. eens druk kunnen maken over je manier van posten, ipv een door jouw verkeerd geinterpreteerde mening van Aragorn over DJ Hell.

Ik voel me niet op mijn plaats gezet, het spijt me :wink:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jun 2006 19:42

Aragorn schreef:
Markie schreef:Ik ken hem niet, maar jij blijkbaar wel. Anders zeg je niet zo stellig dat hij de naam djhell in een dwaze bij gekozen heeft lijkt me?

Ik heb gezegd dat ik aanneem dat het bij hem - net als bij de meeste andere dj's - waarschijnlijk zo gegaan is. Of het daardoor onschuldig is of niet mag je zelf concluderen, ik heb daar iig geen uitspraak over gedaan. En hoe ik iets bedoel, daar weet jij al helemaal niets van.

Nah, het is meer dat ik geen zin heb om de opzich nuttige discussie in dit topic te doen verzanden in welles-nietes-spelletjes met hardhoofdigen.

Je hebt niet gezegd dat je dat aanneemt. En de meeste dj's hebben dus onschuldige namen volgens jou? Evenals onschuldige muziek zeker...
Een rechtstreekse uitspraak heb je er niet over gedaan inderdaad, maar dat is een typische eigenschap van filosofie...
Je impliceert wel dingen.

Nu ontken je gewoon glashard iets wat je gezegd hebt. Daarmee verlies je wel een beetje je geloofwaardigheid voor mij.

Om het dan maar snel af te doen als een welles-nietes spelletje is erg zwak natuurlijk.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jun 2006 19:44

Nee dat is niet te combineren met 'het' 'reformatorische' 'gedachtegoed', alhoewel ik 'Hell' meer bij refo vind passen dan 'DJ'. Maar goed, het is inderdaad minder tactisch/praktisch om dubieuze gevallen te posten op refoweb, ook mijn ervaring..

Let er gewoon wat op, dan moet het best te doen zijn, imho. Maar nu is er gewoon een regel: alleen christelijke artiesten, concerten en festivals. Ook daar is genoeg over te posten.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jun 2006 19:46

Smurffie schreef:
Tja, wie kaatst...

Ten derde: Dat jij dingen vervelend vind interesseert me totaal niks.

Je zou je bijv. eens druk kunnen maken over je manier van posten, ipv een door jouw verkeerd geinterpreteerde mening van Aragorn over DJ Hell.

Ik voel me niet op mijn plaats gezet, het spijt me :wink:

Je maakt je druk over dingen die anderen volgens jou fout doen, en in elke posting van jezelf die je daarover plaatst maak je je aan diezelfde dingen schuldig.

Dat je je niet op je plaats gezet voelt merk ik ook goed aan je ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jun 2006 19:51

Mén reageer dan gewoon niet, wees de wijze en antwoord de zot niet.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”