Borstshirt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2006 14:49

Volgens mij heb je er met grotere borsten wel meer kans op. Dat lijkt me in ieder geval wel logisch.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 mei 2006 14:56

Ik heb wel eens begrepen dat het weinig uit maakt, mede omdat de tumor meestal niet onstaat in het vetweefsel....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2006 15:17

ok, dat zou kunnen.

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 23 mei 2006 15:19

mij is geleerd dat iemand met grotere borsten inderdaad wel meer kans heeft op borstkanker. dit omdat er gewoonweg meer volume is waar de kanker kan ontstaan. dus ergens wel vrij logisch. als ik kijk naar de patienten die ik heb mogen verzorgen met borstkanker waren het ook veelal de vrouwen met wat grotere borsten niet dat ik daar dan direct de conclusie aan mag verbinden dat de kans dan groter is maar dat samen met wat ik geleerd heb komt dat wel aardig overeen.
het lijkt me trouwens wel lastiger om bij jezelf te onderzoeken wanneer je grotere borsten hebt aangezien je dan (lijtk mij tenminste) moeilijker alle plaatsen kunt bevoelen.
inderdaad zijn er diverse maten shirts te koop afhankelijk van je cupmaat.
het voordeel van dat shirt lijkt me wel dat je er op aan kunt geven met een pen waar een knobbeltje zit. volgens mij vergeetje anders misschien snel waar het de vorige maand zat. (of hoe vaak je ook controleerd) zelf heb daar geen ervaring in natuurlijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2006 15:22

Nou ik weet prima waar het zit, maar vind het wel moeilijk om te weten of 't groeit. Dat weet jij misschien wel verpleeg: als je een goedaardig knobbeltje hebt, kan dat dan later kwaadaardig worden?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 mei 2006 18:40

essieee schreef:Ik herken het..heb er nu een in mn oksel...huisarts zegt dat het niks is...over 2 weken terug komen!
Ik heb dat al een half jaar onder mijn oksel (maar dat zijn gewoon zweetklieren die ontstoken zijn imho).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 mei 2006 19:35

kvind het wel een goed initiatief zo'n shirt, maar nog beter als ze gratis beschikbaar werden gesteld (door de overheid bv).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 24 mei 2006 17:54

de vraag of een goedaardig knobbeltje kwaadaardig kan worden vind ik wel lastig. ik ben geen arts natuurlijk. zolang cellen groeien veranderen ze en dus zouden ze in mijn optiek ook kwaadaardig kunnen worden. dus ook bij bestaande knobbeltjes zou ik die goed in de gaten houden. misschien is dit meer een vraag voor alie hoek van kooten.
iets onder je oksel hebben zoals bij raido kan zeker gebeuren maar met dat aan andere te zeggen wil dat nog niet aangeven dat het bij andere niet kwaadaardig kan zijn.(dus essie zeker in de gaten blijven houden)onder je oksels zitten een aantal klieren. deze werken als een soort schild voor de rest van je lichaam wanneer iemand borstkanker heeft wordt met een blauwe vloeistof bekeken waar de kanker zich bevind en ook richting deze klieren wanneer die blauw kleuren worden ze ook verwijderd (ook bij twijfel worden ze verwijderd) ze worden ook wel de schildwachtersklieren genoemd. dus zeker het bevoelen van je oksel is ook onderdeel van het zelf onderzoek.
ergens is het goed om die shirts gratis beschikbaar te stellen. nu gaat er een groot deel naar de kankerbestrijding dus het is zeker geen weggegooid geld. MIsschien zou het van de overheid wel beter zijn om meer geld te stoppen in een campagne rondom dit onderwerp dan in een campagne over alcohol want dat weten we inmiddels allemaal wel en toch blijven ze daar geld in steken maar hierin minder. best stom eigenlijk. zeker omdat dit bij een op de negen vrouwen voorkomt (gaat komen)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 mei 2006 23:07

Raido schreef:
essieee schreef:Ik herken het..heb er nu een in mn oksel...huisarts zegt dat het niks is...over 2 weken terug komen!
Ik heb dat al een half jaar onder mijn oksel (maar dat zijn gewoon zweetklieren die ontstoken zijn imho).

Okay....kun je het soepel bewegen enzo???

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 mei 2006 01:02

Het is ook inderdaad een goed initiatief en belangrijk dat er goed op gelet wordt. Het lijkt ook wel alsof je het steeds vaker hoort.
Is er niet ergens een plaatje van zo'n gek shirt? :P

Marnix schreef:je hoeft er ook niet mee over straat te lopen... je kan er ook in gaan slapen of zo..... sta je 's ochtends voor de spiegel en denk je: Hm tja ff checke....

kuch ja, zie je het al voor je? Neuh...
pobody's nerfect

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 mei 2006 15:49

[quote="Jo'tje"]Het is ook inderdaad een goed initiatief en belangrijk dat er goed op gelet wordt. Het lijkt ook wel alsof je het steeds vaker hoort.
Is er niet ergens een plaatje van zo'n gek shirt? :P
[quote]

stond deze week iig in het RD........ ik denk dinsdag (of haal ik 'm door de war met de spits?)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 mei 2006 16:27

Op internet staat ook een plaatje, ik dacht op www.pinkribbon.nl
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 25 mei 2006 19:39

Een goedaardig iets kan zeker kwaadaardig worden!!!! En moet altijd in de gaten gehouden worden!! En nee, ik ben ook geen arts :) Maar tis wel zo hehe.
En wat betreft de kankerbestrijding..Tis niet zo dat het geld altijd even goed wordt geinvesteerd..Mn moeder heeft onderzoek gedaan en werd betaald met het collectegeld :) En twas nogal een zinloos onderzoek..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mei 2006 22:08

Zinloos onderzoek? Wat bedoel je daar precies mee?

Ennuh... waarom halen ze dan zo'n knobbeltje niet weg? Is zo'n operatie dan te moeilijk in vergelijking met de kans dat 't kwaadaardig wordt?

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 27 dec 2006 06:14

het bevolkingsonderzoek is nooit zinloos! Natuurlijk haal je niet alles eruit, want niet alles is te zien op een mammografie, maar het is wel een grote stap in de goede richting geweest, in de strijd tegen borstkanker!

Op de site van de kankerbestrijding kun je een boekje aanvragen dat gaat over zelfonderzoek, daarin zit een kaart die je in de badkamer kunt hangen (kan tegen water) waarop met plaatjes en tekst staat uitgelegd hoe je meest nauwkeurig je borsten kan onderzoeken!

Bij mij hangtíe in de douchecabine en mijn man vond het juist een goede zet ipv een raar ding (je weet nooit hoe anderen daarop reageren..)
A smile costs nothing, but gives much

Terug naar “Archief”