Liefde, zonder meer een gave Gods?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Liefde, zonder meer een gave Gods?

Berichtdoor bloob » 30 mei 2006 20:21

N.a.v. wat een iemand me vertelde , is er me iets onduidelijk. Nou ja, ik kom er gewoon niet uit.
Het is toch zeker dat ware liefde, ook tussen mensen onderling, van God komt. Dus als een man en een vrouw genegenheid voor elkaar gaan voelen is dat Gods gave. Want een mens kan uit zichzelf alleen maar haten, toch? Hoe zit het dan als twee mensen van hetzelfde geslacht diepere genegenheid voor elkaar gaan voelen? Ik bedoel: liefde is een gave van God en dus niet fout. Toch is homosexualiteit wel 'fout' Hoe zit dat nu. Is dat dan geen ware liefde ofzo????
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 mei 2006 20:32

Ik geloof zeker dat dat ware liefde is.

Waarschijnlijk krijgen we hierdoor weer de discussie of een homosexuele relatie goed of fout is... :wink:

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 30 mei 2006 20:34

marina87 schreef:Ik geloof zeker dat dat ware liefde is.

Waarschijnlijk krijgen we hierdoor weer de discussie of een homosexuele relatie goed of fout is... :wink:

Oei, geen idee dat zoiets al ter sprake was geweest. k Schrok gewoon een soort toen het me verteld werd snapje en dan ga je eens nadenken...

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 mei 2006 20:38

bloob schreef:
marina87 schreef:Ik geloof zeker dat dat ware liefde is.

Oei, geen idee dat zoiets al ter sprake was geweest. k Schrok gewoon een soort toen het me verteld werd snapje en dan ga je eens nadenken...

mja...ik zit er ook over na te denken. Heeft dit eigenlijk wel verband?
Ik sta btw niet direct negatief tegenover een homosexuele relatie.

Maar..hoe zit het dan als satanistjes van elkaar houden?

LIZA1978
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LIZA1978 » 30 mei 2006 20:38

Ik denk inderdaad niet dat homosexuele liefde Ware liefde is. Ik denk dat alleen God Ware Liefde kan geven in de zuivere zin van het woord. Hier op aarde kunnen wij onze geliefden soms dingen aandoen.....das geen perfecte liefde he.... dus ik denk dat ware liefde perfecte liefde is en dat deze enkel van God komt
God heeft mij niet lief omdat ik goed ben, God heeft mij goed gemaakt omdat Hij mij liefheeft

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 mei 2006 20:41

LIZA1978 schreef:Ik denk inderdaad niet dat homosexuele liefde Ware liefde is. Ik denk dat alleen God Ware Liefde kan geven in de zuivere zin van het woord. Hier op aarde kunnen wij onze geliefden soms dingen aandoen.....das geen perfecte liefde he.... dus ik denk dat ware liefde perfecte liefde is en dat deze enkel van God komt

Kunnen er dan wel homo's zijn die waarlijk Gods kind zijn denk je?

vergeet niet dat de liefde hier op aarde in een relatie een afspiegeling is van de liefde van God voor ons en als het goed is ook andersom ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 30 mei 2006 20:41

Maar hoe verklaar je dàn de liefde tussen twee personen van hetzelfde geslacht??? Ik geloof echt dat ze eerlijk van elkaar houden. Alleen kan ik mijn houding daarin nog niet zo vinden.... :?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 mei 2006 20:43

Bloob, in dit topic kan je misschien nog iets vinden waar je iets aan hebt. Misschien een idee om je vraag aan dit topic te koppelen.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 mei 2006 20:51

Gerdien B. schreef:
LIZA1978 schreef:Ik denk inderdaad niet dat homosexuele liefde Ware liefde is. Ik denk dat alleen God Ware Liefde kan geven in de zuivere zin van het woord. Hier op aarde kunnen wij onze geliefden soms dingen aandoen.....das geen perfecte liefde he.... dus ik denk dat ware liefde perfecte liefde is en dat deze enkel van God komt

Kunnen er dan wel homo's zijn die waarlijk Gods kind zijn denk je

Dat denk ik zeker, waarom niet? Waarom zou iemand die op zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht geen kind van Hem kunnen zijn...
Maar hoe zit het dan dat satanisten van elkaar houden, is dat ook een gave Gods? Of anders...

LIZA1978
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LIZA1978 » 30 mei 2006 20:54

marina87 schreef:
Gerdien B. schreef:

Kunnen er dan wel homo's zijn die waarlijk Gods kind zijn denk je

Dat denk ik zeker, waarom niet? Waarom zou iemand die op zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht geen kind van Hem kunnen zijn...
Maar hoe zit het dan dat satanisten van elkaar houden, is dat ook een gave Gods? Of anders...

Ik weet zeker dat ook homo's Gods Kinderen kunnen zijn. bij Hem geen aanziens des persoons op basis hiervan. Het is niet zondig om bepaalde gevoelens te hebben wel om homoSEKSUELE relaties te beginnen.
Maar daarom denk ik niet dat dit een zwaardere zonde is dan de zonde van een heteroseksuele persoon.
Het gaat hier om Liefde of Ware Liefde bestaat.....
God heeft mij niet lief omdat ik goed ben, God heeft mij goed gemaakt omdat Hij mij liefheeft

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 30 mei 2006 20:56

Mensen die geen christen zijn kunnen net zo goed liefde geven als christenen(soms kunnen christenen er nog een voorbeeld aan nemen :wink: ) Het verschil zit hem in: Waarom geef je die liefde?
Als christen is dit in feite uit dankbaarheid. Je toont daarmee je dankbaarheid aan God. Net zoals je dat met goede werken doet. In feite zit er geen verschil in een goed werk van een christen en een niet-christen. Maar de christen behoort het te doen uit dankbaarheid naar God toe, maar een niet- christen zal daar waarschijnlijk niet aan denken.

We kunnen hier idd weer een discussie gaan houden over wel/geen relatie, maar dat lijkt me een beetje onzinnig. Er zijn genoeg andere topics waar dit soort discussies gevoerd zijn en die ook nog steeds verder gevoerd kunnen worden.
- Home is in my head -

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 mei 2006 20:58

Ik denk dat we het meer moeten zien als afspiegeling van Gods liefde voor ons.

Zoals ik zo goed mogelijk de relatie met God goed en levendig probeer te houden, zo doe ik dat ook met mijn relatie met mijn vriend.
Van Gods kant is de liefde volmaakt en perfect.
Het streven van mij is om naar God toe dat ook te doen, maar ook probeer ik mijn relatie met mijn vriend zo goed mogelijk in te vullen/ onder houden of hoe je het ook noemen wilt.

Het is dus niet bij voorbaad dat een aardse relatie het zelfde is als je relatie met God. Dat kan gewoon weg niet omdat God volmaakt is en een mens niet.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 mei 2006 21:01

Bijna alles wat slecht is in de bijbel, is iets goeds dat op de verkeerde manier gebruikt wordt. Ik denk dat homoseksualiteit hier ook onder valt. Wij zijn mensen geschapen naar Gods beeld, is er daarmee nog wat goeds in de mens aanwezig, iets van algemene genade, wat oorspronkelijk van God komt maar wat door ons ook verkeerd gebruikt kan worden? Ik denk het wel. Ik denk dat niet gelovigen oprecht lief kunnen hebben, ik denk dat zij ook voor een goede zaak zich op kunnen offeren, dat zij goede kennis van Gods goede schepping kunnen hebben enz. Het goede wat van God komt is er nog.

Als deze gaven/overblijfselen echter buiten het door God gegeven pad worden gebruikt kunnen ze alsnog zonde zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 30 mei 2006 21:02

Tsja moeilijk hoor. De andere kant is: moet ik dr nu blijven opzoeken? Stem ik er dan niet mee in? Btw als twee 'onchristelijke' mensen van elkaar houden, is dat toch nog steeds Gods werk? Ik denk als Hij ons 'ons' zou laten, dan zou er geen greintje liefde meer in heel de wereld zijn in àlle relaties (dus ook broer-zus, ouder-kind, vrienden etc) Dan was de wereld één grote haat-bol. Das dus meteen het dilemma.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 30 mei 2006 21:02

Precies.

Volmaakte liefde zul je op aarde nooit tegen komen. Maar gelukkig is dit bij God wel te vinden. Het bijzondere aan Gods liefde is dat wij mensen er niets voor hoeven te doen om het te ontvangen. We slaan de plank zo vaak mis, maar toch blijft Gods genade. Dat is onvoorstelbaar. Dat is zowieso 1 groot verschil tussen de liefde van God en de mens
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”