Gebedstopic

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 28 mei 2006 22:47

In "moeten" geloof ik niet zo, maar wel in het dankbaar zijn dat God je de mogelijkheid geeft. Ik wens en bid je veel geloofskracht toe.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 mei 2006 22:48

Zareb schreef:In "moeten" geloof ik niet zo, maar wel in het dankbaar zijn dat God je de mogelijkheid geeft. Ik wens en bid je veel geloofskracht toe.

Dank je...het is ook meeer het gevoel dat God toestemming geeft!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 28 mei 2006 23:00

essieee schreef:het is ook meeer het gevoel dat God toestemming geeft!

Zo ervaar ik het werk dat ik in onze gemeente mag doen ook.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mei 2006 06:28

Ik heb een dankpunt en een bidpunt...
* gisteren heb ik heel goed gewerkt op m'n stage, nadat ik er 's ochtends voor gebeden had. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan en dat het niet bij 1 dagje blijft.
* We kregen te horen dat het nog helemaal niet zeker is dat wij het huisje kunnen gaan huren wat we op het oog hadden. Dat was even schrikken. Het leek ook echt een cadeautje van God, omdat Borkdude net een bijbelkring heeft opgestart in die buurt en hij wil daar graag mee verder. Dus als je met ons mee wil bidden om Gods leiding, dat Zijn wil gebeurt... alvast dank!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 mei 2006 09:19

Raido heeft een gebedje opgezonden naar de Vader voor Lalage en dé Borkdude :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 jun 2006 19:34

Ik wil graag gebed vragen voor broertje van een goede vriendin. Hij is vandaag met acute leukemie opgenomen in het ziekenhuis!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 07 jun 2006 19:38

Zo herkenbaar, ik bid mee.

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 07 jun 2006 23:47

ik bid voor hem gerdien.

willen jullie ook voor een ex-klasgenoot van me bidden?? Ze heeft jaren naar God gezocht, maar heeft een punt er achter gezet toen het steeds moeilijker ging. veel problemen thuis gehad enzo.
Toen ze niet meer bad, ging het beter zegt ze. Het enige wat ze nu nog doet is God en alle christenen die er zijn haten.
Vanavond een gesprek met haar gehad. Nu heeft ze morgen een rotdag zegt ze.

Bidt dat ze dat juist morgen niet heeft
Bidt dat ze God leert kennen hoe Hij is; Liefde
Bidt dat ze tot geloof mag komen

Willemijn_D
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Willemijn_D » 08 jun 2006 11:17

Ik zal voor haar bidden Mariaa.

Willen jullie ook voor mijn zusje bidden. Zij is depressief en keert zich tegen God. Ze heeft ook last van stemmen in haar hoofd ed. Ze is 14 en zit echt helemaal met zichzelf in de knoop.
Life is fragile
handle with prayer

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 jun 2006 14:43

doe ik!!

@willemijn...sterkte met je zusje. Ik weet hoe moeilijk het is om zo'n zus(je) te hebben. Als je behoefte hebt om met "lotgenoten" erover te hebben..stuur een pbtje :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jun 2006 19:03

Willen jullie bidden voor mijn zus, haar man en kinderen?
De vader van mijn zwager is vanmiddag verdronken
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 10 jun 2006 19:18

Zojuist kreeg ik deze mail:

Beste mensen,

Veel van jullie kennen Haythem, uit Jemen. Als asielzoeker in NL tot geloof gekomen en terug gekeerd. We hebben vaak over hem geschreven in onze nieuwsbrieven en onderhielden veel contact met hem, per mail, MSN en telefoon.

Vandaag kwam het schokkende bericht dat hij eergisteren gearresteerd is, in het bezit van lectuur, Bijbels cassettes etc., op weg naar contacten in een grote stad in Jemen. Inclusief zijn mobiele telefoon met veel namen en nummers van mensen in Jemen en daarbuiten.
Zojuist kreeg ik een email van Amerikaanse en NL werkers in Jemen, zij maken zich zeer ernstig zorgen omdat de beruchte geheime dienst van dit land hem nu heeft laten overplaatsen naar hun beruchte gevangenis.
Er worden pogingen gedaan om hem er, desnoods financieel, uit te krijgen maar tot nu toe heeft niemand hem mogen zien wat de vrees op marteling groeter heeft gemaakt bij de werkers daar.

IK WIL JULLIE VRAGEN VURIG TE BIDDEN VOOR DEZE BROEDER, OM BESCHERMING VAN ONZE HEMELSE VADER ZELF.Wil je daar tijd voor vrij maken. Dit land staat hoog op de lijst van vervolging en er is nauwelijks sprake van een ondergrondse kerk. Bid ook om veiligheid voor de werkers daar; hun auto etc. is bij de zaak betrokken.

Verbonden in de Here Jezus Christus,

Marijke en Jurjen

cornelis
Kapitein
Kapitein

Gebedstopic.

Berichtdoor cornelis » 10 jun 2006 20:04

Daar verschillende onder julie,ook voor ons gebeden hebben.
Wil ik julie toch wat op de hoogte houden.
Helaas zijn de spanningen nog niet over.
Er is weer een ander probleem bij gekomen.
Daar mijn schoonmoeder eind vorig jaar is overleden aan ijerstokkanker,moesten haar dochters ook hierop worden gecontroleerd.
Maar daar er ook aan de kant van mijn schoonvader Darmkanker zit.
Heb de Gynaecoloog ook bloed late prikken voor darmkanker.
En nu komt het,onze huisarts belde enige weken geleden om half zes s,avonds ons op met de mededeling,dat de bloeduitslag t,b,v darmkanker niet goed is.
De huisarts zei toen,ik zeg niet dat u darmkanker heeft,maar ik zeg ook niet,dat u het niet heeft.
Nou,ik hoef julie niet te zeggen,hoe we schrokken.
nu is het wel zo,de waarde is goed bij 5,maar bij darmkanker is het over de 20,en mijn vrouw heeft 11.
Het kan ook van een ontsteking komen of van poliepen.
Maar omdat de darmkanker in mijn vrouws familie zit,wordt het zekere voor het onzekere genomen.
En krijg ze 29 juni een darmonderzoek.
Dus het is weer afwachten,de Schildklierkanker is nog niet uitbehandeld of een andere soort sta alweer om de hoek.
De Internist gaf wel wat hoop,want hij zei,we prikken alleen op dat stofje,als we grote tijfels hebben.
Ook al zou het wel zo zijn,dan is er wel super vroeg bij.
Ze krijg nu ook een Gene onderzoek.
Dus spanning genoeg.
Maar ik voel me zeer gelukkig met mijn God.
Die ook nu weer bewijst,dat Hij voor ons zorgd,er gaat Hem totaal helemaal niets.
En hij geeft kracht naar kruis,hoe zwaar,dat van sommige van julie ook is.
Al deze noden hier vermeld roepen om de Wederkomst des HEREN.
Wat is deze topic toch goed.
Een topich,waar ook de Heiland zelf veel aan heeft.
Door dit Godsmiddel komen de berichten boven aan bij Hem,die niet alleen hoord ,maar ook alle moeite ziet,om het in Gods hand te leggen.
Ontvang allemaal Gods onmisbare Zegen,met vr gr Cornelis.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 jun 2006 23:42

Gerdien B. schreef:Willen jullie bidden voor mijn zus, haar man en kinderen?
De vader van mijn zwager is vanmiddag verdronken

:x ik lees het net op nu..
kweet hoe het voelt voor hen :|
wens hen heel veel sterkte vanuit Urk....en bidden word er zeker voor hen gedaan *door heel Urk*
Is het lichaam al geborgen?

@de rest: we bidden mee
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 jun 2006 18:14

Maaikje schreef:Zojuist kreeg ik deze mail:

Beste mensen,

Veel van jullie kennen Haythem, uit Jemen. Als asielzoeker in NL tot geloof gekomen en terug gekeerd. We hebben vaak over hem geschreven in onze nieuwsbrieven en onderhielden veel contact met hem, per mail, MSN en telefoon.

Vandaag kwam het schokkende bericht dat hij eergisteren gearresteerd is, in het bezit van lectuur, Bijbels cassettes etc., op weg naar contacten in een grote stad in Jemen. Inclusief zijn mobiele telefoon met veel namen en nummers van mensen in Jemen en daarbuiten.
Zojuist kreeg ik een email van Amerikaanse en NL werkers in Jemen, zij maken zich zeer ernstig zorgen omdat de beruchte geheime dienst van dit land hem nu heeft laten overplaatsen naar hun beruchte gevangenis.
Er worden pogingen gedaan om hem er, desnoods financieel, uit te krijgen maar tot nu toe heeft niemand hem mogen zien wat de vrees op marteling groeter heeft gemaakt bij de werkers daar.

IK WIL JULLIE VRAGEN VURIG TE BIDDEN VOOR DEZE BROEDER, OM BESCHERMING VAN ONZE HEMELSE VADER ZELF.Wil je daar tijd voor vrij maken. Dit land staat hoog op de lijst van vervolging en er is nauwelijks sprake van een ondergrondse kerk. Bid ook om veiligheid voor de werkers daar; hun auto etc. is bij de zaak betrokken.

Verbonden in de Here Jezus Christus,

Marijke en Jurjen

Werd ook in de kerk voorbede voor gedaan :)
me bidt.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”