Sieraden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 jun 2006 09:46

Opzich... zijn oorbellen ook piercings ;) Maar nog kort over mate: het moet niet protserig zijn maar ook dat is weer relatief :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jun 2006 09:48

Daphne schreef:
Lalage schreef:@Daphne: dapper hoor die gaatjes, ik denk dat het jou heel leuk staat!
Ik heb ooit vroeger gaatjes gehad, maar die gingen ontsteken. Ik mis het niet ofzo, denk dat het bij mij niet zo past.

dankje... 8) Dat lijkt me erg vervelend, als het zo gaat ontsteken! :shock:
Btw, ik houd niet van piercings. 8)

Waarschijnlijk lukt het wel als je consequent met ontsmettingsspul aan de gang gaat. (Hebben wij ook wel geprobeerd maar ik was toen een jaar of 10 dus dan is het misschien lastiger om er goed mee om te gaan.)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2006 10:29

Raido schreef:Opzich... zijn oorbellen ook piercings ;) Maar nog kort over mate: het moet niet protserig zijn maar ook dat is weer relatief :P

Ja, daar ben ik het mee eens. Ik bedoel eigenlijk meer navelpiercings, tongpiercings, neuspiercings, etc. En nee, teveel sieraden vind ik niet mooi.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2006 10:30

Lalage schreef:
Daphne schreef:
Lalage schreef:@Daphne: dapper hoor die gaatjes, ik denk dat het jou heel leuk staat!
Ik heb ooit vroeger gaatjes gehad, maar die gingen ontsteken. Ik mis het niet ofzo, denk dat het bij mij niet zo past.

dankje... 8) Dat lijkt me erg vervelend, als het zo gaat ontsteken! :shock:
Btw, ik houd niet van piercings. 8)

Waarschijnlijk lukt het wel als je consequent met ontsmettingsspul aan de gang gaat. (Hebben wij ook wel geprobeerd maar ik was toen een jaar of 10 dus dan is het misschien lastiger om er goed mee om te gaan.)

Ja, inderdaad. En misschien heeft de één er meer last van dan de ander. Mijn nicht had vroeger ook altijd ontstoken oorlelletjes, terwijl mijn zusje er nooit last van gehad heeft.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jun 2006 11:42

Ik geef niet echt superveel om sieraden, ik hoef ook geen dingen die ik elke avond af, en elke morgen weer om moet doen, dat vergeet ik toch.
Ik heb wel in allebei de oren 2 gaatjes, maar in het verste gaatje kan ik alleen echt goud of zweerknopjes hebben. Dus heb ik tegenwoordig altijd gouden knopjes, in het eerste gaatje gewoon gouden ringetjes. En een gouden kettinkje dat ik van mn vriend kreeg.
En nu nog steeds een stel zilveren ringen, maar die doe ik ook nooit af.

Ik vind piercings wel tof :D Wilde altijd zelf een gaatje helemaal bovenin mn oor, maar ik durfde niet :oops:
Een vriendin heeft een knopje net onder haar onderlip, staat echt suuupertof! Maarja, ik ben een scheiterd en durf dat allemaal niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jun 2006 15:12

Hm, ik heb al heel lang oorbellen, en verder draag ik 2 ringen, soms een ketting ofzo. Geen horloge, léve de mobiel! 8) Ow, ik heb nog wel eens een enkelbandjes-tijd gehad ook, best leuke dingen :)

Een navelpiercing lijkt me wel gaaf trouwens..gewoon een knopje ofzo :D Maar goed, aangezien ik geen naveltruitjes draag heeft het weinig zin eigenlijk. Dan behalve op het strand/zwembad ofzo :)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 10 jun 2006 17:21

Ik draag nauwelijks sieraden, maar dat is gemakkelijker, en ik kan ook geen ringen dragen. (ik heb een ziekte waardoor mijn vingers vaak dik zijn, en dan weer niet, dus dan knellen ze het ene moment mijn vinger af, en het volgende moment niet) Ik heb een dure zilveren slavenarmband, die ligt netjes te glimmen in z'n doosje achter in de kast. Oorbellen draag ik wel altijd, ik mocht ze na lang, lang zeuren bij mijn ouders. Kettingen draag ik ook nooit, ik heb echt een paar mooie, maar ik vind het een ramp. Horloge heb ik niet.

Zo, dat is weer een heel verhaal :wink:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 jun 2006 09:16

Ik vind het zo'n onzin dat sommige mensen oorbellen wel goed vinden, maar andere piercings niet.. wees dan consequent :?

Ik heb 2 ringen, waarvan 1 al sinds ik 12 ben.. mijn vingers worden niet dikker blijkbaar ;)
Verder heb ik nog wat kettingen, waarvan ik alleen een zwarte met een vis eraan vaak omheb, de rest eigenlijk nooit of alleen op feestjes als ik er netjes uit moet zien.
Ik heb nooit meer armbanden om... vind ze lastig. Vroeger maakte ik altijd zelf armbanden, met van die kleine kraaltjes. Ik heb ook nog zo'n enkelbandjes-tijd gehad.

Ik wil wel gaatjes in mijn oren, wil ik eigenlijk al heel lang en ik heb mezelf beloofd dat ik het ging doen zodra ik achttien ben, nu dus ;). Alleen is mijn papa daar niet zo mee eens... maar mijn mama weer wel dus jah..
Ik moet alleen nog even moed verzamelen 8)

Ik denk dat je er vanuit de bijbel alleen over kun zeggen dat uiterlijk niet erg belangrijk voor je moet zijn als christen. En dat je er niet mee pronkt, opschept oid. Maar die grens zal voor iedereen anders liggen :)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jun 2006 13:39

Zijn hier ook nog mensen die net als ik geen oorbellen mochten????

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jun 2006 14:10

essieee schreef:Zijn hier ook nog mensen die net als ik geen oorbellen mochten????
Ja!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 12 jun 2006 14:15

Raido schreef:
essieee schreef:Zijn hier ook nog mensen die net als ik geen oorbellen mochten????
Ja!

Ik ook :oops:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 jun 2006 14:36

En hier nog één. 'k Heb dat in het verleden best jammer gevonden, maar nu ik dat al lang en breed zelf kan bepalen heb ik ze nog niet... Nu vind ik het namelijk eigenlijk wel prima zonder. Ik draag mijn haar vaak los en dan zou je oorbellen toch (bijna) niet zien.

Wat betreft andere sieraden: ik ga de deur niet uit zonder (3) ringen en horloge en draag vaak ook een kettinkje en/of armband. Mijn pa vond trouwens 'al' die ringen ook maar niks. (Inmiddels zegt 'ie er niks meer van, omdat 't toch niet helpt :wink: )
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jun 2006 15:12

PeterD schreef:
Raido schreef:
Ja!

In Urk hebben ze daar een gedoogbeleid voor..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jun 2006 15:13

Raido schreef:
PeterD schreef:
Raido schreef:
Ja!

In Urk hebben ze daar een gedoogbeleid voor..

Ja idd, mijn urkse neven hebben allemaal een oorbel. Heeft dat niet iets met het vissersleven te maken? Betaling van begrafenis ofzo? :) Ik weet het niet precies meer.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 jun 2006 15:20

Smurffie schreef:Ja idd, mijn urkse neven hebben allemaal een oorbel. Heeft dat niet iets met het vissersleven te maken? Betaling van begrafenis ofzo? :) Ik weet het niet precies meer.

Ook al weet je 't niet precies meer, je slaat wel de spijker op z'n kop. :wink: Dat is inderdaad de oorsprong ervan.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”