Mooie uitleg, klinkt ook niet eens onlogisch. Alleen het is wat anders als dat je zou zeggen dat dit er dan ook precies mee bedoeld wordt. Poezie staat open voor interpretatie en als je er dan zoiets van maak heb je het begrepen. Alleen in denk dat het niet zo is dat als je er iets anders van zou maken je het niet begrepen hebt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Oke das zeker wat anders, poezi staat open voor interpretatie, maar bijbelse poezi staat alleen open voor bijbelse interpretatie.
naar 2 keer lezen begrijp ik wat je bedoelt.
Het maakt mij ook niet uit wat er van gemaakt wordt, als het maar wel bijbels is! Ik vindt de kantekeningen wel een mooi beeld geven, maar ik weet ook niet hoe ze er op zijn gekomen.
t' was maar een voorbeeldje. En als er staat dat "al de schrift" wil dat nog niet zeggen dat er niet af en toe wat overbodige details in staan. De schrift is geinspireerd, niet gedicteerd, er zit dus ook gewoon nog iets in van de persoon die de pen vast hield. Maar goed, misschien kunnen we uit dit stuk wel afleiden dat God gevoel voor humor heeft?
ik weet niet of dat zo is, ik geloof eerlijk gezegt dat elke zin zijn toegevoegde waarde heeft. Je heb gelijkt als je zegt dat de schrift alleen geinspireerd is en niet gedicteerd. Ik denk dus dat het geschreven is vanuit eigen belevingen maar wel dat heel de schrift is geinspireerd door de Heilige Geest. (mijn uitleg hoor, heb me er nooit ver in verdiept)
Sluit ik niet uit, ik wou alleen maar even zeggen dat er een andere reden zou kunnen zijn...
ja zou kunnen, maar ik geloof er eerlijk gezegt niet in, omdat het voor mij een veel diepere inhoud heeft.