Pijn hebben met al een tampon indoen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maxima
Verkenner
Verkenner

Pijn hebben met al een tampon indoen

Berichtdoor Maxima » 30 mei 2006 19:34

Ik heb problemen met het indoen en vooral met het verwijderen van een tampon. Dat komt doordat ik te gespannen ben. Ik durf het niet goed meer, omdat ik een keer gezien heb dat, toen ik de tampon eruit wilde halen, er een soort 'spier' om een gedeelte van de tampon zat, als een soort dik elastiek zeg maar. Ik ben nu bang dat ik iets beschadigd heb of er iets anders mis is. Of zou dit het maagdenvlies kunnen zijn? Ik hoop dat u mij kunt vertellen wat het is en of er iets mis is of niet. Bij voorbaat dank!

[i]Iemand heeft deze vraag gesteld in de vragenrubriek.
Ik heb daar dus ook last van. Wie kan vertellen wat dat inhoud? Inderdaad een soort elastiek. Ik ben al bang dat ik vaginisme heb. Ik ben nog niet getrouwd. Volgend jaar, maar wil wel weten waarom het zo zeer doet als ik een tampon in en uitdoe. Vooral uit ja.
[/i]

Wie kan mij helpen?

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 30 mei 2006 20:14

Je huisarts!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 mei 2006 20:27

windekind schreef:Je huisarts!

Dat lijkt me inderdaad heel slim ja. Omdat je gespannen bent en last hebt van die 'spier' of wat het ook moge zijn (ik heb werkelijk geen idee als ik dit zo lees) wordt je denk ik ook alleen maar meer onzeker en gespannen door de onwetendheid. Zo'n bezoekje aan de arts kan een hoop verklaren. Succes!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 mei 2006 20:58

Hier staat een oproep van dedesbetreffende persoon.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 31 mei 2006 09:10

Hoi, ik ben geen deskundige op dit gebied, maar het zou hetzelfde kunnen zijn als mijn zusje heeft gehad. Zij had een soort strengetje van vlees in de vaginaopening, zodat die in tweeën was gedeeld. Ze had ook veel moeite met het inbrengen van tampons. Vorig jaar is ze hieraan geopereerd, een kleine ingreep waarvan ze weinig last heeft gehad.
Dit zou het dus kunnen zijn. Ik zou zeggen: kijk eens goed met een spiegeltje en ga naar je huisarts.

Maxima
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Maxima » 31 mei 2006 16:56

Bedankt voor jullie reaktie's. Ja zou er mee naar de huisarts moeten gaan. Maar dat zie ik niet echt zitten.. Maar 't zal toch een keer moeten.
Ik dacht misschien weten jullie wat het is.
Groetjes,

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 31 mei 2006 19:12

Maxima schreef:Bedankt voor jullie reaktie's. Ja zou er mee naar de huisarts moeten gaan. Maar dat zie ik niet echt zitten.. Maar 't zal toch een keer moeten.
Ik dacht misschien weten jullie wat het is.
Groetjes,

wel doen, de huisarts ziet dit veel vaker! zeker als je volgend jaar gaat trouwen.

bij mij helpt het vaak als ik duidelijk uitadem tijdens het uittrekken, dan ben je namelijk vanzelf ontspannen in de bekkenbodem spieren. (=klein tipje wat je misschien al geprobeerd hebt)

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 01 jun 2006 09:36

natuurlijk is het niet mogelijk om zo direct te zeggen wat het is en ik denk dat je dat ook wel wist. hopenlijk zet de reacties van iedereen je er wel toe aan om toch naar je huisarts te gaan. het klinkt mij onlogisch in de oren dat het je maagdenvlies zou zijn. na mijn weten lijkt dat totaal niet op een spier. wanneer het je maagdenvlies zou zijn dan was het toch ook al gescheurd wanneer je er achter bleef haken. (?)
ga dus zeker naar je huisarts maar als ik dat zo lees zie je daar nogal tegen op. misschien helpt het als je naar een vrouwelijk arts gaat. (misschien is je huisarts al en vrouw en zegt dit nog niks) bij dit soort dingen moet je in ieder geval wel vertrouwen in je arts hebben en je enigsinds op je gemak voelen. probeer er toch heen te gaan. heel veel succes(sterkte)

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 01 jun 2006 10:54

Hoi Maxima, Kijk eens even hier. http://www.patientenplein.nl/pp/pp.php?type=&actie=show&subactie=message&primary_id=31716&categorie_id=4
Dit is waar ik het over had en wat jij ook best zou kunnen hebben. Nogmaals, ga ermee naar de huisarts.

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 01 jun 2006 13:29

ja idd, ga langs bij je huisarts, en wat tweetietwee al zei, de huisarts ziet het wel vaker.. sucses
veel sterkte
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2006 16:05

Moontjuh schreef:ja idd, ga langs bij je huisarts, en wat tweetietwee al zei, de huisarts ziet het wel vaker.. sucses
veel sterkte

t gaat er volgens mij niet om of de huisarts het vaker ziet. Maar meer voor je zelf. Voor sommige vrouwen ligt dit nogal gevoelig.

Maxima
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Maxima » 01 jun 2006 18:36

Rufi schreef:Hoi Maxima, Kijk eens even hier. http://www.patientenplein.nl/pp/pp.php?type=&actie=show&subactie=message&primary_id=31716&categorie_id=4
Dit is waar ik het over had en wat jij ook best zou kunnen hebben. Nogmaals, ga ermee naar de huisarts.

Hoi , ik heb even gekeken, maar dit is het echt niet volgens mij. Ik kan niks merken van 2 'helften' . Ik ben heel vroeger weleens naar een vrouwelijke :-) huisarts geweest voor iets anders en toen zei ze al dat ik erg nauw was. En dat ik misschien wel geholpen moest worden. Maar toen was ik 14 ofzo ! Ik ben nu een stukje ouder.
Ik baal er echt vreselijk van.

Groetjes,

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jun 2006 18:49

Heej Maxima...
doe 't nou maar gewoon. Natuurlijk is het niet leuk als je zo onderzocht moet worden, maar als hier een oplossing voor is, dan ben je vast opgelucht als je geweest bent. Denk je niet? En inderdaad, dokters weten heus wel hoe mensen zonder kleren eruit zien ;)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 02 jun 2006 11:04

Evelien schreef:
Moontjuh schreef:ja idd, ga langs bij je huisarts, en wat tweetietwee al zei, de huisarts ziet het wel vaker.. sucses
veel sterkte

t gaat er volgens mij niet om of de huisarts het vaker ziet. Maar meer voor je zelf. Voor sommige vrouwen ligt dit nogal gevoelig.

dat was ter ondersteuning, dokters kijken niet raar op van zulke klachten. Het ligt voor de dokter dus niet gevoelig, die vind het ws heel normaal als je hiermee komt....

gêne wordt vooral bepaald dor hoe anderen met je omgaan, voorbeeld: als de verpleegkundige het de gewoonste zaak van de wereld vind om jou te wassen voelt dat heel anders dan dat ze zelf staat te blozen.........

zet 'm op maxima!

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 02 jun 2006 11:14

tweetietwee schreef:
Evelien schreef:
veel sterkte

dat was ter ondersteuning, dokters kijken niet raar op van zulke klachten. Het ligt voor de dokter dus niet gevoelig, die vind het ws heel normaal als je hiermee komt....

gêne wordt vooral bepaald dor hoe anderen met je omgaan, voorbeeld: als de verpleegkundige het de gewoonste zaak van de wereld vind om jou te wassen voelt dat heel anders dan dat ze zelf staat te blozen.........

zet 'm op maxima!

dank je wel!!!
ja ik bedoelde het gewoon als ondersteuning, ik begrijp ook dat het ff een stap is om naar de dokter te gaan!!
sterkte en je moet gewoon ffies langs gaan hoor!!! hoe eerder hoe beter
- 4.5 kilo

aye voel me licht worde!!!

Terug naar “Archief”