autogebruik

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

autogebruik

Berichtdoor Lalage » 13 jun 2006 10:42

Heeft je geloof invloed op je autogebruik of dat van je ouders? Mijn ouders hebben me altijd geleerd om zo min mogelijk te auto te gebruiken in verband met het milieu. Hoe zit dat bij jullie?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 jun 2006 11:27

Er werd tegen mij thuis meer gezegd: het is gezonder om de fiets te pakken hoor, dan gezegd: het is christelijker om de fiets te pakken.

Toen ik mijn rijbewijs had, was ik in staat de fiets te verkopen! Heerlijk dat autootje!!!!! Nu heb ik overdag geen auto en ik mis dat ding wel hoor.

tja fietsen is beter voor het milieu maar eigenlijk sta ik daar weinig bij stil

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jun 2006 11:31

fietsen is veel lekkerder en idd gezonder :)

Veel mensen kunnen op een gegeven moment niet meer zonder auto, maar pakken ook overal de auto voor, zelfs al is het fietsend prima te doen... Dan hebben ze het ook nog te druk om te sporten... tja, goed voor je conditie is dat niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 13 jun 2006 11:55

ik moet er soms bij nadenken dat ik als goed rentmeester beetje zuinig met mijn auto om ga, ik ben ongeveer het tegenovergestelde van die lui die hun auto aanbidden, die van mij zit namelijk onder de troep en is uitsluitend een vervoersmiddel, mijn vorige heb ik bijvoorbeeld nooit door de wasstraat heen gehaald (in de 2 jaar dat ik die gehad heb), en vermoed dat ie daarom aan de onderkant iets sneller als verwacht was door gaan roesten...

voor mij is het christelijke van auto gbruik dus wel dat ik er meer zuinig mee om moet leren gaan, en iets minder ruw weggedrag vertonen als het om bochten of drempels gaat.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jun 2006 12:24

Maar je doet er ook hele goede dingen mee, zoals springkussens naar Zwolle vervoeren :) (:)8 [:)8 d:)b
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 13 jun 2006 12:35

Ik heb (nog) geen auto maar mijn vriend wel. Hij wil mij vaak voor het weekend ophalen maar ik ga liever met de trein. Niet omdat ik het niet wil maar:
Ten eerste als je het uitrekent is de benzine duurder.
Ten tweede kost het een kwart tank als hij heen en weer rijdt alleen voor mij
Ten derde is het gezonder voor het milieu

Als ik eenmaal een auto heb zal ik m alleen voor langere afstanden gaan gebruiken (zoals vakantie's of naar familie/schoonfamilie) zodat hij minder benzine gebruikt :)
Afbeelding

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 13 jun 2006 13:13

Sure, lang leve het OV . . . geeft ook veel meer tijd om andere zaken te doen. Daarnaast heeft het hier praktische redenen om er geen te hebben (parkeervergunning, stoplichten, files omdat ik in Utrecht werk).

Maar goed. in het verlengde van autogebruik. . . . ik moet bekennen dat ik nog een kerosineschuld heb. En dat mijn douchegedrag niet altijd voldoet aan de emissierichtlijnen van Kyoto. . .

Scape tipt: kook je groenten samen met je pasta of rijst. . . scheelt weer een gaspit.
Laatst gewijzigd door scape op 13 jun 2006 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 13 jun 2006 14:21

Fietsen is toch veel lekkerder? Mijn vader wil mij altijd graag op komen halen als ik in het weekend moet treinen, maar ik zit net zo lief in het OV. Lekker een krantje lezen ondertussen, mensen kijken.. prima hoor!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 13 jun 2006 20:47

Ik moet de treinreizen zelf betalen omdat ik werk :wink: maar af en toe heb ik een lieve pa :D :wink:
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jun 2006 21:32

Hm fietsen is inderdaad lekker. Vooral op een mountainbike en dan trappen tot je erbij neervalt :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 jun 2006 22:05

Ik reis liever met de auto dan per trein. Altijd gebonden aan tijden en dan heb je ook nog de pech dat 's avonds treinen uit vallen zodat je niet meer met de bus naar huis kunt:S

Kleine stukken zoals werk enzo doe ik zoveel mogelijk met de fiets.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 jun 2006 22:42

Ik ga ook liever met de auto dan met de trein.
Zelf heb ik geen auto en ik heb ook absoluut niet geleerd dat je zuinig met je auto om moet gaan, of die zo min mogelijk gebruiken ivm het christen zijn...

De trein heeft vaak last van kuurtjes, zodat ik er 2 uur over doe om bij mn vriend te komen. Met de auto waren dat 45 minuutjes geweest...
Ik heb gelukkig wel een kortingskaart aangeschaft, zodat ik dus met 40% korting reis, dat scheelt al onwijs veel in de kosten...maar verder? Nee, geef mij maar een auto :)
Hier thuis letten we ook niet echt op het zuinige gebruik. Als ik alle auto's optel, staan er hier 7 auto's voor de deur, van ons gezin alleen. Dus vaak wel voldoende mogelijkheden om even ergens heen gebracht te worden ofzo :wink:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jun 2006 22:48

Ik heb ook nooit meegekregen dat je een auto weinig moet gebruiken ivb met geloof of milieu ofzo nee.
Mijn vader reed, toen we nog niet in de buurt van Ede woonden, altijd op en neer, elke dag, een kilometer of 80 heen, 80 terug.
Nu rijdt mijn moeder erin, en elke dag, al zijn het minder kilometers. Mijn vriend woont dichtbij, dat scheelt, maar vaak pas ik er zelfs voor om te gaan fietsen naar hem (12 minuutjes ofzo :oops:) en komt hij mij halen voor van alles en nog wat.
Binnenkort heb ik zelf een auto, en als ik dan niet oppas, rij ik zeker weten ontzettend veel. Tis datk op mn centjes moet letten ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Re: autogebruik

Berichtdoor André » 13 jun 2006 23:21

Lalage schreef:(...) in verband met het milieu. Hoe zit dat bij jullie?
Ehm, ik zie niet zo het verband met het milieu, het is toch zo dat daarvan 2% door auto's en andere rijtuigen wordt 'vervuild'?
Mocht je toch om het mileu liever geen auto rijden, ga dat dan ook even bij onze naaste oosterburen 'prediken' :wink:

Terug naar “Archief”