surfer schreef:Ik kan geen oudere topic vinden, dus maak ik maar een nieuw, niet om alle voors en tegens te herhalen, maar ik zie hier een mogelijk verband dat ik jullie niet wil onthouden:
Genesis 6:1 ¶ En het geschiedde, als de mensen op den aardbodem begonnen te vermenigvuldigen, en hun dochters geboren werden,
2 Dat Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkozen hadden.Henoch 6:1 En het gebeurde dat toen de mensenkinderen talrijk geworden waren, dat er aan hen in die dagen 2 mooie en bevallige dochters geboren werden. En de engelen, de kinderen van de hemel, zagen hen, verlangden naar hen , en zeiden tegen elkaar: 'Kom, laat ons vrouwen kiezen vanuit de mensenkinderen 3 en nageslacht bij hen verwekken'.1 Corinthiers 11 9 Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.
10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben, om der engelen wil
Deze teksten lijken te suggereren dat vrouwen (mede) hun hoofd dienen te bedekken om de engelen niet in verleiding te brengen....
Leuke verklaring! maar ik vraag me wel af waarom de vrouwen dan niet:
- altijd iets moeten dragen
- een burka ipv alleen maar een hoofddoekje/hoed moeten dragen
Verder heb ik uit de mond van prof. Balke mogen vernemen dat het niet-dragen van een hoofdbedekking door vrouwen in die cultuur alleen bij hoeren voorkwam... dat zou dus ook een mogelijke verklaring zijn.
Maar darmee heb ik nog steeds niet verklaard hoe het met die engelen zit, tot nu toe is daarvoor jouw verklaring de beste.