Moderator: Moderafo's
Annemieke86 schreef:(...)
Aan de andere kant zou het juist averechts kunnen werken want (zeker jongeren) kunnen een grote(re) afkeer tegen het Christendom gaan krijgen.
Wullimpie schreef:Annemieke86 schreef:(...)
Aan de andere kant zou het juist averechts kunnen werken want (zeker jongeren) kunnen een grote(re) afkeer tegen het Christendom gaan krijgen.
Maar misschien ook niet, dus daar kan/mag je niet van uitgaan.
Nee dat is ook weer zo.. Maar ik heb het wel zo ervaren een paar keer (helaas)Wullimpie schreef:Annemieke86 schreef:(...)
Maar misschien ook niet, dus daar kan/mag je niet van uitgaan.
Annemieke86 schreef:Aan de ene kant vind ik het een goed initiatief. Zeker de poster die Froske liet zien. De naam "Jezus" en "God" is voor ons heilig en mag dus niet zomaar zonder aanleiding genoemd worden.
egbert schreef:Begrijp me goed, ook mij doet het zeer als ik iemand hoor vloeken.
Maar ik ga dan in zo'n geval (als het moment geschikt is) liever met zo iemand in gesprek dan dat ik met een vingertje wijs van dat mag niet....
De bond (maar ook vele lezers hier) zou mij ten zeerste veroordelen wanneer ik op mijn vinger timmer, in plaats van op de spijker, en de Naam van Mijn Redder aanroep. Wie zou ik ánders aanroepen dan mijn Verlosser?
De bond is geen evangelisatieclub maar een vereniging die zich inzet tegen het vloeken.
Dat jij dat niet zo ziet zitten is je goed recht, maar rechtvaardigt niet wat jij allemaal schrijft.
Jou uitleg van de GVD-vloek vind ik wat vreemd, hoe je het ook uitspreekt, de naam van God wordt misbruikt en dat mag niet, er zullen er immers maar heel weinig zijn die dit woord op een goede manier gebruiken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten