Maja de Bij schreef:Marnix schreef:Bah... sorry maar dit vind ik echt een ontzettend kortzichtige reactie...
Iedereen die het beste met z'n kind voor heeft zal zich op de genoemde bijbelteksten willen beroepen. En met recht, ze passen in ieders denkraam. En daarom voegen ze hier niets toe.
ik ben blij dat onze Here Jezus Christus ook het beste met de kinderen voor heeft.
voegen bijbelteksten over kinderen niks toe aan een onderwerp waar kinderen bij gehaald worden??
tis maar hoe je het in je eigen denkraam plaatst...
ik ben blij dat ze in de christelijk gereformeerde kerk waar ik lid van ben (Alblasserdam) de kinderen er veel bij betrekken. Kinderen zijn o zo belangrijk in het koninkrijk van God. dus ook in de kerken. Juist voor hun is het ook zo enorm belangrijk om dat Woord te horen en de liefde van Jezus en een gemeente te voelen. In je jeugd leer je het meest voor je verdere toekomst. Dus jong geleerd oud gedaan. Ik denk dat we deze lijn ook door kunnen trekken naar onszelf. Ik ben altijd met veel plezier naar de kerk gegaan, als kind zijnde werd ik (en niet alleen ik) veel bij de kerkdiensten betrokken. Ik mocht weten en voelen dat ik ook bij Jezus mocht horen en dat lieten ze me soms zien doordat ik voorin de kerk mocht staan met mijn neus bovenop het doopvont (bij wijze van). Ik denk dat ik er zo veel meer van mee gekregen heb dan dat ik op een achterste bank gezeten had en ik tegen vele hoge ruggen aan moest kijken. (mochten predikanten dit toch te rommelig vinden, dan kunnen ze altijd nog de voorste banken voor de kinderen ter beschikking stellen).
en wat mij betreft mogen de 35 plussers best mee naar het doopvont, als ze maar niet voor de kindertjes gaan staan
sorry erg offtopic.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)