duivelsteken ?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

duivelsteken ?!

Berichtdoor Centrifugist » 31 mei 2006 16:23

Vingers oopsteken zoals op de fot zie je nog wel es in de rock muziek , Nu las ik laatst een of ander artikel in een christelijk blad dat dit een zgn duivelsteken is .
(de opgestoken vingers moesten 2 duivelshoorntjes voorstellen )
Ik vind dat nog al overtrokken maar wie kan mij vertellen hoe het precies zit ?
Afbeelding
de klompn mai anholn

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 mei 2006 17:03

het moeten 2 hoorntjes van een bok voorstellen, het bokkenrijdersteken. en dat heeft weer banden met de vrijmetselarij die tal van (satanische) tekens gebruiken om te communiceren. dat is wat ik er van gelezen heb.

sinds 20 jaar ongeveer is het teken openlijk gepromoveerd tot duivelsteken(de hoorns van de duivel) en is in de rock en hiphop cultuur een standaard begroeting geworden las ik laatst.
en dat maakt weer dat veel christenen aversie hebben en waarschuwen tegen deze muziekcultuur.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 31 mei 2006 17:32

hmm, net zoals met andere karakters, om een extreem voorbeeld te noemen 'het hakenkruis' heeft ook ergens een andere vreedzamere betekenis.

Ik kan me namelijk ook nieuwsberichten herinneren over Bush die dit teken met zijn vingers deed, en dat mensen hem ook in dit hoekje duwden, uiteindelijk bleek dat de Texax bulls ofzo een sportclub hetzelfde tekentje hebben

Ik vraag me dus af of iemand die dit teken gebruikt het bewust doet, en welke reden of achtergrond het gebaar voor die persoon heeft
When I kneel before You, them I'm defying gravity

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 mei 2006 17:47

spacy schreef:
Ik kan me namelijk ook nieuwsberichten herinneren over Bush die dit teken met zijn vingers deed, en dat mensen hem ook in dit hoekje duwden, uiteindelijk bleek dat de Texax bulls ofzo een sportclub hetzelfde tekentje hebben

Ik vraag me dus af of iemand die dit teken gebruikt het bewust doet, en welke reden of achtergrond het gebaar voor die persoon heeft

dan zouden Berlusconi en Clinton ook fans van de Texas Bulls moeten zijn :roll:
het gekke is dat die ook lid van de vrijmetselarij zijn.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 mei 2006 17:48

als je je duim ook nog "uitsteekt*...heb je I love you in gebarentaal :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 31 mei 2006 17:50

Ik heb ook ergens gelezen (volgens mij in een van de boeken van Lance Armstrong) dat dat teken staat voor de Texas Bulls. Of iig voor Texas.

Verder vind ik het overdreven om daar gelijk een duivels teken van de maken. Net zoals loNSDAle, boeje jammer dat daar alle racisten in lopen. Als ze mexx ofzo aanhadden hadden ze daar ook weer wat voor verzonnen. Al dat gezeik.
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 mei 2006 17:56

Andréa B. schreef:Ik heb ook ergens gelezen (volgens mij in een van de boeken van Lance Armstrong) dat dat teken staat voor de Texas Bulls. Of iig voor Texas.

Verder vind ik het overdreven om daar gelijk een duivels teken van de maken. Net zoals loNSDAle, boeje jammer dat daar alle racisten in lopen. Als ze mexx ofzo aanhadden hadden ze daar ook weer wat voor verzonnen. Al dat gezeik.

en als het geen onzin is?

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 mei 2006 17:56

ik zie het in de metalscene vaker dan in de rockscene.
Inderdaad een soort "duivelsteken" lijkt het. Ik heb verschillende versies gehoord, en de laatste die ik hoorde staat gelijk aan het afsteken van vuurwerk tijdens Oud & Nieuw, namelijk het verdrijven van boze geesten.
Juist dat teken met je wijsvinger en pink is een soort "uitdrijving", om kwade geesten weg te houden van de "happening".

Tijdens concerten zie je het vaak in combinatie met vuisten omhoog steken, klappen en schreeuwen/fluiten nadat een nummer is afgelopen. Bij "christelijke" festivallen en niet-christelijke festivallen. De een doet het wel, de ander niet, vaak om verschillende redenen. De ene christen die naar metal luistert doet het bijvoorbeeld niet omdat het teken een vage achtergrond zou hebben, of dat er veel commentaar op is, dat het inderdaad de twee hoorntjes van de duivel moet voorstellen (tja, wie zegt dat de duivel hoorns heeft? Dat komt bij het Middeleeuwse verzinsel bokkepoten, staart, hoorntjes en drietand vandaan... een beetje uit de oude natuurgodsdiensten, de gehoornde god van het bos, de mannelijke god).

Ik heb er zelf weinig tot geen bezwaar tegen, volgens mij is het maar net wat je er aan toe wilt schrijven.
what the soul hides, blood tells

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 31 mei 2006 18:06

Wat? Dat van Lonsdale?
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mei 2006 18:07

(tja, wie zegt dat de duivel hoorns heeft?

Just my thoughts.. :)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 mei 2006 18:08

Andréa B. schreef:Verder vind ik het overdreven om daar gelijk een duivels teken van de maken. Net zoals loNSDAle, boeje jammer dat daar alle racisten in lopen. Als ze mexx ofzo aanhadden hadden ze daar ook weer wat voor verzonnen. Al dat gezeik.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 31 mei 2006 18:12

Nja, van alles wat een mens telkens doet of zegt, moet gelijk weer wat aan vast koppelen. Vind ik heel overdreven.
Waarsch. is het bij deze zo omdat het veel op rock concerten word gedaan...
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 31 mei 2006 18:20

Ik dacht dat et iets van hardrock betekende...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mei 2006 18:57

Het is ook nog een teken in een rijtje van 4 andere tekens/gebaren, nl; *censuur*, You, Ass, Hole. Dit gebaar staat voor ass.. :roll: Zo ben ik een keer uitgescholden, maar zou niet weten waar ze het vandaan halen :P

PeterK

Berichtdoor PeterK » 31 mei 2006 19:42

In de Amerikaanse gebarentaal heeft het ‘ horned hands’ gebaar ook de betekenis van Bullshit.

De algemenere betekenis van het symbool is het beest uitbeelden waarmee je natuurlijk alle kanten uitkan. Zoals de stier die als mascotte voor verschillende sportverenigingen word gebruikt maar ook als de duivel etc.

Terug naar “Archief”