Tijdens gebedskring met vrienden had ik hiervoor gebeden, en gelijk de volgende dag kwam er een keigoed gesprek over. Ik loop stage op een (nietchristelijke) behandel groep autistische jongens. Ze hebben een gemiddelde intelligentie, maar wel autistisch.
Toen we een keer MTV (

Vandaag kwam een jongere daar weer op terug, het houd hem blijkbaar bezig. Hij vroeg mij keidirect: Als ik zo doorga, ga ik dan naar de hel?
En daar zat ik dan. Wat zeg je dan?
Ik geloof dat de Bijbel van voor tot achter waar is, dat God heilig, rechtvaardig barmhartig en liefdevol is. Jezus zegt: 'Niemand komt tot de Vader dan door mij'.
Maar ik zit daar tegenover die jongen, supermoeilijke maar tegelijk superleuke gast. Kben echt van hem gaan 'houden' in de afgelopen maanden. En ik vertel hem dat hij naar de hel gaat als hij zo doorgaat. Dat voelde echt verschrikkelijk... wreed ofzo

Ik ging gewoon twijfelen aan de waarheid van wat ik zei.
Is dit verleiding van satan, die mij minder radicaal wil maken? Onderschat ik Gods liefde als ik zeg dat hij naar de hel gaat?
Onderschat ik Gods rechtvaardigheid en heiligheid als ik nee zeg?
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen. Ik hoop dat jullie tips hebben om hier mee om te gaan. Of bemoediging, of Bijbelteksten die mij kunnen helpen een goede houding te bepalen.