Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 jun 2006 17:27

Heb ik met mijn unit hoofd gesproken over de hoeveelheid weekenden dat ik moet werken zegt ze oa:

Tja de roosteraar roostert gewoon volgens het CAO en:
Je moet maar geluk hebben als je wilt ruilen met andere leerlingen en:
Het is niet anders....

Wat een vervelend nest is het!!!! Kan dr echt niet uitstaan!!!!! maarja nog 3 maanden :roll: :x

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 jun 2006 17:33

Wat zei je tegen haar: tis jouw rooster zeker niet!!
Als het haar rooster was geweest dan had ze wel anders gepiept.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 jun 2006 17:40

tja zij wil vakantie terwijl het niet aangevraagt was en ja hoor, het kan allemaal!!!!!!!!!!!!

Ook het waarnemend unithoofd verteld 'even' tegen mijn klasgenoot dat zij haar nachtdiensten over MOET nemen omdat zij zo nodig een feestje moet geven ivm diplomering 2 dagen ervóór!!!!!!!!! Stelletje achterbakse vrouwen zijn het, je krijgt mij niet snel boos, maar als ik hen zie gaat mijn bloed bijna koken van woede omdat je zo machteloos bent! en ze heeft gelijk: het is volgens CAO geroosterd! Je kunt dus niets beginnen!!!! :roll: :x :?

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 08 jun 2006 17:45

bleh wat vervelend lammetje! succes nog die 3 maanden :?

zit zelf ook met een groot probleem, school heeft 9 stageplaatsen in de AGZ tekort...de overige AGZ plaatsen zijn ook maar 14 ziekenhuisstages waarvan 5 in het buitenland, verder hebben ze ook maar MGZ en GGZ stages bij de AGZ stages ingedaan, echt heel erg balen...ze hebben nu al gezegd dat als we zelf niks vinden er 9 van ons zijn die dus studievertraging op gaan lopen :x zelf heb ik al in wat ziekenhuizen gesolliciteerd maar nergens zijn er nog plaatsen :|
kbaal er heel erg van!!
PaSaP Hoogh!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 jun 2006 17:58

*herkent het probleem*
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 08 jun 2006 22:20

Pfoe, gelukkig zijn ze bij mij in het ziekenhuis wat 'leerling-vriendelijker'.

Je staat soms echt nergens als leerling...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jun 2006 11:55

gelukkig zijn ze dat in de stichting waar ik werk ook en heeft een leerling evenveel rechten als een gediplomeerde. Was in het begin echt wennen! Omdat ik het eerst ook anders ervaarde!. Nu durf ik gewoon te zeggen waar het op staat!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jun 2006 19:01

@ linde: hoe lang moet je stage lopen? Waar ik werk doen ze vaak niet zo heel erg moeilijk, als je niet wilt verdienen iig :wink: want stagaires krijgen volgens mij echt 1 euro per uur ofzo :shock: :? maarja das wel vlakbij R'dam...

(we hebben personeels tekort op veel afdelingen en ook geldgebrek dus gediplomeerde aannemen lukt niet, maar het werk moet wel gedaan, misschien is het wat maar volgens mij ist een beetje ver weg voor jou :oops: )

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 09 jun 2006 19:22

20 weken, en het boeit me niet hoever het is mits er beetje makkelijk woonruimte te vinden is :wink:
PaSaP Hoogh!!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 15 jun 2006 09:46

Je zou nog in dirksland kunnen komen werken, er zijn in de zusterflat nog wel een paar plaatsen leeg. Oa in mijn flatje :lol:
Is een heel klein ziekenhuis,maar wel heel gezellig. Er komen vaak leerlingen overal vandaan om stage te lopen bij ons in het ziekenhuis.

En als ik richting rijssen moet kun je mee rijden!
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 jun 2006 10:08

Hé, Kipje18, werk jij in Dirksland? Op welke afdeling?
(Ik kom daar uit de buurt, dus ken wel wat 'zustertjes', maar dan vooral degenen die ook van oorsprong van Flakkee komen.)

Inderdaad een klein ziekenhuis hè. Hoe ervaar jij 'van binnenuit' de kwaliteit van (m.n.) de behandeling door de artsen? Ik vind het opvallend dat het ziekenhuis altijd goed scoort op patiëntzorg (door de verpleegkundigen), maar dat je op 't eiland vaak onvrede tegenkomt over de diagnosestelling en behandeling/operaties door de artsen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 15 jun 2006 11:35

kipje18 schreef:Je zou nog in dirksland kunnen komen werken, er zijn in de zusterflat nog wel een paar plaatsen leeg. Oa in mijn flatje :lol:
Is een heel klein ziekenhuis,maar wel heel gezellig. Er komen vaak leerlingen overal vandaan om stage te lopen bij ons in het ziekenhuis.

En als ik richting rijssen moet kun je mee rijden!

Ik vrees (Zoals in elk ziekenhuis) dat de beschikbare plaatsen wel bezet zullen zijn...maar dirksland zou wel leuk zijn ja :wink:
PaSaP Hoogh!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 jun 2006 14:44

zou je een adres kunnen pb'en?

overigens..mijn tante werkt sinds kort ook in het ziekenhuis, in Dirksland
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 18 jun 2006 21:22

Ik werk op de short stay afdeling, vind ik een super gave afdeling.

Ik vind dat er in het ziekenhuis geen groot verschil is tussen arts en verpleegkundige. Tegen over patiënten is het heel wisselend, je hebt inderdaad patiënten die weglopen met de artsen en die heel tevreden zijn over de manier van werken en behandeling. Maar je hebt ook mensen waarbij alles wat fout kan gaan dan ook juist fout gaat. Maar ik denk dat je dat in alle ziekenhuizen wel hebt.

Ik heb pas een onderzoek gehouden voor mijn opleiding onder patiënten over de voorlichting die ze krijgen van arsten voor een operatie en onderzoeken. Hieruit was gebleken, dat de patiënten over het algemeen heel te vreden waren.
Vaak is het dan zo dat patiënten alleen maar goed invullen, maar na doorvragen zijn er altijd wel kleine dingen waar mensen tegen aan lopen.

(ik heb gelukkig niet meegemaakt dat er een patiënt kwam voor een heup operatie en dat hij zonder been terug kwam) :wink:
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jun 2006 10:04

ik heb eigenlijk tot vrijdag vrij. Maar ga gezellig met een leuke collega de nacht in belde net naar mijn afdelingshoofd ze vond het gelijk goed mag de uren opschrijven en krijg zondag lekker vrij!!!

Terug naar “Archief”