Christenen bidden om kwaad af te wenden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Christenen bidden om kwaad af te wenden

Berichtdoor Optimatus » 05 jun 2006 12:42

Uitgegeven: 5 juni 2006 10:42

AALSMEER - Zeker tweeduizend Nederlandse christenen zullen maandag van 18.00 uur tot en met dinsdag 18.00 uur God aanbidden. De christenen doen dit om op 06-06-06 de kwade krachten van de duisternis een evenwicht te bieden.

Voor satanisten en andere geloven in donkere krachten is 666 het getal van de duivel, en 6 juni 2006 dus de dag om hun plannen in uitvoering te brengen.

Dag van Krachtige Aanbidding

Mathijs Piet van Ambassadors Ministries, de organisatie achter de wereldwijde dag van Krachtige Aanbidding, verwacht dat op zeker vijftig plaatsen in Nederland christenen bij elkaar komen om te bidden tot het goede. "De duisternis gebruikt deze dag om dingen in de wereld te lanceren, zoals The Omen, een film over het duivelskind, die het kwaad dinsdag uitbrengt. Met onze tegenactie willen we wat zij doen niet tot stand laten komen."

Wereldwijd doen 21 landen mee aan de dag van de Krachtige Aanbidding. Aan de gebeden nemen voornamelijk protestanten deel. De actie begint maandag om 18.00 uur omdat volgens de joodse telling de nieuwe dag op dat tijdstip begint.

Plannen Lucifer

Volgens de organisatie is het aannemelijk dat satan dinsdag zijn plannen probeert uit te voeren. "De duivel heeft 6 juni 2006 hoog op zijn agenda van vernietiging staan. De krachtigste machten van de duisternis bijvoorbeeld satanisten, vrijmetselaars, wicca, New Age en heksen zullen proberen om de plannen die Lucifer met de wereld heeft op die dag te verwezenlijken", zo staat op de internetpagina van Ambassadors Ministries te lezen. Volgens hen wil de duivel alle macht op aarde naar zich toetrekken.

Bron: www.nu.nl

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 jun 2006 13:27

mag ik even heel hard lachen?

Satan die op dinsdag 6 juni zijn boosaardige plannen uitvoert?
dat heeft ie dan op 6 juni is het jaar 6 na Christus ook gedaan, en op 6 juni 1006, en hij zal dat op 6 juni 3006 weer doen, en...

Een paar feitjes:

1. de schrijfwijze bevat een fout
De christenen doen dit om op 06-06-06 de kwade krachten van de duisternis een evenwicht te bieden.

als je dat letterlijk opvat, staat daar 6 juni in het jaar 6. Een correcte schrijfwijze zou moeten zijn 06-06-2006. Maar omdat we te lui zijn om 2 karakters erbij te schrijven maken we er maar 06-06-06 van. De schrijfwijze is al fout.

2. een datum/getal is maar een getal, en krijgt alleen kracht als je het dat geeft.
de jaartelling is ook maar ingesteld. Wat als ze 5 maanden hadden in een jaar i.p.v. 12? Klinkt onlogisch vanwege de seizoenen, maar gesteld dat we 5 maanden zouden hebben? Dan was een zesde maand nooit mogelijk geweest. Kwestie van afspraak. Datum/jaartelling is relatief.

3. misinterpretatie van het getal van het Beest.
het getal van het beest is zeshonderd zes en zestig, niet zes-zes-zes (lees: 3 losse zessen aan elkaar geplakt. Hetzelfde geldt voor de streepjescode. Het zijn geen afzonderlijke zessen, maar het is een getal van zeshonderd zes-en-zestig.) In de basis heeft deze bewering dus al gefaald.

Volgens de organisatie is het aannemelijk dat satan dinsdag zijn plannen probeert uit te voeren. "De duivel heeft 6 juni 2006 hoog op zijn agenda van vernietiging staan.

hm die organisatie kent Satan's agenda wel heel goed. Hoe zou dat toch komen...

oh ja, en het is juist goed als Satan alle macht naar zich toetrekt. De antichrist moet de aarde verenigen voordat het einde komt. Als je gaat voorkomen dat Satan zijn plannen uitvoert, werk je immers Gods plannen ook tegen?
Trouwens, Gods plannen gaan sowieso wel door, dus bidden tegen 6 juni 2006 is zinloos ;)

Dingen als wicca hangen sterk naar symbolisme, dat is waar. Maar de redenering die die "christenen" gebruiken hangt meer naar foutief en kinderlijk symbolisme.

Ik snap ze niet, echt niet. :|
Laatst gewijzigd door Serenity op 05 jun 2006 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
what the soul hides, blood tells

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jun 2006 13:34

En trouwens, de duivelen zullen wel raar op hun neus kijken als Jezus morgen terug komt, denken jullie ook niet? :wink:

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 jun 2006 13:38

eigenlijk ga ik meer vanuit dat die organiserende christenen op hun neus staan te kijken, denk je ook niet?
ik heb vaak het gevoel dat zulke mensen die zich zo storten op allerlei anti-antichristelijke dingen zo voorbij gaan aan de terugkomst van Christus, dat als het er op aankomt ze eigenlijk verwachten dat het niet tijdens hun leven gebeurt. Het is zo gericht op Satan zelf en op de tijd tussen nu en de wederkomst, dat ze het einddoel (de terugkomst zelf) uit het oog verliezen, en misschien zelfs onbewust niet meer geloven.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 05 jun 2006 13:41

inderdaad serenity, het lijkt wel alsof ze meer met satan bezig zijn dan met Jezus zelf ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 jun 2006 13:44

Nah, dan zullen beiden raar op hun neus kijken :)
Ik maak me er iig totaal niet druk om. 666 heeft voor mij geen enkele betekenis.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 jun 2006 13:54

De krachtigste machten van de duisternis bijvoorbeeld satanisten, vrijmetselaars, wicca, New Age en heksen zullen proberen om de plannen die Lucifer met de wereld heeft op die dag te verwezenlijken

de krachtigste machten van de duisternis zijn de gevallen engelen (demonen) zelf. En wie of wat is "de duisternis". Wat is de definitie van "de duisternis"? De gevallen engelenwereld? Satan zelf?
En de opsomming geeft een overzicht van de "aardse volgelingen", die zelf geen macht hebben, maar die die macht krijgen van de demonen :)

En wie of wat is Lucifer? Staat volgens mij nergens in de (officiele) grondtekst van de bijbel. Daar waar het vertaalt staat ergens in het Oude Testament staat het woord zelf niet in de grondtekst naar mijn weten. Het schijnt een Rooms-Katholiek Middeleeuws verzinsel te zijn.

Ik snap ze nogsteeds niet. Kan iemand het me uitleggen waarom mensen zonder na te denken heksenjacht-achtige taferelen uit gaan voeren zonder een gegronde reden?
Ik ken verhalen genoeg van christenen die buiten staan bij een gebouw waar een paranormale beurs gehouden wordt. Dat bidden verstoort het "werk" wat ze daar binnen doen.

Maar zulke "dagen van Satan" die uitgekozen worden door die organisaties zelf (ik heb zelf nog geen enkel plan gezien van "duivelaanbidders" om op 6 juni eens flink de bloemetjes buiten te zetten) om te gaan bidden tegen vermeende operaties van Satan vind ik erg overdreven. Misleiding. Zand in de ogen strooien vind ik dat. Vast goed bedoeld, maar ik zie het nut er niet van in. Het is maar een datum, en Satan lacht zich slap. Mijn "kennis van de duisternis" is naar mijn mening goed genoeg om te weten dat 6 juni 2006 echt geen "dag der dagen" is.

Walpurgisnacht is een ander verhaal, maar zelfs daar zet ik mijn vraagtekens bij. De "satanische" feestdagen zijn bekend, en 6 juni 2006 hoort daar toch echt niet bij. Slechts een datum aangewezen door overbezorgde christenen.

Waar nog bij komt dat "satanisme" en "satanisten" nog minder met Satan te maken hebben dan men denkt. Satanisten geloven niet eens in Satan. Duivelaanbidders is een andere zaak. Maar ja, "satanisten" worden als eerste genoemd in de opsomming. Ik zal het dan wel fout hebben. :D

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 jun 2006 15:30

Serenity schreef:eigenlijk ga ik meer vanuit dat die organiserende christenen op hun neus staan te kijken, denk je ook niet?

Waarschijnlijk gebeurd er gewoon helemaal niks, en dan hebben die Christenen toch het idee van "Nou, dankzij ons is er maar mooi niks gebeurd." :mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 jun 2006 15:34

En natuurlijk zitten de vrijmetselaars ook weer in het complot. Nou is mijn vader toevallig vrijmetselaar. Ik zal hem eens bellen en vragen wat precies de plannen zijn.

Nu weer even serieus. Het is toch fantastisch dat mensen anno 2006 zich nog steeds vastklampen aan de vooroordelen uit 1006.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 05 jun 2006 15:53

1666... great fire in Londen toch?
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 jun 2006 16:21

als Al-Qaeda een terroristische aanslag doet op dinsdag 6 juni 2006, dan is de link snel gelegd: Al-Qaeda is satanisch, en Bin-Laden is de antichrist!

Edelweiss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Edelweiss » 05 jun 2006 16:36

Zou de antichrist echt zo'n persoon zijn dan? :oops:

Edelweiss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Edelweiss » 05 jun 2006 16:36

TKF schreef:1666... great fire in Londen toch?

Er gebeurt allicht íets in zo'n jaar... ik denk niet dat dat expres gedaan werd

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 05 jun 2006 16:54

In 1665 gingen er zo’n 70.000 mensen dood aan de pest, en in 1666 verwoeste de grote brand 4 dagen lang bijna de hele city (het oudste deel van Londen.)
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 jun 2006 17:51

Er zijn genoeg jaren waar ook rampen in gebeurd zijn die niks te maken hebben met zessen.

Terug naar “Archief”