Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 31 mei 2006 14:32

Raido schreef:Want wie de Schrift niet houdt, zal nooit bekeerd worden.

Kan er iemand de Schrift (en ik denk dat je de wet bedoelt) houden dan?
Dit is bepaald niet spottend bedoeld, maar bloedserieus... waar blijft dan de genade van onze Heer Jezus Christus????

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2006 14:40

1. Christus vervulde de wet voor ons.
2. Christus verandert ons
3. Christus geeft de mens wel verantwoordelijkheid... wie zegt te geloven maar God niet dient en zijn naaste niet liefheeft is niet bekeerd. En juist omdat hij dat van zichzelf niet kan heeft hij bekering nodig.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riska

Berichtdoor Riska » 31 mei 2006 14:45

Marnix schreef:1. Christus vervulde de wet voor ons.
2. Christus verandert ons
3. Christus geeft de mens wel verantwoordelijkheid... wie zegt te geloven maar God niet dient en zijn naaste niet liefheeft is niet bekeerd. En juist omdat hij dat van zichzelf niet kan heeft hij bekering nodig.

Mee eens, dat bedoelde ik dus ook te zeggen. Alleen blijft de nadruk, net zoals jij ook eerder zei, zo hevig op de zonde liggen en niet op de genade...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 mei 2006 14:47

Riska schreef:
Raido schreef:Want wie de Schrift niet houdt, zal nooit bekeerd worden.

Kan er iemand de Schrift (en ik denk dat je de wet bedoelt) houden dan?
Dit is bepaald niet spottend bedoeld, maar bloedserieus... waar blijft dan de genade van onze Heer Jezus Christus????
De Schrift, dat is de Bijbel niet de wet (dat is enkel voor Gods oude verbondsvolk) maar de dingen als 'een vrouw zal geen mannekleed dragen' enzo..

Je weet wel, de dingen die 'horen' binnen de reformatorische gezindte (geen oorbellen).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Riska

Berichtdoor Riska » 31 mei 2006 15:00

Raido schreef:(geen oorbellen).

En weet je waar dát vandaan komt? Ik (niet opgegroeid met de Refo-leefwijze) in ieder geval niet, tot gisteren iemand mij de tekst toevallig (??) noemde...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 mei 2006 15:32

Riska schreef:
Raido schreef:(geen oorbellen).

En weet je waar dát vandaan komt? Ik (niet opgegroeid met de Refo-leefwijze) in ieder geval niet, tot gisteren iemand mij de tekst toevallig (??) noemde...
Ja, uit 1 Tim 2 (onder het motto dat het toch van kwaad tot erger gaat) : Daar staat dat een vrouw zich niet moet optuigen met 'of goud, of paarlen'..

Leuk is dat daar ook staat 'niet in vlechtingen des haars'.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 mei 2006 15:37

terwijl de helft van alle meiden in de refo wereld met een vlecht loopt :mrgreen:

Ik heb wel oorbellen en doe ook gerust een vlecht in.
Denk dat het er vooral aan ligt hoe je er mee omgaat. Ik zal me nooit vol hangen er mee iig. Daarbij heb ik regelmatig ichtusvisjes oorbellen in, dus dan draag je er ook nog iets mee uit ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 31 mei 2006 16:09

1 Petrus 3:3: "Uw schoonheid moet niet gelegen zijn in uiterlijkheden, zoals kunstig gevlochten haar (!!), gouden sieraden of elegante kleding, maar in wat verborgen ligt in uw hart, in een zacht en stil gemoed"....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 mei 2006 16:18

mooie tekst!
in de SV staat er nog achter aan heel treffent:
....die kostelijk is voor God!

Wat bijzonder dat God ons innerlijk kostelijk vind!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mei 2006 16:27

Maar zou dat de generatie van nu ook nog mee gaan krijgen. Zelf ben ik ook zo opgevoed (geen broek etc wat jij bedoelt) maar onze dochter heeft gewoon een broek aan en ik hoop dat ze nooit dat gezeik meemaakt dat wij meemaken hierom.
Maar ze heeft dan ook 2 verschillende omas. oma 1 (mijn moeder) loopt keurig netjes in een donkere bloemetjesrok en oma2 (mijn schoonmoeder) in een hippe vale spijkerbroek.

Riska

Berichtdoor Riska » 31 mei 2006 16:27

Gerdien B. schreef:mooie tekst!

In de NBV staat er dit achter: Dat is een onvergankelijk sieraad dat God kostbaar acht!
Dus in feite, met iets andere bewoordingen, hetzelfde als in de SV!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 mei 2006 18:33

Riska schreef:
Gerdien B. schreef:mooie tekst!

In de NBV staat er dit achter: Dat is een onvergankelijk sieraad dat God kostbaar acht!
Dus in feite, met iets andere bewoordingen, hetzelfde als in de SV!

klopt, maar ik heb hier geen NBV dus daarom dat ik er even bij zette dat het een andere vertaling is ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mei 2006 21:18

maar alles goed en wel: hoe krijgen we de huidige gedachtengang van het refovolk omgeturnd? ipv knotjes, vlechtjes en een rok, een broek met gewoon loshangend haar?

Riska

Berichtdoor Riska » 31 mei 2006 21:24

pol schreef:maar alles goed en wel: hoe krijgen we de huidige gedachtengang van het refovolk omgeturnd? ipv knotjes, vlechtjes en een rok, een broek met gewoon loshangend haar?

De vlechtjes en vooral de knotjes mogen van mij weg, over een broek of rok valt nog te discussiëren, zeker nu de rok weer heftig in de mode is... :wink: :wink:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mei 2006 21:30

Riska schreef:
pol schreef:maar alles goed en wel: hoe krijgen we de huidige gedachtengang van het refovolk omgeturnd? ipv knotjes, vlechtjes en een rok, een broek met gewoon loshangend haar?

De vlechtjes en vooral de knotjes mogen van mij weg, over een broek of rok valt nog te discussiëren, zeker nu de rok weer heftig in de mode is... :wink: :wink:

tja nu het mode is.......maar volgend seizoen is dat weer wat anders. En het ligt ook aan het weer. Nu vind ik het geen lekker luchtig rokkenweer!

Terug naar “Archief”