@Marnix: ik ben niet bang voor die discussies zolang er mods aan mee doen.
parsifal schreef:Nee, voor zover ik weet niet. De achtergrond is meer dat we klachten kregen van mensen die zich echt stoorden aan sommige discussies. Toen we ook nog wat aankondigingen zagen van festivals met Him en DJ Hell hebben we besloten wat minder te gedogen en om gezeur te voorkomen de regels wat duidelijker gemaakt.
Oké, maar dan vind ik de verstrakking wel erg overdreven. Dat genoemde namen hier niet gewenst zijn kan ik helemaal begrijpen, maar er opeens helemaal geen seculiere concerten gemeld mogen worden vind ik te ver gaan. Een verbod op het plaatsen van concertinformatie waarbij 'foute' bands genoemd worden zou al genoeg zijn, lijkt me. Met de 'oplossing' die nu van kracht is doe je de KCM-achterban te kort en bovendien is het gewoon hypocriet om te zeggen dat het gesloten wordt omdat het niet refo is terwijl de profsportdiscussies gewoon mogen blijven bestaan. Zeker gezien het feit dat er toevallig moderators - jaja, alsmede het opperhoofd zelf - meedoen aan die discussies.

Dat er een lijn getrokken moet worden: prima, en dat die lijn soms een beetje vaag is, ook prima; soms is dat onvermijdelijk. Maar hier wordt weer eens met twee maten gemeten, en dat is zowel onwenselijk voor een hoop gebruikers als onchristelijk.
Henkie schreef:Jullie zijn netjes refo opgevoed dus je voelt prima aan wat wel en niet kan.
Volgens mij begin ik er inderdaad gevoel voor te krijgen: is het algemeen refo-geaccepteerd en/of hebben de moderators op een bepaalde manier belang bij het topic? Dan kan het, anders kan het wellicht niet.