Christenen bidden om kwaad af te wenden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 jun 2006 12:31

Dat valt wel mee; de meeste inbraken vinden overdag plaats.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2006 12:35

Ja, want dan verwacht men het niet. Ergo, Jezus komt terug op een tijdstip waarop men het zal verwachten. 8)

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 09 jun 2006 13:21

Gaarne on topic aub, alhoewel het topic reeds een aantal dagen geleden was.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2006 16:27

Raido schreef:
Smurffie schreef:
Serenity schreef:volgens de redenatie van de organisatie beschreven in de eerste post van dit topic zal dat dan DE dag moeten zijn waarop God zijn plannen uitvoert. Dus eigenlijk is het aannemelijk dat Jezus op 7 juli 2007 terugkomt!

Zodra het aannemelijk wordt, komt hij niet op die dag. Hij zal komen als een dief in de nacht..
Als niemand hem verwacht... dus als iedereen op de wereld een dag heeft waar op hij Hem verwacht komt Hij nooit terug? :shock:

Hm, vast wel, maar in díe zin, dat je het niet verwacht; Bijv. als jij vredig aan een boterham met pindakaas zit te knabbelen, genietend van het zonnetje. Begrijp je? :)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 09 jun 2006 16:36

yep, dan zal de hemel wegscheuren, dan verdwijnt de zon en wordt de maan rood als bloed.

Ik denk niet dat je dan nog trek hebt in een boterham. Vernietiging. Aardbevingen.

Het bankje in het park biedt dan weinig bescherming.

Maar dan sta je midden in het park te schreeuwen van blijheid en opluchting! Het einde is er! Eindelijk!
what the soul hides, blood tells

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 10 jun 2006 15:03

Serenity schreef:yep, dan zal de hemel wegscheuren, dan verdwijnt de zon en wordt de maan rood als bloed.

Ik denk niet dat je dan nog trek hebt in een boterham. Vernietiging. Aardbevingen.

Het bankje in het park biedt dan weinig bescherming.

Maar dan sta je midden in het park te schreeuwen van blijheid en opluchting! Het einde is er! Eindelijk!

Gisteren toevallig The Simpsons gezien? Homer was helemaal in de ban van een film die hij gezien had, Left Below (klinkt als....) , en begon ook allerlei eindtijdvoorbereidingen te treffen. De hele aflevering verliep verder natuurlijk geheel in stijl van de Simpsons; man, wat heb ik gelachen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 jun 2006 16:06

Serenity schreef:Maar dan sta je midden in het park te schreeuwen van blijheid en opluchting! Het einde is er! Eindelijk!

Bankjes in het park in de zon zijn ook leuk hoor, daar hoeft van mij niet perse een einde aan te komen.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 10 jun 2006 18:27

nee die dingen zijn boosaardig. Standbeelden van buitenaardse wezens, communicatiebakens. Net als tuinkabouters.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jun 2006 18:40

Net als tuinkabouters.

Sommige kaboutertjes zijn anders best lief! (Toch Ara?) 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jun 2006 18:58

maar je zou maar op de 6de van de 6de van 2006 te horen krijgen dat je jonge broertje leukemie heeft. En op zijn ziekenhuis kamer kom je ook steeds 666 tegen. Denk dat je dan toch iets anders over deze dag gaat denken ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 10 jun 2006 19:18

nou ik in het geheel niet. Ik zoek op vrijdag de 13e ook expres zwarte katten op, loop waar mogelijk onder ladders door.

Ik tart het lot, en bewijs dat het ****** is. En gebeurt er alsnog wat, dan lach ik me rot (al is lachen natuurlijk wel pijnlijk als je je been gebroken hebt). Weg met zulk bijgeloof. Ik zal het leren!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jun 2006 19:34

dat zei ik ook tot dit mijn vriendin overkwam. Dnek dat je toch wel even slikt en er wat meer over nadenkt als het je daad werkelijk overkomt.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 10 jun 2006 19:38

Ik kan me die reactie wel een beetje voorstellen..
Maar, het heeft niets met die datum te maken.
Dat breng je mij niet aan m'n verstand! Als er vervelende dingen gebeuren op vrijdag de 13e, dan is het ook normaal.
Ik ga echt niets achter al die datums enzo zoeken..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 10 jun 2006 19:39

nee, want ik minacht het. Je bent elk moment van de dag kwetsbaar. Een eenvoudige stomme dag met een doodgewoon getal is niet kwaadaardig. Misschien dat de "goden" je even op je nummer zetten vanwege het tarten van het lot, maar het heeft niets met de dag te maken.

Als mij iets overkomt (en ja ik ben op een vrijdag de 13e op straat geklapt en heb m'n kin opengehaald) dan heb ik pech gehad, maar ik lach om vrijdag de 13e als zijnde een ongeluksdag. Er gebeuren op andere dagen meer ongelukken dan op vrijdag de 13e. Statistisch gezien. (of dit klinkt eigenlijk stom, want dat is logisch, laat ik het zo zeggen: op vrijdag de 13e gebeuren er niet meer ongelukken dan op welke willekeurig andere dag).
Of eigenlijk toch wel, want er zijn vast veel mensen die op zo'n dag extra goed opletten, en dan niet losjes door het leven gaan maar krampachtig proberen alles te controleren, en daardoor juist meer fouten maken, zodat er meer ongelukken gebeuren.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jun 2006 19:44

Ze zegt ook niet dat het aan die dag ligt, maar wel komen ze steeds dat getal nu tegen. Lijkt me logisch dat je dan toch wel meer over nadenkt.

Terug naar “Archief”