TheKeimpe schreef:TK, toch een forummer van het vorige forum, voelt zich de laatste tijd niet altijd meer thuis hier. Nu vind ik het niet erg om op een forum te zijn waar niet iedereen denkt zoals ik. Maar het is niet (meer) wat verstaan wordt onder "refo".
Maar volgens mij begint het begrip "refo" ook nogal te verschuiven. Is het niet juist dat wat je het idee geeft dat je je hier niet meer zo thuis voelt? Het begrip Refo verandert wat, dit kan ook moeilijk hetzelfde blijven, en de vraag is of dat verkeerd is. Het zijn echt niet alleen de niet-refo's die hier dit soort dingen bespreken en aanhalen, het zijn ook refo-jongeren die toch anders met dingen omgaan dat vroeger gebeurde. En ik vraag me af of dat zo'n slechte zaak is.
Ik denk dat je niet er naar moet streven "refo" te houden wat het vroeger was... en dat dat ook niet de intentie van het moderaten moet zijn. Wel moet er natuurlijk worden gekeken naar wat wel en niet kan... (en dat niet toetsen aan tradities maar aan de Bijbel). Dan kan "Transatlantic" bijvoorbeeld wel... en "DJ Hell" bijvoorbeeld niet.
En wat de "Dj Hell is prima"-groep, je kan twee dingen doen: Ze geen ruimte laten, of blij zijn dat je ze wat te vertellen hebt. Zorg in ieder geval dat het niet zo strak wordt dat het voor die mensen geen lol meer is om hier te posten, dat zou een gemiste kans zijn!