Mijn vriendin is zwanger en word bedreigd.. :'(

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 24 aug 2003 18:09

Ja, het klinkt nog niet echt lekker inderdaad.

Maar ik denk dat het belangrijkste is dat jij er voor haar blijft zijn. Dus gewoon ondanks de situatie aandacht voor haar hebben. En dat ze dus weet dat wanneer het nodig zou zijn, ze bij je terecht kan. En nu natuurlijk niet te veel negatieve dingen zeggen wat een breuk tussen jullie kan veroorzaken.

Jardena
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jardena » 03 sep 2003 21:35

Misschien is dit niet de ware aard van deze jongen maar voelt hij zich bedreigt omdat zijn familie dit niet accepteert. Marokanen leven in heel hechte gemeenschappen met elkaar, daar wordt veel gebabbelt en geroddelt, dit soort gebeurtenissen betekenen schande voor de familie, en als jij in die cultuur je familie te schande maak, kan dat je knap duur komen te staan.
Ik heb een klasgenootje gehad (een marokaanse) die zwanger raakte van een nederlandse jongen, zwangerschap voor het huwelijk betekend voor een marokaans meisje ook een enorme schande voor haar familie. Uit wanhoop heeft ze zelfmoord gepleegd (omdat in haar cultuur abortus geen optie was)..........Ik bedoel hiermee te zeggen, dat je niet moet vergeten dat deze jongen, ondankt dat het fout is, uit wanhoop zo kan handelen en bedreigen.
Ik hoop dat je vriendin de mogelijkheid krijgt er met deze jongen over te blijven praten (misschien naarmate de zwangerschap vordert, ziet hij in dat hij verantwoordelijk is voor zijn daden) misschien kunnen zij dan voor de toekomst regelingen treffen.
Ik bid voor je vriendin dat God haar kracht geeft in deze onwijs moeilijke periode, maar niet alleen kracht, ook dat ze God mag vinden en op hem mag vertrouwen zodat haar angst voor deze jongen verdwijnt. Ook bid ik voor jou dat je haar in deze periode en de tijd die volgt tot steun mag zijn, en dat je er zelf mee om kan gaan en er niet onder bezwijkt.

God Bless All Of You
Unaware, I have been unfair
I've been unfit for blessings from above
But even I can see The sacrifice You made for me.
To show that I have never been unloved
It's because of you, And all that you went through
I know that I have never been unloved"

Agnita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agnita » 17 sep 2003 15:38

Helaas, ze heeft de zwangerschap laten afbreken :(

Ze zag het (naar eigen zeggen) echt helemaal niet meer zitten..
Agnita

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 sep 2003 18:00

Agnita schreef:Helaas, ze heeft de zwangerschap laten afbreken :(

Ze zag het (naar eigen zeggen) echt helemaal niet meer zitten..

:cry:
God hebbe zijn/haar ziel...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 27 sep 2003 00:12

Ik heb het hele verhaal gelezen..

Wat erg, een meisje meegetrokken door de Marokaanse cultuur.. (moslim?) verliefd, is zwanger word mishandeld, gaat toch trug naar haar vriend, laat haar zwangerschap afbreken.

Dan denk je wat gebeurd er eigenlijk in deze wereld en het erge is wat kunnen we eraan doen. Natuurlijk kunnen we bidden. Maar verder, eigenlijk niks

Agnita ik wens jou en je vriendin heel veel sterkte en ik hoop echt dat die jongen goed voor d'r is.

Terug naar “Archief”