afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 15 jun 2006 07:53

JialiKelly schreef:Butterfly,

Ik drink al 1,5 liter water per dag, én 2 blikjes energydrink light, cola light en thee.

:p

oeps oke dan is het goed :mrgreen:
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 15 jun 2006 08:17

trijntjejohanna schreef:ik volg de methode van sonja bakker.. daarin staat precies aangegeven wat je moet eten en zo.. en de hoeveelheid.. daarnaast drink ik per dag veel water.. beweeg meer en doe buikspieroefeningen! :wink:

ik eet vaak wel iets meer dan sonja bakker aangeeft, omdat ik nog borstvoeidng geef.. dus ik moest sowieso een broodje en een glas melk per dag meer...

het zijn trouwens geen zwangerschapskilo's meer.. die waren er al heel snel weer af na de bevalling!

Ah, ik las net gisteren een heel stuk in de krant over haar.
Haar boek schijnt als een razende te verkopen, terwijl ik haar naam alleen kende van jou.

Het lastigst met dit soort dingen is altijd als je niet vaak zelf kookt...
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 jun 2006 08:32

Mij lijkt dat die paar calorieën die in (vers) vruchtensap zitten niet echt uitmaken. Het probleem met kunstmatig gezoette meuk is dat je lijf er op reageert alsof er echt suiker in zit (maakt bergen insuline aan en dat is dan ook weer niet goed voor je).

Je kunt ook kijken naar producten waar zogenaamde transvetten inzitten, heet vaak ook "gehard vet". Of het verzadigd of onverzadigd vet is weet ik niet. Anyway, aangezien transvet pas een paar jaar geleden is uitgevonden door de voedingsindustrie en in de natuur helemaal niet voorkomt heeft je lijf er onwijs moeite mee het te verwerken, dus sla je er veel meer van op dan van "normaal" vet. Voorbeeldje, ik vreet mezelf helemaal wild aan de amandelen, moddertje-vet natuurlijk, maar aangezien het normaal vet is, is het een stuk beter dan evenveel chips of gebak eten.

Gisteren weer een "vet-dagje" gehad, een soort balansdag maar dan de andere kant op. Na 2 weken goed op mijn eten te hebben gelet een avond met pizza, magnetron-broodjes, cola en roomyoghurt. Dat doe ik zo nu en dan omdat je een dieet anders nooit volhoudt. Blurk, ik ben echt blij dat ik dat niet (meer) elke avond doe, want mijn lijf ging echt protesteren van al dat vet. (en cola is sowieso ondrinkbaar, zo zoet).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 jun 2006 08:52

Ben van de week vol goede moed (weer) begonnen. Hoop dat het nu lukt, vorige keer met medicijn gerommel namelijk echt niet :).

'k hou jullie wel op de hoogte.
Ik ga voor -10 in de eerste instantie. Als het dan nog lukt, zou nog een keer 5 er bij leuk zijn. We sulle sien!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 jun 2006 09:00

Veel succes!

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 15 jun 2006 09:29

JialiKelly schreef:
trijntjejohanna schreef:ik volg de methode van sonja bakker.. daarin staat precies aangegeven wat je moet eten en zo.. en de hoeveelheid.. daarnaast drink ik per dag veel water.. beweeg meer en doe buikspieroefeningen! :wink:

ik eet vaak wel iets meer dan sonja bakker aangeeft, omdat ik nog borstvoeidng geef.. dus ik moest sowieso een broodje en een glas melk per dag meer...

het zijn trouwens geen zwangerschapskilo's meer.. die waren er al heel snel weer af na de bevalling!

Haar boek schijnt als een razende te verkopen, terwijl ik haar naam alleen kende van jou.

T schijnt wel goed te werken ja..
Sorry, ik lees teveel tijdschriften, dus ben van alles op de hoogte.. ;)
Nadeel is dan weer wel dat je idd elke dag zelf moet koken enzo, en volgens mij moet je af en toe ook dingen eten die je totaal niet lust..
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 15 jun 2006 09:45

Ja precies.
En wij koken nu eenmaal niet altijd zelf 8)

Succes Jannoek!!
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 jun 2006 10:37

dankje! :)

'k heb echt zin om er keihard voor te gaan!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 jun 2006 12:41

Jannoek schreef:dankje! :)

Klinkt vastberaden, You go girl!!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 jun 2006 15:32

Jannoek schreef:dankje! :)

You GO GIRL!!!! Je kan het :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 15 jun 2006 15:56

[quote="MrSokkie"]Mij lijkt dat die paar calorieën die in (vers) vruchtensap zitten niet echt uitmaken. Het probleem met kunstmatig gezoette meuk is dat je lijf er op reageert alsof er echt suiker in zit (maakt bergen insuline aan en dat is dan ook weer niet goed voor je).

quote]

he dat klinkt helemaal nieuw in mijn oren. ik wist wel dat zoetstoffen niet zo'n goede vervanger is voor suiker. weet je wat er met de vrijgekomen insuline gebeurd die je niet gebruikt, zeg maar?

Gehard vet
De in snacks aangetroffen 'geharde plantaardige vetten' zijn vloeibare vetten die op een bepaalde wijze tot vast vet gevormd worden. Chocolade is daar een mooi voorbeeld van. Door het harden kunnen echter twee soorten vetzuren ontstaan: transvetzuren, die onverzadigd zijn, maar toch cholesterol verhogend zouden kunnen werken en de cisvetzuren, die niet cholesterolverhogend zouden werken. Omdat transvetzuren mogelijk nadelig zouden kunnen zijn, wordt plantaardig vet tegenwoordig op een andere manier gehard, waardoor minder transvetzuren ontstaan. In publicaties wordt gehard vet nog altijd als 'slecht' betiteld omdat er daarbij nog altijd gerefereerd wordt aan de vorming van transvetzuren.
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 15 jun 2006 15:59

@ Jannoek, successss!
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 jun 2006 17:39

suus_ schreef:he dat klinkt helemaal nieuw in mijn oren. ik wist wel dat zoetstoffen niet zo'n goede vervanger is voor suiker. weet je wat er met de vrijgekomen insuline gebeurd die je niet gebruikt, zeg maar?

Volgens mij zorgt die insuline er vooral voor dat je extra vet gaat opslaan, oops... niet zo handig dus als je af wilt vallen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jun 2006 21:42

Johanne schreef:
JialiKelly schreef:

T schijnt wel goed te werken ja..
Sorry, ik lees teveel tijdschriften, dus ben van alles op de hoogte.. ;)
Nadeel is dan weer wel dat je idd elke dag zelf moet koken enzo, en volgens mij moet je af en toe ook dingen eten die je totaal niet lust..

dat is inderdaad wel een nadeel.. heb ik hier gelukkig geen last van :wink: er wordt hier elke dag voor me gekookt, precies de dingen die in het menu staan.. behalve dan de witlof :-& :-& :-& die slaan we over... er staan in haar boekje ook wel voorbeelden in over bepaalde dingen die je dan kunt vervangen door een vergelijkbaar product.. zo kan je het dan dus oplossen als je iets niet lust

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 16 jun 2006 06:50

Toff dat het zo goed werkt...!
Ik blijf helaas weer zakken. En zit nu op -23,5
En dat word een beetje scary :wink:
Ik eet gewoon veel meer, maar ik blijf kelderen, misschien dat het komt dat ik zo bang ben weer op mijn oude gewicht te komen...!
Maar goed, het komt wel goed, en anders ga ik op den duur aan de krachtvoer :wink: :P 8)

Sterkte Lijners... :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Terug naar “Archief”