Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mei 2006 19:34

er is van alles gedaan en aangedragen ook de dokter en een decubitus verpleegkundige zijn er mee bezig geweest. maar mevr wilde niet luisteren en vond dat allemaal niet nodig.
totdat het te laat was toen moesten we wel vanalles gaan regelen en toen ging ze wel op de rechterzij liggen.
En wij kunnen geen mensen dwingen! werk in de thuiszorg en als iemand iets niet wil kunnen wij het ook niet doen. Hoe moeilijk het soms zo is.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 mei 2006 22:18

liefie schreef:er is van alles gedaan en aangedragen ook de dokter en een decubitus verpleegkundige zijn er mee bezig geweest. maar mevr wilde niet luisteren en vond dat allemaal niet nodig.
totdat het te laat was toen moesten we wel vanalles gaan regelen en toen ging ze wel op de rechterzij liggen.
En wij kunnen geen mensen dwingen! werk in de thuiszorg en als iemand iets niet wil kunnen wij het ook niet doen. Hoe moeilijk het soms zo is.

Herkenbaar! In het ziekenhuis heb je som s net meer 'macht' als in de thuissituatie!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mei 2006 09:45

ja dat is erg vervelend soms!!! Kun je iemand niet goed genoeg helpen omdat ze het niet willen!!!
Maar gelukkig maken we het niet zo heel vaak mee.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jun 2006 10:30

Hoihoi, hier weer een berichtje van mij

Hoe gaan jullie om als je als leerling 4 hele weekenden en daarna 2 halve weekenden achterelkaar moet werken????

Ik heb er dus iets van gezegd en toen vertelde het waarn.unithoofd mij dat "Iedereen dat wel eens moest"... TERWIJL BIJNA ALLE GEDIPLOMEERDEN IN DEZE 6 WEEKENDEN MAAR 1 WEEKEND MOETEN WERKEN!!!!!!!!!

Ik ben echt super pissig op ze, alles wordt gegeneraliseerd en als je een te grote mond heb wordt je met een onvoldoende eruit geknikkert.... Een normaal gesprek is met het unithoofd en waarnemend niet te voeren, heb het al een aantal keer geprobeerd. Ik wil ook niet direct naar het clusterhoofd stappen :oops: En de praktijkwerkbegeleidster is overspannen :?

Heb er zelfs over zitten denken om me gewoon ziek te melden, maar dat lost dus helemaal niets op, want dan werkt mijn collega alleen, je denkt toch niet dat er een gediplomeerde in zijn/haar vrije weekend komt werken?!? (en oproepkrachten mogen we niet inschakelen ivm bezuinigingen)

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 02 jun 2006 11:45

Nou als ik jou was, dan zou ik er wel heen gaan naar dat clusterhoofd. Je moet wel voor je zelf opkomen. Ik doe het ook veel te weinig.. EN ik ben geeneens leerling.
Ik werk ook wel eens 6 of soms wel 8 weekenden achter elkaar.. En daar baal ik dan egt wel van!
En dan hebben andere soms maar 1 weekend in de maand om te werken.
Nu hebik deze maand weer 3 weekenden om te werken, maar de volgende maand weer helemaal geen 1 ook ivm vakantie.
Maar je wilto ok niet graag dr uit geknald worden denk ik daar..
Ik zou het gewoon bespreekbaar maken bij je clusterhoofd. dan weet ze er iig van.. En kan het er met roostermaker ofzo over hebben?!

Scuces er mee!
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jun 2006 11:51

De roostermaakster snapt het helemaal niet, die roostert zo in dat het altijd gunstig is voor haarzelf. Ook twee andere gediplomerden mogen hun eigen rooster invullen.... En mijn unithoofd krijgt het ook altijd voor elkaar om diensten te ruilen en vakanties als laatste in de plannen.

En tja... ik ben echt wel bang dat, als ik naar het clusterhoofd toestap, mijn spullen in mag pakken en mag verdwijnen... tzou niet de eerste keer zijn dat dat moet gebeuren op die afdeling! En het is nog voor 3 maanden, maarja heb ook geen zin om 3 maanden weekenden te werken en laat - dag (ben bij late dienst pas na 12 uur thuis...)

moeilijk moeilijk :oops:

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 02 jun 2006 12:00

Pff nee, dat is geen pretje allemaal!
Je wilt ook wel es weekendje bij manlief ;) zitten denk ik !!
Maar ik snap gewoon niet dat het zo mag :S
Bij ons word er wel onderling geruild, maar over t algemeen zitetn we alelmaal gelijkmatig.. Zo af en toe wel eens de een wat te veel.. Maar verder.....
Maar om nou 3 maanden zoveel weekenden te werken is toch niet zo al shet hoort.. En ook niet om 3 maand eerder op te stappen..
Ik weet zo niet 1,2,3 een oplossing! :cry:
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jun 2006 12:44

lammetje schreef:De roostermaakster snapt het helemaal niet, die roostert zo in dat het altijd gunstig is voor haarzelf. Ook twee andere gediplomerden mogen hun eigen rooster invullen.... En mijn unithoofd krijgt het ook altijd voor elkaar om diensten te ruilen en vakanties als laatste in de plannen.

En tja... ik ben echt wel bang dat, als ik naar het clusterhoofd toestap, mijn spullen in mag pakken en mag verdwijnen... tzou niet de eerste keer zijn dat dat moet gebeuren op die afdeling! En het is nog voor 3 maanden, maarja heb ook geen zin om 3 maanden weekenden te werken en laat - dag (ben bij late dienst pas na 12 uur thuis...)

moeilijk moeilijk :oops:

- je hebt toch een CAO?
- en je contract?
- als je je spulletjes in zou moeten pakken? (ben je dan ontslagen? daar kun je werk van maken --> schakel dan je vakbond in).

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 jun 2006 12:47

Je moet er eens met iemand van de ondernemings raad over praten, die hebben tegenwoordig ook aardig wat in de melk te brokkelen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 jun 2006 13:04

tip: word lid van de RMU. (www.rmu.org), christelijke vakbond. Als je bij dit soort gevallen er niet uitkomt, kun je hen inschakelen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jun 2006 13:13

mw schreef:tip: word lid van de RMU. (www.rmu.org), christelijke vakbond. Als je bij dit soort gevallen er niet uitkomt, kun je hen inschakelen.

precies.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jun 2006 13:15

mw schreef:tip: word lid van de RMU. (www.rmu.org), christelijke vakbond. Als je bij dit soort gevallen er niet uitkomt, kun je hen inschakelen.

vraag flappie om info :lol: :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 jun 2006 13:26

Gerdien B. schreef:

jij zegt wat ik denk :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 02 jun 2006 14:41

alle mensen die as pinksterweekend in de zorg moeten werken: heel veel succes! Ik denk aan en bid voor jullie!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 02 jun 2006 15:02

Gerdien B. schreef:

Héhé, al lezende dat de RMU erbij werd gehaald, voelde ik 'm aankomen 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”