Christenen bidden om kwaad af te wenden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 08 jun 2006 22:47

kurtyo schreef:Dat is niet spotten, dat is een grap maken.

ik hou niet van zulke grappen. dus.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jun 2006 23:48

Dus is het spotten?

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 09 jun 2006 06:51

ik wil trouwens wel even weten welk deel van mijn post dan "spotten" was. Of dat over dat "spreekwoordelijk terugkomen van Jezus" ging of over dat "het zal me een dag wezen".

Eigenlijk snap ik dat "spotten" bij allebei niet. Bij het eerste meer dan het tweede, dat wel.
what the soul hides, blood tells

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 09 jun 2006 07:55

Corine schreef:

Dan heb jij een probleem, niet hij. Want spotten is het niet.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 09 jun 2006 09:52

kurtyo schreef:
Corine schreef:

Dan heb jij een probleem, niet hij. Want spotten is het niet.

Dat vind jij. Verder heb ik geen probleem want over van mening verschillen heb ik nog nooit een probleem gemaakt.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 09 jun 2006 09:58

Serenity schreef:ik wil trouwens wel even weten welk deel van mijn post dan "spotten" was. Of dat over dat "spreekwoordelijk terugkomen van Jezus" ging of over dat "het zal me een dag wezen".

Eigenlijk snap ik dat "spotten" bij allebei niet. Bij het eerste meer dan het tweede, dat wel.

Over het zal me een dag wezen. Daar heb je wel gelijk in natuurlijk, maar dat "hehe"ervoor, dat kwam bij mij over alsof je er lacherig over deed. Thats it.

Et kurt en ara: Kan een van jullie me uitleggen waarom iets geen spotten is terwijl ik dat wel vind. Kun je over spotten geen mening hebben? Wat ik spotten vind vinden jullie uiteraard geen spotten, maar ik had ook niet anders verwacht gezien ik jullie een beetje ken als respectievelijk "geen practiserend christen" en "iemand die altijd de onderste gedachte uit je opmerkingen boven wilt halen".

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2006 10:11

Volgens mij is het wel of geen praktiserend christen zijn hier niet zo relevant, en de diepste gedachte uit iemands opmerkingen halen lijkt me wel verstandig als je er een oordeel over wilt vellen. :)

Enfin, van Dale omschrijft spot als 'minachtende humor' en alhoewel het een lichtvoetige opmerking was kan ik er geen minachting voor God of de laatste dag in ontdekken. Vandaar.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 09 jun 2006 10:29

Wat Aragorn zegt! Het gaat niet over 'wat je spotten vindt'... Er is een vaststaande definitie van spotten, dat heeft niet zozeer met meningen te maken:

spot·ten1 (onov.ww.)
1 zich met belachelijk makende of oneerbiedige scherts uiten

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 09 jun 2006 11:04

kurtyo schreef:Wat Aragorn zegt! Het gaat niet over 'wat je spotten vindt'... Er is een vaststaande definitie van spotten, dat heeft niet zozeer met meningen te maken:

spot·ten1 (onov.ww.)

en dat vind ik het. dus.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2006 11:06

Ja, en ik vind dat het asfalt heir in de straat imponerende veelkleurige bloempatronen vertoont, dat de bus op de rails rijdt en dat Sinterklaas bestaat.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 09 jun 2006 11:07

Aragorn schreef:Ja, en ik vind dat het asfalt heir in de straat imponerende veelkleurige bloempatronen vertoont, dat de bus op de rails rijdt en dat Sinterklaas bestaat.

Dat mag.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 09 jun 2006 11:08

Hoewel ik nu enigzinds verontrust ben of je niet bij de buren langs ben geweest..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 09 jun 2006 11:46

Corine schreef:
kurtyo schreef:Wat Aragorn zegt! Het gaat niet over 'wat je spotten vindt'... Er is een vaststaande definitie van spotten, dat heeft niet zozeer met meningen te maken:

spot·ten1 (onov.ww.)

en dat vind ik het. dus.

Maar dat ís het niet. Het was een lichtvoetige opmerking - zoals Aragorn al aangaf.

licht·voe·tig (bn.)
1 niet al te serieus => zorgeloos

Ik snap werkelijk niet waarom mensen altijd zo verkrampt met god, bijbel, satan, de laatste dag, hun geloof, etc. omgaan. Wat is het nut? Het maken van een grap of een lichtvoetige en speelse opmerking heeft niets te maken met een gebrek aan eerbied of het belachelijk maken van god. Eveneens was het geen oneerbiedige scherts.

En nee, ik leg mijn mening niet op. Over feiten is niet al te veel discussie mogelijk.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 jun 2006 12:17

Smurffie schreef:
Serenity schreef:volgens de redenatie van de organisatie beschreven in de eerste post van dit topic zal dat dan DE dag moeten zijn waarop God zijn plannen uitvoert. Dus eigenlijk is het aannemelijk dat Jezus op 7 juli 2007 terugkomt!

Zodra het aannemelijk wordt, komt hij niet op die dag. Hij zal komen als een dief in de nacht..
Als niemand hem verwacht... dus als iedereen op de wereld een dag heeft waar op hij Hem verwacht komt Hij nooit terug? :shock:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2006 12:18

Er zijn natuurlijk ook altijd mensen die 's nachts dieven verwachten. :clown:

Sterker nog, 's nachts verwacht je ze eerder dan overdag, want de nacht is een geëigende tijd voor dieven. :)

Terug naar “Archief”