Ruzie in relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ikbenloes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ikbenloes » 13 jun 2006 14:15

absoluut helemaal niet! Ik maak echt helemaal nooit ruzie en als ik ruzie maak gaat het om zulke onzinnige dingen! :roll:
Doe als een vlinder, rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 jun 2006 14:21

Poesje schreef:Tja, als ik dat zo lees..dan heb ik wel erg vaak ruzie..
Soms voel ik me daar gewoon fijn bij. En geeft ruzie me een kick..:oops:
Juist door zo me zo te uiten. Voelt best vreemd, eigenlijk..
Herkennen jullie dat ook?

Ik vind het juist heel erg vervelend om ruzie te maken, maar soms moet het omdat ik anders niet het idee heb dat mijn vriendin doorheeft hoe belangrijk ik het onderwerp in kwestie vind. Maar ik vind het helemaal geen fijn gevoel boos te zijn op haar. Schelden doen we sowieso niet en fysiek geweld zou per direct het einde van de relatie betekenen.

Wat wij allebei hebben moeten leren is dat je er op bepaalde momenten gewoon even voor de ander kunt zijn door liefdevol te luisteren terwijl die ander zijn/haar frustraties er uit gooit. Maar juist als je je op zo'n moment gaat verdedigen of juist de tegenaanval inzet gaat het fout. Grappig is dat ik ondertussen wel weet wanneer ik er alleen even frustratie uit wil gooien en dat ook gewoon zeg, dan kan ik dat even doen zonder dat mijn vriendin alles meteen op zichzelf betrekt en dan kunnen we na een minuutje of 5 gewoon praten over waar die frustratie vandaan kwam.

ikbenloes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ikbenloes » 13 jun 2006 14:24

ik sluit me helemaal bij Mrsokkie aan!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 13 jun 2006 14:24

Juist om de onzinnigste dingen ja.. :roll:
Maar het onderwerp maakt dan voor mij niet uit.
Dat er iemand tegen me tekeer gaat bijv. voelt dan goed.
En ik denk dan ook: Toe maar, scheld maar!

(Ik maak niet vaak ruzie, maar als ik het heb...) :oops:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

ikbenloes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ikbenloes » 13 jun 2006 14:27

nee dat heb ik niet van laat maar lekker gaan.. ik ben nogal snel op mijn teentjes getrapt :oops: en ik zal altijd heel snel wat terug gaan zeggen... ik wil altijd mijn mening laten weten.. maar wel dat het om de onzinnigste dingen gaat..vreselijk is dat zeg! :|

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 jun 2006 14:28

Hm, hoogslaande ruzie heb ik nooit, tenminste, niet meer. Ik ben vrij rustig geworden moet ik zeggen. In plaats daarvan geef ik de voorkeur aan sarcasme en vervolgens iemand in zn soppie gaar laten koken. Maar goed, ik heb niet snel een hekel aan mensen, dat scheelt :)

ikbenloes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ikbenloes » 13 jun 2006 14:30

ook leuk.. sarcastisch doen! :wink: ik zal het altijd weer snel uitpraten.. eerst moet ik altijd even afkoelen en dan kan ik normaal discusseren..

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 13 jun 2006 14:34

Ik herken me in jullie beiden.. :)
M'n mening wil ik graag laten weten, en laat die ook horen ook!
Maar niet door te gaan schelden.. Dat laat ik wel aan m'n tegenpartij over.. Die mag schelden, enzo.. Ik houd daar niet van!
Maar met sarcasme kom ik juist verder..
En, sowieso gebruik ik veel liever m'n mond dan m'n handen..
Of het moet wel erg heftig zijn..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 jun 2006 14:41

Sarcasme heb ik ook erg veel last van, maar je moet er heel erg mee uitkijken. Woorden hebben kracht en je kunt iemand heel erg kwetsen met een gemene opmerking, je kunt wonden slaan die langer blijven dan welke blauwe plek dan ook. Het is echt zo makkelijk om een sarcastische opmerking te maken en daar dan nog eens een goed gevoel bij te hebben zo van "wat ben ik toch slim dat ik die opmerking verzin", maar het is echt de doodsteek voor je relatie want het breekt al het vertrouwen af. Echt goed voor je karakter-ontwikkeling is het ook niet, want sarcasme is een wapen wat je op een gegeven moment wel heel makkelijk gaat inzetten.

Zodra ik merk dat ik iets wil zeggen alleen maar om de ander te kwesten trek ik echt keihard aan de rem om bij mezelf te raden te gaan waar die behoefte vandaan komt want het is eigenlijk gewoon een vorm van geestelijk geweld.

Zodra je merkt dat je ruzie maakt over iets onzinnigs is het ook zaak zo snel mogelijk erachter te komen wat er werkelijk dwars zit. Ruzies over het dopje van de tandpasta gaan namelijk nooit over het dopje van de tandpasta.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 jun 2006 14:42

Nah, ik heb idd wel eens de neiging om iemand voor zn hersens te slaan..maar goed, je hou je in he..je hou je in.. 8) Woorden kome vaak harder aan trouwens.

ikbenloes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ikbenloes » 13 jun 2006 14:44

:P allemaal slimme nadenkerds! Leuk! Maar goed, je moet inderdaad niet iemand in elkaar gaan slaan en ik zou dat ook echt niet doen. Maar goed, alles kan bij iedereen een keer uit de hand lopen.. (niet dat dat bij mij is gebeurd..) Maar goed.. ruzie is zowiezo nooit leuk..

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 jun 2006 14:47

Poesje schreef:M'n mening wil ik graag laten weten, en laat die ook horen ook!

Is die mening zo belangrijk dan? Belangrijk genoeg om iemand anders te kwetsen? Mijn vriendin en ik hebben allebei moeten leren dat bepaalde dingen echt niet uit maken, en dat de ander nou eenmaal bepaalde dingen anders doet.

Maar niet door te gaan schelden.. Dat laat ik wel aan m'n tegenpartij over.. Die mag schelden, enzo.. Ik houd daar niet van!
Maar met sarcasme kom ik juist verder..

En omdat hij (?) aan het schelden is, en jij niet, voel jij je machtig? Hij kan zich niet beheersen en jij wel dus dat maakt jou sterker dan hem? Daar moet je heel erg mee uitkijken hoor, want zo groeit een relatie behoorlijk scheef.
Laatst gewijzigd door MrSokkie op 13 jun 2006 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 jun 2006 14:47

MrSokkie schreef:Sarcasme heb ik ook erg veel last van, maar je moet er heel erg mee uitkijken. Woorden hebben kracht en je kunt iemand heel erg kwetsen met een gemene opmerking, je kunt wonden slaan die langer blijven dan welke blauwe plek dan ook. Het is echt zo makkelijk om een sarcastische opmerking te maken en daar dan nog eens een goed gevoel bij te hebben zo van "wat ben ik toch slim dat ik die opmerking verzin", maar het is echt de doodsteek voor je relatie want het breekt al het vertrouwen af. Echt goed voor je karakter-ontwikkeling is het ook niet, want sarcasme is een wapen wat je op een gegeven moment wel heel makkelijk gaat inzetten.

Zodra ik merk dat ik iets wil zeggen alleen maar om de ander te kwesten trek ik echt keihard aan de rem om bij mezelf te raden te gaan waar die behoefte vandaan komt want het is eigenlijk gewoon een vorm van geestelijk geweld.

Zodra je merkt dat je ruzie maakt over iets onzinnigs is het ook zaak zo snel mogelijk erachter te komen wat er werkelijk dwars zit. Ruzies over het dopje van de tandpasta gaan namelijk nooit over het dopje van de tandpasta.

Je hebt gelijk :) Helaas ben ik soms minder geremd als ik zou willen. Trouwens, dit geldt niet alleen in een relatie hoor, ook buiten een relatie, gewoon met iemand anders.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 jun 2006 14:48

Het voordeel van een ruzie in je relatie is, dat je weer een reden hebt om iets goed te maken :) Ik bedoel; vaak kom je sterker uit de strijd dan dat je erin gegaan bent. en dan bedoel ik sámen :wink:

André

Berichtdoor André » 13 jun 2006 14:52

Smurffie schreef:Het voordeel van een ruzie in je relatie is, dat je weer een reden hebt om iets goed te maken :) Ik bedoel; vaak kom je sterker uit de strijd dan dat je erin gegaan bent. en dan bedoel ik sámen :wink:
*Ziet het voor zich*

Gezellig :mrgreen: samen een nieuw servies kopen, ofzo. [/slowchat] 8)

Terug naar “Archief”