Ook de ggin heeft er een student bij! Hij komt uit Barneveld, meer weet ik ook niet.
Toch fijn voor de ggin!
Moderator: Moderafo's
De kerkenraad is ook min of meer de vertegenwoordiging van God op aarde, ze moeten dus de roeping van de persoon en de oprechtheid van zijn wedergeboorte toetsen aan het Woord.Dat is idd de vraag... ik weet ook niet hoeveel aanmeldingen er zijn... en waarom mensen worden afgewezen. Ik kan me echter wel indenken dat ze streng beoordelen.... Hoe ik daarbij kom? Tja...
Raido schreef:De kerkenraad is ook min of meer de vertegenwoordiging van God op aarde, ze moeten dus de roeping van de persoon en de oprechtheid van zijn wedergeboorte toetsen aan het Woord.Dat is idd de vraag... ik weet ook niet hoeveel aanmeldingen er zijn... en waarom mensen worden afgewezen. Ik kan me echter wel indenken dat ze streng beoordelen.... Hoe ik daarbij kom? Tja...
En ja, dat is streng (imho terrecht).
Marnix schreef:Op zich heb je gelijk. Toch vraag ik me wel eens af:
Stel dat de 12 discipelen als ze op het punt staan apostel te worden, voor het curatorium waren verschenen. Hoeveel van de 12 zouden er dan zijn aangenomen? Vast niet alle 12. Petrus zou te loslippig en koppig zijn, Thomas zou te kleingelovig zijn etc, weer een ander zou een te twijfelachtig verleden (tollenaar) hebben etc.
In hoeverre kan je zoiets dan beoordelen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten