Hoe leg ik de Drie-Eenheid uit aan een moslim?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 jun 2006 12:36

Wullimpie schreef:
Serenity schreef:ik vind dat je met "politiek leider" iets teveel speculeert...

Ik moest denken aan Bush. :mrgreen:

waarom bush?

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 jun 2006 12:41

Yael schreef:
Wullimpie schreef:

Ik moest denken aan Bush. :mrgreen:

waarom bush?

Ik las het en ik dacht "bush". :mrgreen:
Je begrijpt hopelijk dat het een ietswat luchtige opmerking van mijn kant was, en dus absoluut niet serieus.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 jun 2006 12:44

Ik weet dat het niet serieus bedoelt was. :wink:
Maar vind het altijd opmerkelijk dat er vaak aan USA gedacht wordt.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 02 jun 2006 12:51

salty schreef:

Het zal zeker een politiek gebeuren zijn !

zulke dingen verwachten wij, wij zien de tekenen van de tijd
De vijgeboom - bloeit.

daar ben ik het mee eens, al wil ik niet teveel conclusies gaan trekken, want dat gevaar bestaat en veel mensen concluderen teveel en zien overal de antichrist in. Misschien dat het iets politieks is, wie weet een soort Verenigde Naties (maar ja verenigen... beslissen... ze doen maanden over een besluit wat ik in 3 dagen kan doen, maar ja hoe meer zielen hoe meer ellende qua besluiten).

Misschien een geest van de tijd, maar waarschijnlijk inderdaad iets politieks, letterlijk of figuurlijk.
what the soul hides, blood tells

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 02 jun 2006 13:24

Je hoeft ook geen conclusie te trekken. Als je in de Messias bent dan zul je kennis krijgen.
Zijn schapen zullen ZIjn stem herkennen. Degenen die niet in Hem zijn zullen achter de verkeerde aanlopen.
Wij hoeven dus niet te speculeren omtrend de exacte tijd

maar als je de profetieen gelooft besef je dat we in interressante tijden leven.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 02 jun 2006 13:38

hm ja en nee...
profetie-en of geen profetie-en, je zal begrijpen wat ik bedoel als ik het volgende stukje citeer:

Zowat 2000 jaar vóór Christus schreef een Egyptische priester: ‘Wij zijn in de afgelopen jaren wel diep gezonken. De kinderen denken er niet meer aan hun ouders te gehoorzamen. Het einde van de wereld is nabij!’
Omdat de zoveelste voorspelling van het einde van de wereld (toen al!) niet uitkwam, schreef de dichter Hesiodus uit Klein-Azië (700 vóór Christus): ‘Er is wat dat betreft geen hoop meer voor ons volk, als ik denk aan de lichtzinnigheid van het opgroeiende geslacht. De jeugd tegenwoordig is onuitstaanbaar, wijsneuzig, hard en koud. Toen ik zelf jong was, leerde ik dat wij ons behoorlijk moesten gedragen en dat wij eerbied voor onze ouders moesten hebben, maar tegenwoordig weten jonge mensen alles beter en hebben zij het hoogste woord.’

Weer wat later, zowat 450 vóór Christus, schreef Socrates: ‘Onze jeugd heeft een sterke aanhang naar luxe, heeft slechte manieren, heeft minachting voor het gezag en heeft geen eerbied voor ouderdom. Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders voortdurend tegen. Zij praten luid en hinderlijk in gezelschap, zij smakken bij het eten en zij tiranniseren hun leraren.’ Blijkbaar zijn wij er in al die tijd nog niet veel op vooruitgegaan. De tijden veranderen vlug, bij mensen ligt het blijkbaar anders. Wellicht ligt het einde van de wereld nog niet direct in het verschiet.""

maar of het nu 2 minuten of 2 miljoen jaar duurt, ik geloof de profetie-en en weet dat de tijden donker zijn.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 02 jun 2006 14:45

volgens de profetieen die in de HS staan zullen de tijden nog veel donkerder worden.Ik hoef wat dat betreft niet optimistisch over te komen.....
Het verschil met zon uitspraak uit Egypte en de Bijbelse profetiieen dat ze allemaal in het licht moeten worden gezien van de Belofte en het handelen van Ha Shem met Israel.
Jeruzalem zal de issue worden in het bereiken van de zgn wereld vrede.
Ook in Europa zijn er veel mensen die vinden dat Israel en het jodendom de wereldvrede in de weg staat. Iran denkt nu dat zij de wereld een betere plaats kunnen maken als het verschijnsel Israel van de kaart is. Jeruzalem zal de plaats worden waar het in de eindtijd allemaal om zal draaien. en om het probleem op te lossen zal de leugenprofeet- valse messiah een schijnvrede maken en zijn zetel maken op deHeilige Berg.Iedereen zal in zijn systeem moeten geloven en als de banei Israel dat weigeren zal hij ze als vijand zien en hun met harde hand en grote legers willen dwingen, dit zijn de vooruitzichten waarover geschreven is, wannneer dit precies zal gaan plaatsvinden is nog onbekend.

Maar daar geloven we dus wel in. En zo met het computer tijdperk en de wapens van massa vernietiging lijkt de profetie niet zo heel erg " uit de lucht gegrepen".
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 02 jun 2006 16:03

ik heb wel eens ergens gelezen dat de generatie die Israel weer ziet ontstaan het eind mee zal maken. Welnu: oprichting van de staat Israel: 1948... hoe lang leeft een generatie nu? 70-80 jaar? In ieder geval zit je daarmee rond de 2030-50 zeker wel.

Het leuke is: er is een graancirkelformatie die ons zonnestelsel uitbeeldt (althans ons deel ervan, van de zon tot de gruisringen). Precies in de "ring" om de zon waar onze aarde hoort te zijn, mist de cirkel van de aarde. Ze hebben de afmetingen en de standen van die formatie geprojecteerd op het zonnestelsel, en de eerstvolgende keer dat het zonnestelsel in die stand staat is 30 augustus 2033 :D
Geniaal.
Afbeelding
deze dus.
2033 ligt ongeveer in die indicatie van 1948+1generatie=de generatie die het einde meemaakt. Het wil dus niet zeggen dat Jezus op 30 augustus 2033 terug zal komen, maar het indicates dat de aarde er op 30 augustus 2033 niet meer is.
En als men heel symbolisch gaat doen, en even niet let op enkele losse feiten zoals het feit dat Jezus niet precies in het jaar 0 is geboren maar 6 jaar ervoor, dan zal je zien dat het dan precies 2000 jaar geleden is dat Jezus aan het kruis stierf, ten hemel voer of wat dan ook. Jezus werd 33 jaar. Tja, erg overduidelijk. En eigenlijk zo overduidelijk dat het niet meer serieus te nemen is. En de bijbelse manuscripten vertellen ons dat we geen tijdstip kunnen uitrekenen (lees: het heeft geen zin om te gaan speculeren). Maar het is wel een leuke wetenschap :P

Trouwens, er is natuurlijk nog dat flauwe geintje dat Jezus nooit terug kan komen als er elk moment van de dag ergens op de wereld wel een christen is die Jezus terug verwacht. Want Hij komt als een dief in de nacht, en op een moment dat niemand het verwacht. Dus als we met z'n allen flink gaan "verwachten", dan kan Jezus nooit terugkomen ;)

Maar goed, dat is allemaal niet ter zake als het gaat om moslims. Eens zal daar het einde komen. Ik heb me daar niet zo in verdiept, maar heeft de Islam ook gedetailleerde apocalypse-beschrijvingen?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jun 2006 18:12

Serenity schreef:weinig tot niets lijkt me. Isa was een belangrijke profeet, geen "messias".

(Surah Al- Imraan:45)
Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, Allah geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, geëerd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.

Asalaam Aleikum broeder,
Nu je het trouwens over de Mahdi hebt, is dat trouwens niet iets wat bij de Shiëten voorkomt en niet bij de Soennieten? Klopt het dat Shiëten hem als de Messias zien? Of zien Shiëten Isa (vrede zij met hem) als Imam Mahdi? Klopt het dat Ahmadinneyad zichzelf probeert te profileren als Imam Mahdi?

Denk je eens in, dat die laatste zin klopt... Dat is die kerel nog enger dan ik dacht.

Terug naar “Archief”