Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mei 2006 21:34

LIZA1978 schreef:Als je geen spijkerkleding draagt omdat je vindt dat het niet past en je laat het dus voor God dan is het prima en hoeft niemand erover te oordelen. Vind je het wel goed om een spijkerbroek te dragen dan zal God jou ook zo accepteren, "kom zoals je bent en geef je hart".
Het gaat dus niet om uiterlijkheden maar om het hart, om de Geest in ons.
Laten wij ons niet laten afleiden door zulke vergankelijke en onbelangrijke dingen welke de duivel gebruikt om onze focus op Hem te verslappen :)

Als iedereen die insteek had zou kleding voor een hoop minder vooroordelen en gezeur, onenigheid en veroordelen van mensen leiden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mei 2006 06:50

Was dat idd maar waar, maar er zal heel wat moeten veranderen in de denkwijzes voordat dat gaat gebeuren vrees ik. Veel mensen oordelen liever de buitenkant dan de binnenkant

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mei 2006 10:34

Hm, er wordt door niemand geoordeeld toch? Je mag best discusseren over dit soort dingen hoor, doe je niemand kwaad mee. Dat de duivel hierover lacht, dat zal best, maar er zijn genoeg discussieonderwerpen waar hij zich over opvreet, don't worry :P

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 mei 2006 11:04

Smurffie schreef:Hm, er wordt door niemand geoordeeld toch? Je mag best discusseren over dit soort dingen hoor, doe je niemand kwaad mee. Dat de duivel hierover lacht, dat zal best, maar er zijn genoeg discussieonderwerpen waar hij zich over opvreet, don't worry :P
Ze doelt niet op dat wij dat doen maar is het niet zo dat als ik een vriendin zou hebben die in spijkerbroek naar onze Gergem zou gaan ze met de nek aangekeken zou worden..

De term: 'als je écht bekeerd zou zijn, zou je die broek ook niet dragen' is pijnlijk maar zeer zeker aanwezig.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mei 2006 11:07

[

De term: 'als je écht bekeerd zou zijn, zou je die broek ook niet dragen' is pijnlijk maar zeer zeker aanwezig.[/quote]

Die term wordt maar al te graag toegepast. Maar in mijn bijbel staat dat niet. Maar maakt dat sommige mensen maar duidelijk, want die zeggen dan: omdat je niet bekeerd bent snap je dat niet.
Einde verhaal en niet verder zeuren!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mei 2006 11:08

De term: 'als je écht bekeerd zou zijn, zou je die broek ook niet dragen' is pijnlijk maar zeer zeker aanwezig.

Dat is mij ook altijd vertelt idd..maar dat vraag ik me wel eens sterk af :)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 31 mei 2006 11:10

Smurffie schreef:

Dat is mij ook altijd vertelt idd..maar dat vraag ik me wel eens sterk af :)

Ik vraag me af hoe ze kunnen oordelen dat je nog niet bekeerd bent :roll:

Mijn inziens is het meer een traditie dat er persé rokken moeten worden gedragen.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mei 2006 11:29

Ik vraag me af hoe ze kunnen oordelen dat je nog niet bekeerd bent Rolling Eyes

Als mensen in een broek beweren dat ze bekeerd zijn, wordt er al snel gezegd dat ze een valse leer aanhangen. Helaas heeft 'de leer' niets met een broek te maken..

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 31 mei 2006 11:31

Smurffie schreef:

Als mensen in een broek beweren dat ze bekeerd zijn, wordt er al snel gezegd dat ze een valse leer aanhangen. Helaas heeft 'de leer' niets met een broek te maken..

Precies! En hoe kunnen die mensen in het hart van de 'broeklopende bekeerde' kijken? Gelukkig weet God de waarheid.
Een broek kan heel schokkend werken op mensen, zoals meer uiterlijke zaken. Maar dat ze zelf nog onbekeerd zijn, laat hen koud. Jammer toch..

Maar volgens mij ging dit topic over spijkerkleding ofzo.. :wink:
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 mei 2006 12:06

Smurffie schreef:

De Spijkerbroek is gewoon een teken van het Beest, zoek maar in je statenvertaling op 'broek'.

http://www.statenvertaling.net/zoek.php ... &nt=1&ap=1
Juist! geen enkel zoekresultaat!

http://www.statenvertaling.net/zoek.php ... &ot=1&nt=1
21 maal rok in 15 verzen..

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mei 2006 12:19

Ja maar je wordt er wel op aangezien als je een broek draagt. ben je een "lochte klant", en hoe kom je van dat imago af en als het dan nog een spijkerbroek is, ben je superlocht.

"meisje meisje toch, hoe durf je zo tegen Gods geboden in te gaan, je weet toch.........."

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2006 12:31

Smurffie schreef:Hm, er wordt door niemand geoordeeld toch? Je mag best discusseren over dit soort dingen hoor, doe je niemand kwaad mee. Dat de duivel hierover lacht, dat zal best, maar er zijn genoeg discussieonderwerpen waar hij zich over opvreet, don't worry :P

Het ging me ook niet om dit topic... maar in kerken, families enzo... daar gebeurt het helaas teveel.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 mei 2006 12:34

Ik krijg soms ook het idee, dat dit zo'n hot issue in nogal wat reformatorische gezinnen is, omdat men het niet echt over de kern van het geloof durft te hebben. In plaats daarvan wordt er sterk op uiterlijke dingen de nadruk gelegd, want dat is makkelijker.

Het zal vast niet overal zo zijn, maar die indruk krijg ik wel soms. :roll:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mei 2006 12:39

Marnix schreef:

Het ging me ook niet om dit topic... maar in kerken, families enzo... daar gebeurt het helaas teveel.

That's true

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 mei 2006 14:10

elbert schreef:Ik krijg soms ook het idee, dat dit zo'n hot issue in nogal wat reformatorische gezinnen is, omdat men het niet echt over de kern van het geloof durft te hebben. In plaats daarvan wordt er sterk op uiterlijke dingen de nadruk gelegd, want dat is makkelijker. :roll:
Maar dat zijn ook geen dingen om over te praten, dat wordt er nou juist zo ingewreven dat zolang er nog wat te praten is; er geen wáre bekering is.. Daarbij is in veel reformatorische gezinnen het 'afwachten' in plaats van 'verwachten', dan verval je nogal snel in 'dat hoort niet'..

Want wie de Schrift niet houdt, zal nooit bekeerd worden.

Terug naar “Archief”